קודם כל זה צריך להתקיים כי זה מה שרוב המנויים ובעלי היסטורית רכישה הצביעו.
אני תמכתי בזה בלב לא שלם משתי סיבות עיקריות:
קודם כל בגלל כמויות הקהל הנמוכות שהיו בעונה הסדירה ובגביע, שפגעו בתחושת הביתיות. ההצבעה הייתה הרבה לפני הפלייאוף אבל גם כמויות הקהל בפלייאוף איכזבו אותי, אם כי אתמול הוכחנו שפוטנציאל הקהל של הפועל עוד קיים.
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בונדר כתב: ↑24 יוני 2026, 19:04
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בפליאוף התמונה השתנתה מעט בכל הנוגע לישראלים ובמקומם בקבוצה.
ז"א שאתה צופה שכמות המינויים בשנה הבאה (בלי קשר למגרש הביתי לרגע) תרד לנגיד 2000 והחזרה לדרייב אין תעודד נגיד עוד 800 איש לעשות מינוי? הבנתי נכון?
בונדר כתב: ↑24 יוני 2026, 19:04
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בפליאוף התמונה השתנתה מעט בכל הנוגע לישראלים ובמקומם בקבוצה.
ז"א שאתה צופה שכמות המינויים בשנה הבאה (בלי קשר למגרש הביתי לרגע) תרד לנגיד 2000 והחזרה לדרייב אין תעודד נגיד עוד 800 איש לעשות מינוי? הבנתי נכון?
האמת שלא הבנתי את השאלה שלך, לגבי הישראלים קודם כל אין ברירה בשלב הזה לתת להם יותר מקום. אבל אני אומר שה"נזק" אולי כבר נעשה ובוודאות הרחיק אוהדים מסויימים, אם זה מוצדק או לא זאת שאלה אחרת אבל אני מכיר אוהדים שזה הרחיק.
זאת הצבעה רגשית. הרבה מהקהל הצביע לחזור לדרייב אין מתוך תפיסה שזה צעד בדרך לאחד את הקהילה. אני הצבעתי להישאר ביד אליהו כי הבנתי שזה עושה בדיוק את ההפך:
1) האולטראס לא יחזרו - לא רק שלא יחזרו המהלך הזה משכנע אותם שהסוף של ינאי קרוב, נותן להם תקווה ולכן הם רק יקצינו בעמדה שלהם. דווקא ייאוש שזאת, המציאות והיא לא תשתנה הייתה אולי משנה את המאזן (לפחות לחלק מהאנשים)
2) המהלך הזה עלול לייצר קרע חדש בין המנויים החדשים לישנים.
3) במבחן התוצאה, אם יש פיוס ברור שיש יותר אוהדים ממקומות בדרייב אין ואז נחזור לנקודת האפס שבה אחוז גדול מהקהילה לא יכול להגיע למשחקים
אני שם בצד את דעתי בנושא כן או לא ומנסה לענות על השאלה
אני חושב שזה ייתן מענה על זה שגם הרבה מאוד מהאנשים שמגיעים היום ליד אליהו שונאים את זה
זה ייתן מענה למשחקים הקטנים שזה תאכלס רוב העונה בליגה הישראלית, והאולם ירגיש יותר ביתי ופחות ריק
במשחקים הגדולים זה יחזיר את הביקוש והריגוש מלהגיע למשחק וגם ימנע מסתננים של היריבות
לי לפחות זה ברור וכנראה גם להנהלה שמספר המנויים שנה הבאה יקטן ואולי אפילו יקטן משמעותית (אגב לא רק באשמתה לשם שינוי)
זה מחזיר את האמון של הקהל בהנהלה שעשתה סקר ויישמה את תוצאותיו
ונותן פה איזה שבריר סולם לאולטראס לרדת מהעץ
זה כמובן גם עושה לא מעט כאב ראש, ואולי אפילו יכול ליצור פילוג גדול יותר בין אוהדי היורוליג לאוהדי הליגה
אבל בכל מקרה זה לדעתי "מה שזה נותן"
בדיעבד זה היה נאיבי לחשוב שחזרה לדרייב אין תעזור במשהו ל״איחוי״, שזאת הסיבה שתמכתי בחזרה לדרייב אין בליגה. אז במובן הזה החזרה לדרייב אין אכן מיותרת כי זה כמובן לא הולך לעזור כלום. אבל לחזור אחורה מההצבעה יצור בעיות עוד יותר גדולות מאשר לחזור לדרייב אין, אז זה הרע במיעוטו כרגע.
בהחלט טעות, מההתחלה כל הסקר הזה נעשה מהר מדי ובלי מענה על יותר מדי שאלות.
היה צריך לעצור, עם כל הרצון הטוב, ולחשוב על כל המשמעויות ולהציג לאוהדים את כל התמונה המלאה לפני שמפרסמים סקר כזה (עדיפות למנויים, משחקים גדולים וכו').
מניח שיש עוד קיץ ארוך לפנינו, מקווה שיצליחו למצוא את הפתרון האידיאלי למצב הזה
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
DavidSheriff9 כתב: ↑24 יוני 2026, 20:34
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
מניח וגם מקווה שמי שיקבלו את זכות הראשונים הם מנויים ותיקים שהיו גם ביד אליהו ואח״כ מנויים חדשים מיד אליהו.
DavidSheriff9 כתב: ↑24 יוני 2026, 20:34
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
מבחינתי סדר העדיפויות למנויים בדרייבאין צריך להיות
- מנויים שהיו מנויים גם לדרייבאין וגם ליד אליהו
- מנויים חדשים ליד אליהו שהגיעו לפחות ל-80% מהמשחקים מול ה"קטנות" (לא כולל דרבי, ירושלים וחולון) או משרתי מילואים
- מנויים חדשים ליד אליהו שהגיעו פחות מ-80% מהמשחקים או מנויי דרייבאין ותיקים ללא מנוי ליד אליהו השנה
- קהל רחב
אני הצבעתי בעד הישארות במנורה, אבל חושב שאם התקבלה ההחלטה לחזור לדרייב אין חייב לקיים אותה.
זה צעד טוב לקהילה, גם אם האולטראס לא יחזרו.
אם שוב נהיה רוב הזמן סולד האוט בדרייב אין והאולטראס עדיין לא יחזרו, מאמין שיקיימו הצבעה נוספת ואז הקהל לא ירגיש מחויבות לאולטראס וירגיש יותר בנוח לחזור למנורה.
הסיבה שאני שואל, ואולי אני גם אערוך זאת בהודעה המקורית היא להבין את מי שכן רצה בזה, מה היו הסיבות לכך. אין לי עניין להתווכח בנושא או לנהל שום דיון. רק רוצה להבין את ההיגיון.
Charlie כתב: ↑24 יוני 2026, 23:06
האולטראס לפחות רשמית מחרימים את המשחקים כי הם "לא באים ליד אליהו".
אז אין יותר יד אליהו. חוזרים הביתה לדרייב אין.
מה עכשיו? למה שלא יבואו?
אני לא בצד שלהם, אבל אי אפשר ביד אחת לחזור לדרייב אין "כצעד בונה אמון", וביד השנייה לשלוח מכתב התראה מעו"ד לקול ככל הנראה הכי בולט מקרב המתנגדים.
עופר גם התחייב, ככל שאני יודע מרצונו החופשי, לקחת צעד אחורה ולהיות פחות מעורב. אז מה קרה מאז? מזה הפסדובלה הזה של צעד אחורה ושני צעדים קדימה?
לשפר את האוירה במשחקים שמגיעים אליהם בפועל פחות מ3,000 אנשים (שזה רוב המשחקים).
לייצר מחדש עניין של ביקוש מול היצע , המצב הנוכחי שהיה קל מידי להשיג כרטיסים ייצר מצב של פחות קהל ממה שיכול להיות כשיש יותר היצע נמוך יותר.
זה מעבר מאוד מסובך, שלא הולך לפתור את הבעיות הקיימות.
למה בכל זאת הצבעתי בעד? כי הבנתי שזה הולך לנצח, והעדפתי שאם זה כבר מנצח, שזה חייב לנצח ברוב ענק כדי לקבל כמה שיותר קונצנזוס אצל הקהל.
"אנחנו אולי קהל פרובוקטיבי, קהל שנון, קהל עם לשון חריפה וחדה, ולפעמים חסרת רחמים, אבל אנחנו לא גזענים."
- עומר חרמש ז״ל
Niro כתב: ↑24 יוני 2026, 23:55
אני לא בצד שלהם, אבל אי אפשר ביד אחת לחזור לדרייב אין "כצעד בונה אמון", וביד השנייה לשלוח מכתב התראה מעו"ד לקול ככל הנראה הכי בולט מקרב המתנגדים.
עופר גם התחייב, ככל שאני יודע מרצונו החופשי, לקחת צעד אחורה ולהיות פחות מעורב. אז מה קרה מאז? מזה הפסדובלה הזה של צעד אחורה ושני צעדים קדימה?
לןידע לגביו יחזיו עם הקהל, אבל יש מצב טוב שהוא רואה את אותן עוולות שנעשות כלפי הקבוצה וכיו מהמוסדות השונים ומרגיש שאם לא יהיה מעורב זה יתמסמס.
הוא התחייב להיכנס שם לעובי הקורה, ולא נראה שהוא אדם שמוותר מהר
זאת בהחלט שאלה טובה
אבל שאלות טובות מהסוג הזה שואלים לפני שעושים הצבעה ומודיעים שחוזרים ולא אחרי.
עכשיו כבר מאוחר מידי לשאלות כאלה
לייתר דיוק אתה אמור לשאול את השאלה הזאת לפני שאתה בכלל מעלה סקר.
אבל מבין שורותיך בפורום, אני מניח שאתה מאוד בעד המהלך. אפשר לשאול למה?
לא רשמתי בשום מקום שאני בעד המהלך
המהלך הזה לא ישנה כלום מול הקהל
אבל בכל מקרה עונה הבאה יהיו פחות מנויים מדרייב אין סולד אווט וברוב המשחקים בליגה יהיו פחות מ-2000 אז נראה לי שעדיף שזה יהיה בדרייב אין מאשר ביד אליהו לא?
בכל מקרה את המצב מול הקהל זה לא ישנה וגם אל תדאג אם יגיעו יותר אוהדים ממה שהדרייב אין יכול להכיל עופר ימצא דרך לחזור ליד אליהו
זאת בהחלט שאלה טובה
אבל שאלות טובות מהסוג הזה שואלים לפני שעושים הצבעה ומודיעים שחוזרים ולא אחרי.
עכשיו כבר מאוחר מידי לשאלות כאלה
לייתר דיוק אתה אמור לשאול את השאלה הזאת לפני שאתה בכלל מעלה סקר.
אבל מבין שורותיך בפורום, אני מניח שאתה מאוד בעד המהלך. אפשר לשאול למה?
לא רשמתי בשום מקום שאני בעד המהלך
המהלך הזה לא ישנה כלום מול הקהל
אבל בכל מקרה עונה הבאה יהיו פחות מנויים מדרייב אין סולד אווט וברוב המשחקים בליגה יהיו פחות מ-2000 אז נראה לי שעדיף שזה יהיה בדרייב אין מאשר ביד אליהו לא?
בכל מקרה את המצב מול הקהל זה לא ישנה וגם אל תדאג אם יגיעו יותר אוהדים ממה שהדרייב אין יכול להכיל עופר ימצא דרך לחזור ליד אליהו
חבר, נתת פה קביעות לעתיד ועל בסיסן אתה שופט את המועדון על משהו שעוד אפילו לא קרה.
ואם זה לא יהיה המצב, תחזור להגיד טעיתי?
לייתר דיוק אתה אמור לשאול את השאלה הזאת לפני שאתה בכלל מעלה סקר.
אבל מבין שורותיך בפורום, אני מניח שאתה מאוד בעד המהלך. אפשר לשאול למה?
לא רשמתי בשום מקום שאני בעד המהלך
המהלך הזה לא ישנה כלום מול הקהל
אבל בכל מקרה עונה הבאה יהיו פחות מנויים מדרייב אין סולד אווט וברוב המשחקים בליגה יהיו פחות מ-2000 אז נראה לי שעדיף שזה יהיה בדרייב אין מאשר ביד אליהו לא?
בכל מקרה את המצב מול הקהל זה לא ישנה וגם אל תדאג אם יגיעו יותר אוהדים ממה שהדרייב אין יכול להכיל עופר ימצא דרך לחזור ליד אליהו
חבר, נתת פה קביעות לעתיד ועל בסיסן אתה שופט את המועדון על משהו שעוד אפילו לא קרה.
ואם זה לא יהיה המצב, תחזור להגיד טעיתי?
חבר, אני מבין שנורא רגישים פה לדיעות שונות אבל זה מקום שכל אחד רושם את דעתו.
אני רושם את דעתי , אתה רושם את דעתך.
אם מה שרשמתי שלטעמי יקרה בסוף לא יקרה ומאוד יהיה חשוב לך שאני אגיד שטעיתי אז תפנה אליי ואני מבטיח לעשות את זה.
למרות שאני לא מבין מה זה כל כך חשוב , כולי אוהד הפועל משועמם שכותב את דעתו פה , אין לי שום השפעה מעבר לזה.
איש גדול כתב: ↑25 יוני 2026, 07:51
לא רשמתי בשום מקום שאני בעד המהלך
המהלך הזה לא ישנה כלום מול הקהל
אבל בכל מקרה עונה הבאה יהיו פחות מנויים מדרייב אין סולד אווט וברוב המשחקים בליגה יהיו פחות מ-2000 אז נראה לי שעדיף שזה יהיה בדרייב אין מאשר ביד אליהו לא?
בכל מקרה את המצב מול הקהל זה לא ישנה וגם אל תדאג אם יגיעו יותר אוהדים ממה שהדרייב אין יכול להכיל עופר ימצא דרך לחזור ליד אליהו
חבר, נתת פה קביעות לעתיד ועל בסיסן אתה שופט את המועדון על משהו שעוד אפילו לא קרה.
ואם זה לא יהיה המצב, תחזור להגיד טעיתי?
חבר, אני מבין שנורא רגישים פה לדיעות שונות אבל זה מקום שכל אחד רושם את דעתו.
אני רושם את דעתי , אתה רושם את דעתך.
אם מה שרשמתי שלטעמי יקרה בסוף לא יקרה ומאוד יהיה חשוב לך שאני אגיד שטעיתי אז תפנה אליי ואני מבטיח לעשות את זה.
למרות שאני לא מבין מה זה כל כך חשוב , כולי אוהד הפועל משועמם שכותב את דעתו פה , אין לי שום השפעה מעבר לזה.
למה רגיש? דווקא ממש לא עניין של רגיש.
ולמה שתהיה לי בעיה עם דעות שונות.
חבר, נתת פה קביעות לעתיד ועל בסיסן אתה שופט את המועדון על משהו שעוד אפילו לא קרה.
ואם זה לא יהיה המצב, תחזור להגיד טעיתי?
חבר, אני מבין שנורא רגישים פה לדיעות שונות אבל זה מקום שכל אחד רושם את דעתו.
אני רושם את דעתי , אתה רושם את דעתך.
אם מה שרשמתי שלטעמי יקרה בסוף לא יקרה ומאוד יהיה חשוב לך שאני אגיד שטעיתי אז תפנה אליי ואני מבטיח לעשות את זה.
למרות שאני לא מבין מה זה כל כך חשוב , כולי אוהד הפועל משועמם שכותב את דעתו פה , אין לי שום השפעה מעבר לזה.
למה רגיש? דווקא ממש לא עניין של רגיש.
ולמה שתהיה לי בעיה עם דעות שונות.
דיברתי נטו על התחזית שנתת
מה הפריע לך בתחזית שנתתי (שהיא דיעה בלבד)
הכמות מנויים שאמרתי יהיו?
הכמות אוהדים שאמרתי שתגיע למשחקי הליגה?
זה שאם בסוף כל מה שאמרתי לא יהיה נכון ויהיו יותר אוהדים ממה שהדרייב אין יכול להכיל עופר יחזיר תמשחקים ליד אליהו?
Niro כתב:אני לא בצד שלהם, אבל אי אפשר ביד אחת לחזור לדרייב אין "כצעד בונה אמון", וביד השנייה לשלוח מכתב התראה מעו"ד לקול ככל הנראה הכי בולט מקרב המתנגדים.
עופר גם התחייב, ככל שאני יודע מרצונו החופשי, לקחת צעד אחורה ולהיות פחות מעורב. אז מה קרה מאז? מזה הפסדובלה הזה של צעד אחורה ושני צעדים קדימה?
הצעד בונה האמון הוא מול אלה שנטשו באמצע, ולא האולטראס.
לגביי מכתב ההתראה- מקווה שגם יממש. נמאס מהביוב שיוצא מהפה של אותו אוהד. סירחון שאני מחכה שישלם עליו.
אני אגיד שוב משהו שאמור להיות ברור
בעלים שתובע או מאיים בתביעה על אוהד על משהו (שטותי ולא נכון ככל שיהיה) שרשם בטוויטר לא ראוי להיות בעלים של הפועל.
ולא משנה כמה כולם פה לא מסכימים או לא אוהבים את הבן אדם וגם לא משנה כמה הבעלים משקיע.
זה פשוט משהו שלא יכול לקרות