קודם כל זה צריך להתקיים כי זה מה שרוב המנויים ובעלי היסטורית רכישה הצביעו.
אני תמכתי בזה בלב לא שלם משתי סיבות עיקריות:
קודם כל בגלל כמויות הקהל הנמוכות שהיו בעונה הסדירה ובגביע, שפגעו בתחושת הביתיות. ההצבעה הייתה הרבה לפני הפלייאוף אבל גם כמויות הקהל בפלייאוף איכזבו אותי, אם כי אתמול הוכחנו שפוטנציאל הקהל של הפועל עוד קיים.
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בונדר כתב: ↑24 יוני 2026, 19:04
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בפליאוף התמונה השתנתה מעט בכל הנוגע לישראלים ובמקומם בקבוצה.
ז"א שאתה צופה שכמות המינויים בשנה הבאה (בלי קשר למגרש הביתי לרגע) תרד לנגיד 2000 והחזרה לדרייב אין תעודד נגיד עוד 800 איש לעשות מינוי? הבנתי נכון?
בונדר כתב: ↑24 יוני 2026, 19:04
הסיבה השנייה מבחינתי הייתה מחשבה שזה יקטין את גובה הלהבות ואולי יחזיר אוהדים שהפסיקו לבוא, בזמן שעבר מאז אני יותר סקפטי לגבי האופציה הזאת, בעיקר בגלל שמיעוט הדקות שהישראלים שיחקו ביורוליג מאז הפציעות של גינת ומדר, הרחיקו עוד אוהדים שאני מכיר שבלעו את הצפרדעים הקודמות, אבל מבחינתם זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
בפליאוף התמונה השתנתה מעט בכל הנוגע לישראלים ובמקומם בקבוצה.
ז"א שאתה צופה שכמות המינויים בשנה הבאה (בלי קשר למגרש הביתי לרגע) תרד לנגיד 2000 והחזרה לדרייב אין תעודד נגיד עוד 800 איש לעשות מינוי? הבנתי נכון?
האמת שלא הבנתי את השאלה שלך, לגבי הישראלים קודם כל אין ברירה בשלב הזה לתת להם יותר מקום. אבל אני אומר שה"נזק" אולי כבר נעשה ובוודאות הרחיק אוהדים מסויימים, אם זה מוצדק או לא זאת שאלה אחרת אבל אני מכיר אוהדים שזה הרחיק.
זאת הצבעה רגשית. הרבה מהקהל הצביע לחזור לדרייב אין מתוך תפיסה שזה צעד בדרך לאחד את הקהילה. אני הצבעתי להישאר ביד אליהו כי הבנתי שזה עושה בדיוק את ההפך:
1) האולטראס לא יחזרו - לא רק שלא יחזרו המהלך הזה משכנע אותם שהסוף של ינאי קרוב, נותן להם תקווה ולכן הם רק יקצינו בעמדה שלהם. דווקא ייאוש שזאת, המציאות והיא לא תשתנה הייתה אולי משנה את המאזן (לפחות לחלק מהאנשים)
2) המהלך הזה עלול לייצר קרע חדש בין המנויים החדשים לישנים.
3) במבחן התוצאה, אם יש פיוס ברור שיש יותר אוהדים ממקומות בדרייב אין ואז נחזור לנקודת האפס שבה אחוז גדול מהקהילה לא יכול להגיע למשחקים
אני שם בצד את דעתי בנושא כן או לא ומנסה לענות על השאלה
אני חושב שזה ייתן מענה על זה שגם הרבה מאוד מהאנשים שמגיעים היום ליד אליהו שונאים את זה
זה ייתן מענה למשחקים הקטנים שזה תאכלס רוב העונה בליגה הישראלית, והאולם ירגיש יותר ביתי ופחות ריק
במשחקים הגדולים זה יחזיר את הביקוש והריגוש מלהגיע למשחק וגם ימנע מסתננים של היריבות
לי לפחות זה ברור וכנראה גם להנהלה שמספר המנויים שנה הבאה יקטן ואולי אפילו יקטן משמעותית (אגב לא רק באשמתה לשם שינוי)
זה מחזיר את האמון של הקהל בהנהלה שעשתה סקר ויישמה את תוצאותיו
ונותן פה איזה שבריר סולם לאולטראס לרדת מהעץ
זה כמובן גם עושה לא מעט כאב ראש, ואולי אפילו יכול ליצור פילוג גדול יותר בין אוהדי היורוליג לאוהדי הליגה
אבל בכל מקרה זה לדעתי "מה שזה נותן"
בדיעבד זה היה נאיבי לחשוב שחזרה לדרייב אין תעזור במשהו ל״איחוי״, שזאת הסיבה שתמכתי בחזרה לדרייב אין בליגה. אז במובן הזה החזרה לדרייב אין אכן מיותרת כי זה כמובן לא הולך לעזור כלום. אבל לחזור אחורה מההצבעה יצור בעיות עוד יותר גדולות מאשר לחזור לדרייב אין, אז זה הרע במיעוטו כרגע.
בהחלט טעות, מההתחלה כל הסקר הזה נעשה מהר מדי ובלי מענה על יותר מדי שאלות.
היה צריך לעצור, עם כל הרצון הטוב, ולחשוב על כל המשמעויות ולהציג לאוהדים את כל התמונה המלאה לפני שמפרסמים סקר כזה (עדיפות למנויים, משחקים גדולים וכו').
מניח שיש עוד קיץ ארוך לפנינו, מקווה שיצליחו למצוא את הפתרון האידיאלי למצב הזה
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
DavidSheriff9 כתב: ↑24 יוני 2026, 20:34
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
מניח וגם מקווה שמי שיקבלו את זכות הראשונים הם מנויים ותיקים שהיו גם ביד אליהו ואח״כ מנויים חדשים מיד אליהו.
DavidSheriff9 כתב: ↑24 יוני 2026, 20:34
אני רק מקווה שההנהלה תדע לתעדף מנויים ותיקים על פני חדשים ברכישת המנויים.
יש לי מנוי מאז ימות הדר יוסף (לרמה"ש לא נראה לי שהיה צריך מנוי? אבל אם כןמאז גם אז בוודאי היה לי..)
מאז המעבר לדרייב אין אני מחזיק בשני מנויים.
לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שלא אוכל לחדש את המנוי כי אזלו המנויים או שתהיה לי תחרות מול מנוי חדש...
מבחינתי סדר העדיפויות למנויים בדרייבאין צריך להיות
- מנויים שהיו מנויים גם לדרייבאין וגם ליד אליהו
- מנויים חדשים ליד אליהו שהגיעו לפחות ל-80% מהמשחקים מול ה"קטנות" (לא כולל דרבי, ירושלים וחולון) או משרתי מילואים
- מנויים חדשים ליד אליהו שהגיעו פחות מ-80% מהמשחקים או מנויי דרייבאין ותיקים ללא מנוי ליד אליהו השנה
- קהל רחב
אני הצבעתי בעד הישארות במנורה, אבל חושב שאם התקבלה ההחלטה לחזור לדרייב אין חייב לקיים אותה.
זה צעד טוב לקהילה, גם אם האולטראס לא יחזרו.
אם שוב נהיה רוב הזמן סולד האוט בדרייב אין והאולטראס עדיין לא יחזרו, מאמין שיקיימו הצבעה נוספת ואז הקהל לא ירגיש מחויבות לאולטראס וירגיש יותר בנוח לחזור למנורה.
הסיבה שאני שואל, ואולי אני גם אערוך זאת בהודעה המקורית היא להבין את מי שכן רצה בזה, מה היו הסיבות לכך. אין לי עניין להתווכח בנושא או לנהל שום דיון. רק רוצה להבין את ההיגיון.