דף 1 מתוך 1

מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27

נשלח: 11 יוני 2026, 09:27
על ידי RedDrifter
נלקח מספורט 5 -

1. סעיפי שחרור חובה בכל העולם - אם עד היום סעיפי שחרור בחוזים היו עניין נפוץ בעיקר בספרד (בגלל חוקי המדינה המקומיים), החל מ-2027 זו תהיה חובה גלובלית. מועדונים ושחקנים בכל הליגות בעולם יחויבו להכניס לחוזה סכום נקוב שיאפשר לשחקן להשתחרר באופן מיידי. המטרה הרשמית של פיפ"א: להבטיח את "חופש התנועה של הכדורגלנים".

2. השחקנים יקבלו נתח מההעברה שלהם - סעיף מהפכני נוסף קובע כי שחקנים יהיו זכאים לקבל 5% מסך דמי ההעברה הקבועים של העסקה שבה הם נמכרים. עבור שחקנים שמרוויחים שכר שנתי קבוע של פחות מ-150 אלף יורו - מדובר במענק חובה.

שחקן יוכל לוותר על חלק מהסכום הזה במו"מ, אך הנתח שלו לא יוכל לרדת מהגבוה מבין השניים: שווי השכר של שנתו האחרונה במועדון המשחרר, או 2.5% מסך דמי ההעברה. בונוס למאחרים: מועדון שיעכב את התשלומים הללו וייגרר לבית הדין של פיפ"א, ייקנס בריבית פיגורים של 8%.

3. חוזים ארוכי טווח לקטינים - כדי להגן על מועדונים שמגדלים כישרונות, פיפ"א מציעה כלל חדש: מועדונים יוכלו להחתים שחקנים מתחת לגיל 18 על חוזים של עד 5 שנים (במקום המגבלה הנוכחית של 3 שנים בלבד). עם זאת, יש כאן אותיות קטנות: זה יתאפשר רק אם השחקן גדל במועדון תקופה מסוימת לפני החתימה, החוזה יעמוד בתנאי שכר ספציפיים, ולכל מועדון תהיה מכסה מוגבלת של חוזים כאלה בעונה.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 09:47
על ידי dino
הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 10:06
על ידי RedDrifter
dino כתב: 11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנט

מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 10:40
על ידי dino
RedDrifter כתב: 11 יוני 2026, 10:06
dino כתב: 11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנט

מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
בוא נגיד שלא על חשבון שחקן שרוצה להתקדם ויתקע במקום מסויים. זה לא קורה גם בחיי היום יום אצלו בעבודות הרגילות. צריך לחשוב בדרך אחרת איך מונעים את הפערים הענקיים בין המועדונים ואפשר לעשות למשל הגבלות כלכליות.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 10:44
על ידי Xavi
dino כתב: 11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
אז הוא מראש ישים סעיף שחרור של 7 מיליון יורו

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 10:55
על ידי אדום ותיק
dino כתב: 11 יוני 2026, 10:40
RedDrifter כתב: 11 יוני 2026, 10:06
dino כתב: 11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנט

מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
בוא נגיד שלא על חשבון שחקן שרוצה להתקדם ויתקע במקום מסויים. זה לא קורה גם בחיי היום יום אצלו בעבודות הרגילות. צריך לחשוב בדרך אחרת איך מונעים את הפערים הענקיים בין המועדונים ואפשר לעשות למשל הגבלות כלכליות.
ניסו באירופה את ה פייר פלאי כחלק מהגבלות כלכליות, אבל בפועל עשו מזה שכונה כשאין כל רצון לנקוט צעדים אמיתיים, כשמורחים דיונים וכו.
הקפיטליזם החזירי השתלט כליל על הכדורגל!
לא יודע אם באוירה של הליברליזם הנאור (הפסאודו) שבו אנחנו קיימים, אפשר למשל למנוע ממדינה X לרכוש מועדון במדינה Y ולהפוך אותו לאלוף אירופה על השקעות מאות מיליוני דולארים! או למנוע משלטון דיקטטורי, להפוך קבוצה לחלק מתקציב המדינה ולהפוך אותה לאלופת אירופה.
כנראה שאין דרך, להשיב חזרה את הנאיביות, חדוות המשחק, והעממיות שלו עקב סכומי העתק המעורבים!

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27

נשלח: 11 יוני 2026, 11:37
על ידי בעל(ת) האוב
RedDrifter כתב: 11 יוני 2026, 09:27 נלקח מספורט 5 -

1. סעיפי שחרור חובה בכל העולם - אם עד היום סעיפי שחרור בחוזים היו עניין נפוץ בעיקר בספרד (בגלל חוקי המדינה המקומיים), החל מ-2027 זו תהיה חובה גלובלית. מועדונים ושחקנים בכל הליגות בעולם יחויבו להכניס לחוזה סכום נקוב שיאפשר לשחקן להשתחרר באופן מיידי. המטרה הרשמית של פיפ"א: להבטיח את "חופש התנועה של הכדורגלנים".

2. השחקנים יקבלו נתח מההעברה שלהם - סעיף מהפכני נוסף קובע כי שחקנים יהיו זכאים לקבל 5% מסך דמי ההעברה הקבועים של העסקה שבה הם נמכרים. עבור שחקנים שמרוויחים שכר שנתי קבוע של פחות מ-150 אלף יורו - מדובר במענק חובה.

שחקן יוכל לוותר על חלק מהסכום הזה במו"מ, אך הנתח שלו לא יוכל לרדת מהגבוה מבין השניים: שווי השכר של שנתו האחרונה במועדון המשחרר, או 2.5% מסך דמי ההעברה. בונוס למאחרים: מועדון שיעכב את התשלומים הללו וייגרר לבית הדין של פיפ"א, ייקנס בריבית פיגורים של 8%.

3. חוזים ארוכי טווח לקטינים - כדי להגן על מועדונים שמגדלים כישרונות, פיפ"א מציעה כלל חדש: מועדונים יוכלו להחתים שחקנים מתחת לגיל 18 על חוזים של עד 5 שנים (במקום המגבלה הנוכחית של 3 שנים בלבד). עם זאת, יש כאן אותיות קטנות: זה יתאפשר רק אם השחקן גדל במועדון תקופה מסוימת לפני החתימה, החוזה יעמוד בתנאי שכר ספציפיים, ולכל מועדון תהיה מכסה מוגבלת של חוזים כאלה בעונה.
תודה. מעניין מאוד. לגבי 2 - לא בדיוק הבנתי - למי שמרוויח יותר מ- 150 אלף לשנה זה לא חובה להכניס לחוזה? וגם - אותם 2.5-5 אחוזים שהולכים לשחקן, אז מהכיס של מי זה בא? הקבוצה המשחררת או החדשה? או שתיהן מתחלקות בזה?

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27 - דרמטי!

נשלח: 11 יוני 2026, 11:48
על ידי בעל(ת) האוב
RedDrifter כתב: 11 יוני 2026, 10:06
dino כתב: 11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנט

מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
אולי. זה באמת עלול לעורר בעיה כזאת. מצד שני, ממילא היום יש באופן יחסי הרבה יותר כוח דה פקטו לשחקן לעומת המועדון. גם אם אין סעיף שחרור, כבר אפשר הרבה פחות להחזיק שחקן בכוח בקבוצה, ו/או להחליט בשביל שחקן לאיזו קבוצה הוא יעבור.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27

נשלח: 11 יוני 2026, 13:46
על ידי Terry
זה חוק עבור מועדונים עשירים שמתחפש לחוק להגנת השחקן.
גם ככה כבר אי אפשר באמת להכריח שחקנים להשאר בקבוצה שהם לא רוצים להיות בה.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27

נשלח: 11 יוני 2026, 13:56
על ידי ר.ש
צריך לקבוע סעיפי שחרור גבוהים במיוחד, שיורדים משנה לשנה עד לסיום החוזה.

למשל במקרה של לואיזו, לדעתי נכון היה לקבוע שבקיץ הראשון סעיף השחרור הוא 5 מיליון יורו, בקיץ השני 4 מיליון ובקיץ השלישי 3 מיליון (בקיץ הרביעי הוא ישוחרר).
ככה יש לקבוצה יכולת לשמור על שחקן טוב ליותר מעונה אחת, וזה גם עשוי לשקף את השווי של השחקן בצורה יותר טובה כי מתחשב באורך החוזה שנותר לו.

Re: מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27

נשלח: 14 יוני 2026, 20:48
על ידי Rak-Hapoel
ר.ש כתב: 11 יוני 2026, 13:56 צריך לקבוע סעיפי שחרור גבוהים במיוחד, שיורדים משנה לשנה עד לסיום החוזה.

למשל במקרה של לואיזו, לדעתי נכון היה לקבוע שבקיץ הראשון סעיף השחרור הוא 5 מיליון יורו, בקיץ השני 4 מיליון ובקיץ השלישי 3 מיליון (בקיץ הרביעי הוא ישוחרר).
ככה יש לקבוצה יכולת לשמור על שחקן טוב ליותר מעונה אחת, וזה גם עשוי לשקף את השווי של השחקן בצורה יותר טובה כי מתחשב באורך החוזה שנותר לו.
השאלה איך תכפה דבר כזה. לא את ירידת שווי סעיף השחרור, אלא את הסכום.
בסופו של דבר חוזה הוא בין המעסיק למועסק.