נלקח מספורט 5 -
1. סעיפי שחרור חובה בכל העולם - אם עד היום סעיפי שחרור בחוזים היו עניין נפוץ בעיקר בספרד (בגלל חוקי המדינה המקומיים), החל מ-2027 זו תהיה חובה גלובלית. מועדונים ושחקנים בכל הליגות בעולם יחויבו להכניס לחוזה סכום נקוב שיאפשר לשחקן להשתחרר באופן מיידי. המטרה הרשמית של פיפ"א: להבטיח את "חופש התנועה של הכדורגלנים".
2. השחקנים יקבלו נתח מההעברה שלהם - סעיף מהפכני נוסף קובע כי שחקנים יהיו זכאים לקבל 5% מסך דמי ההעברה הקבועים של העסקה שבה הם נמכרים. עבור שחקנים שמרוויחים שכר שנתי קבוע של פחות מ-150 אלף יורו - מדובר במענק חובה.
שחקן יוכל לוותר על חלק מהסכום הזה במו"מ, אך הנתח שלו לא יוכל לרדת מהגבוה מבין השניים: שווי השכר של שנתו האחרונה במועדון המשחרר, או 2.5% מסך דמי ההעברה. בונוס למאחרים: מועדון שיעכב את התשלומים הללו וייגרר לבית הדין של פיפ"א, ייקנס בריבית פיגורים של 8%.
3. חוזים ארוכי טווח לקטינים - כדי להגן על מועדונים שמגדלים כישרונות, פיפ"א מציעה כלל חדש: מועדונים יוכלו להחתים שחקנים מתחת לגיל 18 על חוזים של עד 5 שנים (במקום המגבלה הנוכחית של 3 שנים בלבד). עם זאת, יש כאן אותיות קטנות: זה יתאפשר רק אם השחקן גדל במועדון תקופה מסוימת לפני החתימה, החוזה יעמוד בתנאי שכר ספציפיים, ולכל מועדון תהיה מכסה מוגבלת של חוזים כאלה בעונה.
מהפכה בשוק העברות החל מינואר 27
-
dino
- הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
- קיבל.ה 3249 לייקים
הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
- RedDrifter
- הצטרף: 20 יולי 2025, 15:08
- מיקום: אוסישקין
- קיבל.ה 931 לייקים
מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנטdino כתב: ↑11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
אף לא צעד לאחור 
-
dino
- הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
- קיבל.ה 3249 לייקים
בוא נגיד שלא על חשבון שחקן שרוצה להתקדם ויתקע במקום מסויים. זה לא קורה גם בחיי היום יום אצלו בעבודות הרגילות. צריך לחשוב בדרך אחרת איך מונעים את הפערים הענקיים בין המועדונים ואפשר לעשות למשל הגבלות כלכליות.RedDrifter כתב: ↑11 יוני 2026, 10:06מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנטdino כתב: ↑11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
-
Xavi
- הצטרף: 28 נובמבר 2020, 21:10
- קיבל.ה 2082 לייקים
אז הוא מראש ישים סעיף שחרור של 7 מיליון יורוdino כתב: ↑11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
-
אדום ותיק
- הצטרף: 29 נובמבר 2020, 19:06
- קיבל.ה 1392 לייקים
ניסו באירופה את ה פייר פלאי כחלק מהגבלות כלכליות, אבל בפועל עשו מזה שכונה כשאין כל רצון לנקוט צעדים אמיתיים, כשמורחים דיונים וכו.dino כתב: ↑11 יוני 2026, 10:40בוא נגיד שלא על חשבון שחקן שרוצה להתקדם ויתקע במקום מסויים. זה לא קורה גם בחיי היום יום אצלו בעבודות הרגילות. צריך לחשוב בדרך אחרת איך מונעים את הפערים הענקיים בין המועדונים ואפשר לעשות למשל הגבלות כלכליות.RedDrifter כתב: ↑11 יוני 2026, 10:06מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנטdino כתב: ↑11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
הקפיטליזם החזירי השתלט כליל על הכדורגל!
לא יודע אם באוירה של הליברליזם הנאור (הפסאודו) שבו אנחנו קיימים, אפשר למשל למנוע ממדינה X לרכוש מועדון במדינה Y ולהפוך אותו לאלוף אירופה על השקעות מאות מיליוני דולארים! או למנוע משלטון דיקטטורי, להפוך קבוצה לחלק מתקציב המדינה ולהפוך אותה לאלופת אירופה.
כנראה שאין דרך, להשיב חזרה את הנאיביות, חדוות המשחק, והעממיות שלו עקב סכומי העתק המעורבים!
השיא - זכיה באליפות במעוז הפאשיזם הירושלמי!
אם נעשה ונשמע ונשתוק ונציית, גם לומר בוקר טוב יחשב פה לחטא! (טרטיף, מולייר)
אם נעשה ונשמע ונשתוק ונציית, גם לומר בוקר טוב יחשב פה לחטא! (טרטיף, מולייר)
- בעל(ת) האוב
- הצטרף: 27 נובמבר 2020, 12:51
- קיבל.ה 298 לייקים
תודה. מעניין מאוד. לגבי 2 - לא בדיוק הבנתי - למי שמרוויח יותר מ- 150 אלף לשנה זה לא חובה להכניס לחוזה? וגם - אותם 2.5-5 אחוזים שהולכים לשחקן, אז מהכיס של מי זה בא? הקבוצה המשחררת או החדשה? או שתיהן מתחלקות בזה?RedDrifter כתב: ↑11 יוני 2026, 09:27 נלקח מספורט 5 -
1. סעיפי שחרור חובה בכל העולם - אם עד היום סעיפי שחרור בחוזים היו עניין נפוץ בעיקר בספרד (בגלל חוקי המדינה המקומיים), החל מ-2027 זו תהיה חובה גלובלית. מועדונים ושחקנים בכל הליגות בעולם יחויבו להכניס לחוזה סכום נקוב שיאפשר לשחקן להשתחרר באופן מיידי. המטרה הרשמית של פיפ"א: להבטיח את "חופש התנועה של הכדורגלנים".
2. השחקנים יקבלו נתח מההעברה שלהם - סעיף מהפכני נוסף קובע כי שחקנים יהיו זכאים לקבל 5% מסך דמי ההעברה הקבועים של העסקה שבה הם נמכרים. עבור שחקנים שמרוויחים שכר שנתי קבוע של פחות מ-150 אלף יורו - מדובר במענק חובה.
שחקן יוכל לוותר על חלק מהסכום הזה במו"מ, אך הנתח שלו לא יוכל לרדת מהגבוה מבין השניים: שווי השכר של שנתו האחרונה במועדון המשחרר, או 2.5% מסך דמי ההעברה. בונוס למאחרים: מועדון שיעכב את התשלומים הללו וייגרר לבית הדין של פיפ"א, ייקנס בריבית פיגורים של 8%.
3. חוזים ארוכי טווח לקטינים - כדי להגן על מועדונים שמגדלים כישרונות, פיפ"א מציעה כלל חדש: מועדונים יוכלו להחתים שחקנים מתחת לגיל 18 על חוזים של עד 5 שנים (במקום המגבלה הנוכחית של 3 שנים בלבד). עם זאת, יש כאן אותיות קטנות: זה יתאפשר רק אם השחקן גדל במועדון תקופה מסוימת לפני החתימה, החוזה יעמוד בתנאי שכר ספציפיים, ולכל מועדון תהיה מכסה מוגבלת של חוזים כאלה בעונה.
רינגו סטאר המלך
"כל מקרה מוות הוא כישלון של מדע הרפואה" (נדמה לי שאמר את זה המשורר דוד אבידן, אבל לא בטוח).
"כל מקרה מוות הוא כישלון של מדע הרפואה" (נדמה לי שאמר את זה המשורר דוד אבידן, אבל לא בטוח).
- בעל(ת) האוב
- הצטרף: 27 נובמבר 2020, 12:51
- קיבל.ה 298 לייקים
אולי. זה באמת עלול לעורר בעיה כזאת. מצד שני, ממילא היום יש באופן יחסי הרבה יותר כוח דה פקטו לשחקן לעומת המועדון. גם אם אין סעיף שחרור, כבר אפשר הרבה פחות להחזיק שחקן בכוח בקבוצה, ו/או להחליט בשביל שחקן לאיזו קבוצה הוא יעבור.RedDrifter כתב: ↑11 יוני 2026, 10:06מצד שני זה פרס למועדוני הענק שזוללים שחקנים עם טאלנטdino כתב: ↑11 יוני 2026, 09:47 הכל נראה סבבה
סעיף 1 חשוב ומבורך למען חופש האדם, אפשר להתווכח על איך בדיוק לקבוע מחיר, אולי זה משהו שבמקרים מסויימים(שחקנים אנונימים ופרוספקט על אש קטנה למשל) צריך להיות יותר דינמי ולא קבוע שנתיים שלוש קודם מראש, אולי שתהיה ועדה ניטרלית שקובעת מחיר, אבל בגדול אין דבר כזה ששחקן איזה לוזון יחזיק אותו עד שהוא יסתפק ב7 מיליון יורו שלו. זה לא דירה או טויוטה לנדקרוזר. לחסוך גם מכל הבוררויות והימרחויות. גם ג׳קי עם כל פרוייקט האפריקאים.
מחר פורץ אצלך שחקן שהוא לא היה ממש מוכר.. מה עוצר נגיד את הכוכב האדום לשים 2-3 מיליון אירו ולקחת אותו ממך?
רינגו סטאר המלך
"כל מקרה מוות הוא כישלון של מדע הרפואה" (נדמה לי שאמר את זה המשורר דוד אבידן, אבל לא בטוח).
"כל מקרה מוות הוא כישלון של מדע הרפואה" (נדמה לי שאמר את זה המשורר דוד אבידן, אבל לא בטוח).
זה חוק עבור מועדונים עשירים שמתחפש לחוק להגנת השחקן.
גם ככה כבר אי אפשר באמת להכריח שחקנים להשאר בקבוצה שהם לא רוצים להיות בה.
גם ככה כבר אי אפשר באמת להכריח שחקנים להשאר בקבוצה שהם לא רוצים להיות בה.
-
ר.ש
- הצטרף: 01 פברואר 2022, 14:28
- קיבל.ה 542 לייקים
צריך לקבוע סעיפי שחרור גבוהים במיוחד, שיורדים משנה לשנה עד לסיום החוזה.
למשל במקרה של לואיזו, לדעתי נכון היה לקבוע שבקיץ הראשון סעיף השחרור הוא 5 מיליון יורו, בקיץ השני 4 מיליון ובקיץ השלישי 3 מיליון (בקיץ הרביעי הוא ישוחרר).
ככה יש לקבוצה יכולת לשמור על שחקן טוב ליותר מעונה אחת, וזה גם עשוי לשקף את השווי של השחקן בצורה יותר טובה כי מתחשב באורך החוזה שנותר לו.
למשל במקרה של לואיזו, לדעתי נכון היה לקבוע שבקיץ הראשון סעיף השחרור הוא 5 מיליון יורו, בקיץ השני 4 מיליון ובקיץ השלישי 3 מיליון (בקיץ הרביעי הוא ישוחרר).
ככה יש לקבוצה יכולת לשמור על שחקן טוב ליותר מעונה אחת, וזה גם עשוי לשקף את השווי של השחקן בצורה יותר טובה כי מתחשב באורך החוזה שנותר לו.
רואה שחורות המקורי
- Rak-Hapoel
- הצטרף: 31 מרץ 2026, 07:20
- קיבל.ה 57 לייקים
השאלה איך תכפה דבר כזה. לא את ירידת שווי סעיף השחרור, אלא את הסכום.ר.ש כתב: ↑11 יוני 2026, 13:56 צריך לקבוע סעיפי שחרור גבוהים במיוחד, שיורדים משנה לשנה עד לסיום החוזה.
למשל במקרה של לואיזו, לדעתי נכון היה לקבוע שבקיץ הראשון סעיף השחרור הוא 5 מיליון יורו, בקיץ השני 4 מיליון ובקיץ השלישי 3 מיליון (בקיץ הרביעי הוא ישוחרר).
ככה יש לקבוצה יכולת לשמור על שחקן טוב ליותר מעונה אחת, וזה גם עשוי לשקף את השווי של השחקן בצורה יותר טובה כי מתחשב באורך החוזה שנותר לו.
בסופו של דבר חוזה הוא בין המעסיק למועסק.
