מישהו מכיר? שם את הילדים שלו שם (גיל יסודי ספציפית)?
אשמח לשמוע מאנשים שהיו שם מה דעתם על הרעיון באופן כללי. ומעבר לכך מאחר שמדובר לרוב בבתי ספר ייחודיים על איזוריים איך זה מסתדר מבחינה טכנית וחברתית לילדים
חינוך דמוקרטי
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- סומך
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 20:24
- קיבל.ה 1322 לייקים
לא יכול כרגע להרחיב מפאת קוצר זמן,
שני סנט - לא מתאים לכל אחד ובמיוחד לא מתאים לדעתי למאובחני הפרעות קשב
ובאופן אישי, אני הרבה הרבה יותר מתחבר לחינוך המונטסורי אם יש לך אפשרות
שני סנט - לא מתאים לכל אחד ובמיוחד לא מתאים לדעתי למאובחני הפרעות קשב
ובאופן אישי, אני הרבה הרבה יותר מתחבר לחינוך המונטסורי אם יש לך אפשרות
פיצוחי שווארמה
הבורסה הבורסה
הבורסה הבורסה
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
יש ממש לידנו בית ספר כזה. התלבטנו הרבה וויתרנו. להבנתנו:
נקודות זכות: הילדים יותר נהנים ויותר מאושרים (שזה חשוב מאד), לומדים מה שבא להם (שזה תמיד לימוד יותר טוב).
הנקודה נגד: לילדים קל מדי לוותר לעצמם ולא ללמוד בכלל, ובלתי אפשרי כמעט להילחם בזה מרגע שהם במערכת הזו.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
מוזמן להרחיב
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
אני חושב שזה יותר רלבנטי בגילאים מתקדמים יותר אולי. בגילאי יסודי, לפחות הרושם האישי מהחויה שלי, הוא שלומדים מעט מאד תכלס ממילא ומה שכן לומדים שחשוב ממילא אני מאמין שאחרי 6 שנים ילד אינטליגנטי עם מינימום רצון והורים לא אדישים לחלוטין יצליח ללמודits-sick כתב: ↑02 דצמבר 2020, 15:15יש ממש לידנו בית ספר כזה. התלבטנו הרבה וויתרנו. להבנתנו:
נקודות זכות: הילדים יותר נהנים ויותר מאושרים (שזה חשוב מאד), לומדים מה שבא להם (שזה תמיד לימוד יותר טוב).
הנקודה נגד: לילדים קל מדי לוותר לעצמם ולא ללמוד בכלל, ובלתי אפשרי כמעט להילחם בזה מרגע שהם במערכת הזו.
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
ואתה חושב שילד יצליח לעבור מבית ספר דמוקרטי לבית ספר רגיל לכשייתבגר?
נשמע לי קשה מאד.
נשמע לי קשה מאד.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
כל הרעיון של השיטה הזאת הוא לפתח בילדים תחושה של אחריות על גורלם, לא?its-sick כתב: ↑02 דצמבר 2020, 15:15יש ממש לידנו בית ספר כזה. התלבטנו הרבה וויתרנו. להבנתנו:
נקודות זכות: הילדים יותר נהנים ויותר מאושרים (שזה חשוב מאד), לומדים מה שבא להם (שזה תמיד לימוד יותר טוב).
הנקודה נגד: לילדים קל מדי לוותר לעצמם ולא ללמוד בכלל, ובלתי אפשרי כמעט להילחם בזה מרגע שהם במערכת הזו.
אז אם הם "מוותרים לעצמם" למרות שהם מבינים את ההשלכות, יש מצב שהקטע הדמוקרטי לא ממש הועיל להם או לא ממש עבד שם או לא עבד להם או ווטאבר (הגיוני שיקרה, שום דבר לא עובד מאה אחוז).
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
ובשורה התחתונה נשארת עם ילד בלי הרגלי למידה ורצון ללמוד. אז אפשר להבין את ההתלבטות ואולי גם ויתור מראש כדי לא לקחת את הסיכון

נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
ברור. זה שהבית ספר עובד בשיטה X לא מבטיח לך שהוא טוב או שהוא מתאים לילד מסוים (ויש כמובן גם מצב שהשיטה עצמה לא מתאימה לאותה ילדה).
אני גם מאמין שיותר כדאי לבקש דעות על בי"ס דמוקרטי מסוים מאשר על השיטה באופן כללי. (למשל על מונטסורי אפשר תמיד להגיד שללמד ילדים גדולים בשיטות שפותחו לפני מאה שנה עבור ילדים בגילאי גן זה לא בהכרח רעיון טוב)
עד כמה שאני מבין, השיטה הזאת די תלויה באיכות של המורות\ים ושאר נשות הצוות, כי הרבה מהכלים שיש בבי"ס רגיל לא עומדים לרשותן.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
לילדים אין ראיית עולם של אדם מבוגר. הם לא מבינים מה זאת אחריות על העתיד שלהם עצמם. הם לרוב עושים רק מה שהם רוצים, אלא אם מכריחים אותם.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
זה אני גם עושה במקביל

אבל יש פה כאמור סוגיות שהן כלליות שמשפיעות על ההחלטה שהייתי שמח להבין.
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
ברור, אבל בבי"ס דמוקרטי (למיטב הבנתי) רואים במערכת החינוך מערכת שאמורה להכין את התלמיד לחיים כמבוגר ולא רק ללמד אותו דברים בעל פה, ובין השאר להקנות את תחושת האחריות הזאת.
זה אחד מהדברים שהחינוך הדמוקרטי אמור להתבדל בהם מהרגיל.
בקטע אנקדוטלי, לפני הרבה שנים יצא לי לעבוד קצת מול קבוצת תלמידים מבי"ס הדמוקרטי ביפו, הם היו יותר רציניים ואחראיים מהרבה גופים אחרים שעבדתי מולם באותה תקופה (הייתי מפיק של אירועי קרקס

הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
- פרימו לוי
- הצטרף: 28 נובמבר 2020, 20:45
- קיבל.ה 1109 לייקים
יכול לומר מפרספקטיבה של מישהו שלמד קצת בחינוך דמוקרטי, לא של הורה. אבל בגילאי חטיבה ולא בגיל יסודי. בקשר לעניין של ה״ידע לימודי״ - זה באמת שטויות. יותר חשוב לפתח אצל ילד יכולות למידה עצמאיות מאשר לדחוף לו חומר, זה הרי ברור. לא למדתי מתמטיקה 3 שנים בגילאי החטיבה, וגם בגיל התיכון עשיתי בגרות ב3 יחידות רק כי היו חייבים, ואני בדיוק בימים אלה מסיים לכתוב את ההצעת מחקר שלי לתואר שני באוניברסיטה בנושא של דינמיקה של אוקיינוסים ואטמוספירה שזה תחום די מתמטי. אין שום דבר שלומדים במהלך 12 שנות הלימוד בבית ספר שאי אפשר להשלים אותו ב3 חודשים לא יותר מדי אינטנסיביים בתור אדם בוגר.
יכול להגיד שהסיבה שעברתי בתיכון לבית ספר רגיל היא נטו בגלל שהדמוקרטי היה בית ספר קטן ולא היו מספיק ילדים בגילי.
זה קצת מורכב כי מצד אחד אלו היו 3 שנים של בזבוז זמן רציני, לא ממש עשיתי כלום חוץ מלשחק כדורגל ולשבת עם השומר בשער לפצח גרעינים ולהתווכח איתו כי הוא החזיק בדעות של נאצי (מצד שני זה פיתח אצלי את התודעה השמאלנית באיזשהו מובן אז אולי כן יצא מזה משהו), ובמבט לאחור לי ברור שהגישה של תנו לילד לבחור מה שמתאים לו היא גישה לא נכונה, זאת השלכה של מבוגרים שהתבאסו שאמרו להם בילדות מה לעשות, ולא מצליחים לזכור שאם לא קצת דוחפים ומעודדים ילד אז הוא לרוב לא ממש יעשה משהו (ושלשאוף למצוינות זאת לא מילה גסה, אלא זה עניין של להתאים את השאיפה למצוינות לנטיות הטבעיות והרצונות של הילד ולא לכפות עליו להצטיין במתמטיקה אם זה לא הקטע שלו. אבל יש ערך רב בעיני לכך שילד יקח משהו שהוא אוהב וישאף להצטיין בו ולא רק יעביר את הזמן בסבבה) וזה נכון בעיני עוד יותר לגבי ילדים בגיל של בית ספר יסודי. הם צריכים הכוונה, זה לא נכון שהם יודעים מה הכי טוב בשביל עצמם, זאת רומנטיזציה של הילדות שלא שייכת למציאות. אבל הבית ספר שאני הייתי בו היה די קיצוני במובן הזה, לא היתה מערכת שעות, אם רצית ללמוד מתמטיקה היית צריך לקבוע עם אחד מאנשי הצוות שישב איתך וגם אז היית צריך לבקש ממנו ללמוד דברים ספציפיים שאתה רוצה ללמוד, הוא לא היה בא עם שיעור מוכן. זאת לא שיטה מוצלחת בעיני ואני יודע שיש בתי ספר דמוקרטיים אחרים שעובדים קצת שונה ואצלם כן יש מערכת שעות או משהו שדומה לזה, פשוט לתלמיד יש אפשרות לבחור מה ללמוד וכמה.
מהצד השני של כל זה, אני לא הייתי מסוגל באותה נקודת זמן להמשיך במסגרת רגילה של בית ספר שהיא מסגרת די נוראית לכל ילד שהוא עצמאי/יצירתי/חושב. ורוב הילדים שהיו בבית ספר הדמוקרטי, לשים אותם בבית ספר רגיל זה לעשות להם עוול.
בשורה התחתונה לדעתי אם אתה מקבל חלחלה קלה מלדמיין את הילדים שלך בבית ספר סטנדרטי, נראה לי שכדאי לך לשקול את האופציה הזאת ברצינות. בסוף כמו שכתבו כאן, הרבה מזה מסתכם באיזה מין צוות יש. אם הצוות טוב ואתה מתחבר לגישה של הבית ספר זה יכול להיות נהדר
יכול להגיד שהסיבה שעברתי בתיכון לבית ספר רגיל היא נטו בגלל שהדמוקרטי היה בית ספר קטן ולא היו מספיק ילדים בגילי.
זה קצת מורכב כי מצד אחד אלו היו 3 שנים של בזבוז זמן רציני, לא ממש עשיתי כלום חוץ מלשחק כדורגל ולשבת עם השומר בשער לפצח גרעינים ולהתווכח איתו כי הוא החזיק בדעות של נאצי (מצד שני זה פיתח אצלי את התודעה השמאלנית באיזשהו מובן אז אולי כן יצא מזה משהו), ובמבט לאחור לי ברור שהגישה של תנו לילד לבחור מה שמתאים לו היא גישה לא נכונה, זאת השלכה של מבוגרים שהתבאסו שאמרו להם בילדות מה לעשות, ולא מצליחים לזכור שאם לא קצת דוחפים ומעודדים ילד אז הוא לרוב לא ממש יעשה משהו (ושלשאוף למצוינות זאת לא מילה גסה, אלא זה עניין של להתאים את השאיפה למצוינות לנטיות הטבעיות והרצונות של הילד ולא לכפות עליו להצטיין במתמטיקה אם זה לא הקטע שלו. אבל יש ערך רב בעיני לכך שילד יקח משהו שהוא אוהב וישאף להצטיין בו ולא רק יעביר את הזמן בסבבה) וזה נכון בעיני עוד יותר לגבי ילדים בגיל של בית ספר יסודי. הם צריכים הכוונה, זה לא נכון שהם יודעים מה הכי טוב בשביל עצמם, זאת רומנטיזציה של הילדות שלא שייכת למציאות. אבל הבית ספר שאני הייתי בו היה די קיצוני במובן הזה, לא היתה מערכת שעות, אם רצית ללמוד מתמטיקה היית צריך לקבוע עם אחד מאנשי הצוות שישב איתך וגם אז היית צריך לבקש ממנו ללמוד דברים ספציפיים שאתה רוצה ללמוד, הוא לא היה בא עם שיעור מוכן. זאת לא שיטה מוצלחת בעיני ואני יודע שיש בתי ספר דמוקרטיים אחרים שעובדים קצת שונה ואצלם כן יש מערכת שעות או משהו שדומה לזה, פשוט לתלמיד יש אפשרות לבחור מה ללמוד וכמה.
מהצד השני של כל זה, אני לא הייתי מסוגל באותה נקודת זמן להמשיך במסגרת רגילה של בית ספר שהיא מסגרת די נוראית לכל ילד שהוא עצמאי/יצירתי/חושב. ורוב הילדים שהיו בבית ספר הדמוקרטי, לשים אותם בבית ספר רגיל זה לעשות להם עוול.
בשורה התחתונה לדעתי אם אתה מקבל חלחלה קלה מלדמיין את הילדים שלך בבית ספר סטנדרטי, נראה לי שכדאי לך לשקול את האופציה הזאת ברצינות. בסוף כמו שכתבו כאן, הרבה מזה מסתכם באיזה מין צוות יש. אם הצוות טוב ואתה מתחבר לגישה של הבית ספר זה יכול להיות נהדר
- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
באיזה בית ספר היית, פרימו?
נשמע מאוד רומנטי, רק קצת פספסו של את הקטע שילדים בני 12 הם לא מבוגרים, ושהרעיון של בית הספר הוא בדיוק לפתח אצלם את הדברים שאמורים לאפיין מבוגרים וטרם התפתחו אצלם (ולא להניח שכל ילד הוא בעצם מבוגר קטן קומה).
נשמע מאוד רומנטי, רק קצת פספסו של את הקטע שילדים בני 12 הם לא מבוגרים, ושהרעיון של בית הספר הוא בדיוק לפתח אצלם את הדברים שאמורים לאפיין מבוגרים וטרם התפתחו אצלם (ולא להניח שכל ילד הוא בעצם מבוגר קטן קומה).
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
-
- הצטרף: 15 נובמבר 2020, 09:26
- קיבל.ה 400 לייקים
יש כמה סוגים לפי מה שהבנתי. יש לי חבר שלמד בבי"ס סדברי (ועוד עבר לשם מחינוך דתי) וממש אהב. אם היה לי ילד והיה לי כסף, ההתלבטות היחידה שהייתה לי הייתה כי זה נוטה להיות אקסלוסיבי מאוד ולא מגוון מבחינת אוכלוסייה. אבל אין לי צל של ספק שזה עדיף על החינוך הרגיל שהוא פשוט גרסה מרוככת של כלא ומרוב הלמידה לא יוצא כלום. זאת אומרת, יוצא איכשהו הכנה לחיים בגיהנום הקפיטליסטי שהוא העולם שלנו, אבל לא רואה בזה ערך מיוחד חוץ מזה.
אנטי ביתר לשעבר
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
קשה לי להסכים איתך.פרימו לוי כתב: ↑02 דצמבר 2020, 18:43 לא למדתי מתמטיקה 3 שנים בגילאי החטיבה, וגם בגיל התיכון עשיתי בגרות ב3 יחידות רק כי היו חייבים, ואני בדיוק בימים אלה מסיים לכתוב את ההצעת מחקר שלי לתואר שני באוניברסיטה בנושא של דינמיקה של אוקיינוסים ואטמוספירה שזה תחום די מתמטי. אין שום דבר שלומדים במהלך 12 שנות הלימוד בבית ספר שאי אפשר להשלים אותו ב3 חודשים לא יותר מדי אינטנסיביים בתור אדם בוגר.
ללימוד בגיל צעיר יש עדיפות גדולה מאד על גיל מבוגר. לחשיבה מתמטית צריך ללמד חלקים במוח לעבוד בצורה מתאימה.
נכון שהרמה במתמטיקה בתיכון לא גבוהה במיוחד, אבל בלי לפתח אינטואיציה מתאימה קשה להיות ממש טוב בזה.
למדתי פיזיקה ומתמטיקה ואישית לא ראיתי במתמטיקה מישהו שלא למד כבר בגיל צעיר.
בפיזיקה כן יש את אבשלום אליצור שהיה חרדי, אבל הוא עד היום די חלש בחלק המתמטי ומתעסק יותר בפילוסופיה של תורת הקוונטים. למד איתי בפיזיקה מישהו שלא השקיע בתיכון, היה לו מאד קשה, לקח לו חמש שנים לסיים תואר של שלוש שנים.
באיזו אוניברסיטה אתה? חמי הוא פרופסור לאושנולוגיה. הוא התחיל בפיזיקה בסונארים של מים רדודים. זרמים באוקיינוסים היו חלק חשוב בכמה מהמחקרים שלו.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- מילפורד
- הצטרף: 26 נובמבר 2020, 21:19
- קיבל.ה 2314 לייקים
זה מאוד מאוד אינדווידואלי , אם תגיד באופן גורף לאוכלוסיה ללמוד ככה , תקבל הרבה מאוד אנשים שלא ידעו בכלל מתמטיקה (כנ"ל להרבה מקצועות אחרים).
-
- הצטרף: 16 נובמבר 2020, 19:25
- קיבל.ה 945 לייקים
אני יכול להעיד על הבת זוג שלי שהייתה במסגרות דמוקרטיות כמעט לאורך כל תקופת בתי הספר
היא מאוד יצירתית ואומנותית וממש לא ריאלית, כביכול בית ספר כזה אמור לתפוס בדיוק את הילדים האלו, שבתיכונים הרגלים היו אבודים בין כל הכשלונות במקצועות שבכלל לא מתאימים להם אבל המציאות די שונה
היא דיי ניצלה את המערכת לרעה, הבריזה המון ולא השקיעה כמעט כלום בתיכון
היא לא סיימה עם תעודת בגרות וגם לא לקחה חלק במגמת עיצוב ואומנות, בתכלס חוץ מקצת חברים שגם איתם היא לא שמרה על קשר ,לא יודע איך זה אצלכם אבל אצלה זה המון ישובים מרוחקים כך שבאמת קשה לשמור על קשר בייחוד אחרי תקופת בית ספר, היא לא השיגה כלום משם
בקיצור, אני מניח שיש ילדים שזה עובד טוב עבורם אבל זה ממש לא מתאים לכל אחד
ובניגוד לכך, כשהגעתי לאקדמיה ראיתי את כמות הילדים מבתי ספר פרטיים סגנון הריאלי בחיפה או לאו-בק בחיפה ואז הבנתי שיש ילדים שזכו להשקעה גדולה בהרבה ממה שיש בתיכונים הציבוריים
אותם ילדים באמת הגיעו לאקדמיה יותר מוכנים, יש כאלו שאף התחילו את התואר בזמן בית ספר, פתחו להם את האופקים לכיוונים שבתיכון המסכן שאני למדתי בו יכלנו רק לחלום עליהם
זה ממש הדהים אותי לראות את אחוז הסטודנטים ממסגרות שכאלו, את רמת הידע שלהם מהתיכון ובעיקר את העשרה בשלל תחומים שהייתה פתוחה בפניהם
היא מאוד יצירתית ואומנותית וממש לא ריאלית, כביכול בית ספר כזה אמור לתפוס בדיוק את הילדים האלו, שבתיכונים הרגלים היו אבודים בין כל הכשלונות במקצועות שבכלל לא מתאימים להם אבל המציאות די שונה
היא דיי ניצלה את המערכת לרעה, הבריזה המון ולא השקיעה כמעט כלום בתיכון
היא לא סיימה עם תעודת בגרות וגם לא לקחה חלק במגמת עיצוב ואומנות, בתכלס חוץ מקצת חברים שגם איתם היא לא שמרה על קשר ,לא יודע איך זה אצלכם אבל אצלה זה המון ישובים מרוחקים כך שבאמת קשה לשמור על קשר בייחוד אחרי תקופת בית ספר, היא לא השיגה כלום משם
בקיצור, אני מניח שיש ילדים שזה עובד טוב עבורם אבל זה ממש לא מתאים לכל אחד
ובניגוד לכך, כשהגעתי לאקדמיה ראיתי את כמות הילדים מבתי ספר פרטיים סגנון הריאלי בחיפה או לאו-בק בחיפה ואז הבנתי שיש ילדים שזכו להשקעה גדולה בהרבה ממה שיש בתיכונים הציבוריים
אותם ילדים באמת הגיעו לאקדמיה יותר מוכנים, יש כאלו שאף התחילו את התואר בזמן בית ספר, פתחו להם את האופקים לכיוונים שבתיכון המסכן שאני למדתי בו יכלנו רק לחלום עליהם
זה ממש הדהים אותי לראות את אחוז הסטודנטים ממסגרות שכאלו, את רמת הידע שלהם מהתיכון ובעיקר את העשרה בשלל תחומים שהייתה פתוחה בפניהם
long live the zapta
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
אנחנו כרגע חושבים רק על יסודי, לא לטווח ארוך אז זה פחות רלבנטי מבחינתנו
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- סומך
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 20:24
- קיבל.ה 1322 לייקים
כבר אין לי הרבה מה להוסיף מעבר למה שכתבו
השונות בין בתי הספר הדמוקרים גדולה אז קשה להיתייחס באופן גורף, יש למשל אחד בכפ"ס שנחשב מאוד
אני חושב שזה מתאים רק לתלמידים שממש לא מסתדרים במקומות אחרים או כאלה שבבית יש הרבה תמיכה וליוי, אחרת הילדים מאבדים כיוון מהר מאוד, כמו שכתבו פה.
זה דורש משמעת עצמית גבוהה והבנה של מחויבויות לעתיד, אחרת קל לברוח למקצועות 'קלים' ולא דווקא חשובים.
וכמו שכתבתי, לדעתי יש מסגרות חדשות יותר טובות. (למשל, מונטסורי)
פיצוחי שווארמה
הבורסה הבורסה
הבורסה הבורסה
- מילפורד
- הצטרף: 26 נובמבר 2020, 21:19
- קיבל.ה 2314 לייקים
הילדים שלי לומדים עכשיו בבית ספר שהוא מונטסורי (בשלב זה לכיתות א' וב') , עוד אין מספיק ניסיון עם זה כדי לגבש דעה מה אני חושב, מה שבטוח , הילדים הרבה יותר נהנים מהלימודים ככה (מתוך הנחה שהם אכן לומדים משהו).
הבעיה , בעידן הקורונה כל הקונספט של מונטסורי מאוד בעייתי (המון שימוש בציוד משותף שכרגע אי אפשר לעשות).
הבעיה , בעידן הקורונה כל הקונספט של מונטסורי מאוד בעייתי (המון שימוש בציוד משותף שכרגע אי אפשר לעשות).
- פרימו לוי
- הצטרף: 28 נובמבר 2020, 20:45
- קיבל.ה 1109 לייקים
זה היה בית ספר קטן בגולן, קטן ברמה של 60 ילדים מא׳ עד יב׳. וכן הגישה שם גובלת באינפנטיליות בעיני. לגמרי זאת רומנטיזציה של הילדות. ולהבנתי את עולם הבתי ספר הדמוקרטיים הגישה הזאת היא רדיקלית למדי ורוב הבתי ספר כן נותנים מסגרת יותר ברורה.
קשה לך להסכים איתי אבל אני מסכים איתךits-sick כתב: ↑03 דצמבר 2020, 09:03 קשה לי להסכים איתך.
ללימוד בגיל צעיר יש עדיפות גדולה מאד על גיל מבוגר. לחשיבה מתמטית צריך ללמד חלקים במוח לעבוד בצורה מתאימה.
נכון שהרמה במתמטיקה בתיכון לא גבוהה במיוחד, אבל בלי לפתח אינטואיציה מתאימה קשה להיות ממש טוב בזה.
למדתי פיזיקה ומתמטיקה ואישית לא ראיתי במתמטיקה מישהו שלא למד כבר בגיל צעיר.
בפיזיקה כן יש את אבשלום אליצור שהיה חרדי, אבל הוא עד היום די חלש בחלק המתמטי ומתעסק יותר בפילוסופיה של תורת הקוונטים. למד איתי בפיזיקה מישהו שלא השקיע בתיכון, היה לו מאד קשה, לקח לו חמש שנים לסיים תואר של שלוש שנים.
באיזו אוניברסיטה אתה? חמי הוא פרופסור לאושנולוגיה. הוא התחיל בפיזיקה בסונארים של מים רדודים. זרמים באוקיינוסים היו חלק חשוב בכמה מהמחקרים שלו.

אולי לא הייתי ברור, אני הכי בעד העניין של לחשוף ילדים מגיל צעיר לכמה שיותר כיוונים ולתת להם לגלות מה הם אוהבים יותר ומה פחות. אני חושב שזה חשוב ללמד חשיבה מתמטית מגיל צעיר (אותי בגיל היסודי במקום ללמוד בצורה הרגילה, לקחו לכיתה ניסויית כזאת שבמקום לפתור תרגילים חשבונאיים פתרנו תרגילי חשיבה, מה שפיתח אינטואציה מתמטית ואני חושב שזה עזר לי בלימודים בגיל מבוגר). זאת גם הביקורת שלי על החינוך הדמוקרטי שהייתי בו. במקום לחשוף ילדים למתמטיקה, ולמעשה לכל דבר שהוא, הגישה היתה ״ניתן להם למצוא לבד מה מעניין אותם״. אני חושב שזאת גישה גרועה כי קודם כל אתה צריך להחשף לדברים לפני שאתה יכול להחליט מה מעניין אותך. מה שהתכוונתי בפסקה הזאת לומר הוא שהרבה פעמים הורים חוששים מהפער הלימודי במובן של הידע הפשוט - למשל שהילד יסיים את התיכון בלי לדעת לגזור פונקציות. וזה שטויות בעיני כי כמו שאמרתי, אם לימדו ילד איך ללמוד כמו שצריך, וחשפו אותו בגיל צעיר לאיך חשיבה מתמטית פועלת למשל, יקח לו דקה ורבע להשלים את הפער הלימודי בתחום הזה ביחס לתיכון. זה נכון שאולי לא כל אחד יצליח לעשות את זה כמו שאני מתאר, אבל בעיני זה פחות תלוי ביכולות המתמטיות של הילד - אין שום דבר שמתמטיקה תיכונית שמצריך מוח חריף במיוחד - אלא ביכולת שלו לגייס את עצמו לטובת משהו, וזה משהו שהרבה יותר חשוב ללמוד - איך אתה מגייס את עצמך לטובת משהו בלי לוותר לעצמך, להצליח להתמיד וכו׳. כמובן שאם בגיל 20 ילד נחשף בפעם הראשונה למשהו שהוא מעבר ל4 פעולות חשבון, כמו יוצאים בשאלה חרדים למשל, זה הופך להיות הרבה יותר קשה. וברור ומובן מאליו שאם מישהו רוצה להצטיין בתחום כלשהו, כדאי לו להתחיל מגיל צעיר. מעניין מי זה החם שלך? אולי קראתי מאמרים שלו. אני באוניברסיטה העברית. דרך אגב ברור לי שלא הייתי מצליח להסתדר בתואר במתמטיקה בלי להשקיע פי אלף מכמה שהשקעתי. ובאמת החלק המתמטי בתחום שלי הוא החלש אצלי. אבל עדיין הצלחתי לא ללמוד מתמטיקה 6 שנים (גם בתיכון לא ממש למדתי. למעשה המתמטיקה שלי היתה ברמה כזו נמוכה שכשהתחלתי ללמוד לפסיכומטרי, לא ידעתי איך מחלקים שברים), ובכל זאת בלימודים הגבוהים הצלחתי להסתדר בתוך עולם שהשפה שלו היא מתמטית במידה רבה.
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
גם על מונטסורי שמעתי דעות לכאן ולכאן. אנחנו מכוונים בכל מקרה לבית ספר בעיר גדולה ,לא משהו קטנטן בפריפריה. ולנו באופן אישי ברור שלא פשוט נזרוק את הילדים ושיעשו מה שהם רוצים. כשצריך לדעתנו חיזוק והכוונה אנחנו נותנים. אנחנו הולכים לזה ממקום של אכזבה מהמערכת הציבורית הרגילה. אפילו בערים החזקות היא סובלת מהקצאה גרועה של משאבים ולרוב גם מיעוט אנשי צוות, וזה מוביל לכך שממילא הורים צריכים להשקיע מזמנם+כספם כדי לחפות על כך, וגם להמון פוקוס על ענייני משמעת/סדר/מסגרת רק כדי שאפשר יהיה להעביר את היום בקלות מבחינת המערכת ושיהיה בייביסיטר לילדים בעצם (וזה מה שרוב ההורים רוצים מהמערכת תכלס). זה לא סוף העולם, ובעיר גדולה וחזקה ילדים ייצאו בסה"כ מבית הספר בסדר. אבל אפשר להשיג כ"כ הרבה יותר, וחבל.סומך כתב: ↑03 דצמבר 2020, 11:10כבר אין לי הרבה מה להוסיף מעבר למה שכתבו
השונות בין בתי הספר הדמוקרים גדולה אז קשה להיתייחס באופן גורף, יש למשל אחד בכפ"ס שנחשב מאוד
אני חושב שזה מתאים רק לתלמידים שממש לא מסתדרים במקומות אחרים או כאלה שבבית יש הרבה תמיכה וליוי, אחרת הילדים מאבדים כיוון מהר מאוד, כמו שכתבו פה.
זה דורש משמעת עצמית גבוהה והבנה של מחויבויות לעתיד, אחרת קל לברוח למקצועות 'קלים' ולא דווקא חשובים.
וכמו שכתבתי, לדעתי יש מסגרות חדשות יותר טובות. (למשל, מונטסורי)
בקיצור המחשבה על חינוך דמוקרטי היא מתוך רצון לשפר את חוויית הלמידה של הילדים, לא מתוך רצון לעשות "שגר ושכח".
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
יש במרכז בתי ספר טובים ופחות טובים. אולי כדאי פשוט לעבור לשכונה עם בית ספר יותר טוב?
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- הפועל
- הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
- מיקום: מהורהר על גדות הירקון
- קיבל.ה 1707 לייקים
- יצירת קשר:
אני כבר עכשיו גר בשכונה כזאת עם בית ספר שנחשב טוב בעיר עשירה שמערכת החינוך בה נחשבת טובה יחסית לישראל. אבל אחרי שראיתי בשנים האחרונות מה זה אומר גנים ציבוריים טובים בישראל, אני מרגיש בשל לחלוטין לנסות משהו אחר
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו