אני לא מתייימר להיות מומחה בתחום. אבל זה משהו מבוסס שקיים כבר הרבה שנים בהרבה מועדונים בחו"ל. צריך פשוט שמישהו (בשכר כאמור) יישב ויבחן את הנושא, יעשה התאמות אלינו, ואחרי זה ידאגו ליישם את זה על כל ההיבטים הטכניים הנדרשים במהלך העונה (שזה אומר שוב, להוציא על זה קצת כסף).
סתם בחיפוש של 10 שניות בגוגל מצאתי סכימה יחסית פשוטה באיזה מועדון קטן באנגליה, עם עדיפות למנויים, ומעין מקבילה של חברי עמותה, יחד עם תוספות עבור הגעה למשחקים בבית ובחוץ
https://www.eticketing.co.uk/theposh/Co ... ge/Index/1
SEASON TICKETS
Season Ticket - 230 points
MEMBERSHIPS
foreverposh - 50 points bonus
Junior Posh – 50 points bonus
MATCHES
Home league/cup match ticket - 10 points
Away league/cup match ticket – 10 points
Home pre-season friendly match ticket – 5 points
והנקודות נשמרות רק לשנתיים מסיבות ברורות.
וכמובן שאפשר מאד לסבך את זה. בארסנל יש סכימה שלמה של נקודות שמקנות פרסים שונים ומשונים (כולל כרטיסים למשחקי חוץ), ומודדים הגעה בפועל למשחקים (בית וחוץ) או ריסייל של כרטיס כשלא הגעת (!), רכישות בחנות, הגעה להקרנות של משחקים (!!), ועוד כל מיני התפתלויות. וזה מקנה גם בהתאם הטבות - קדימות בכרטיסים, סיורים באצטדיון, לעלות למגרש עם הקבוצה, מרצנדייז ייחודי. סיפור שלם שלא היה לי כח לצלול יותר לעומק אליו. אפשר לחפור עוד, לעשות התאמות ונגיד להוסיף עדיפות לעצם ההרשמה להגרלה, או עדיפות למי שמתגורר קרוב, או סתם להוציא קבוע 25% מהכרטיסים להגרלה כללית. איך אומרים באנגלית, זה לא הנדסת טילים. עשו דברים מסובכים יותר בעולם.
אני לא רואה טעם להיכנס לזה יותר, כי כאמור זה באמת נושא מפותח וסטנדרטי בעולם. ואני חופר עליו כי אין לי סבלנות - עוד מהתקופה שהייתי חלק מהמערכת - לשמוע כמה זה מסובך וקשה ואי אפשר וכל שאר התירוצים שאנשים נותנים במקום פשוט לאמר את האמת - זה לא חשוב לדעת ההנהלה, ולכן לא ישימו על זה כסף צבוע וקבוע כדי לעשות את זה כמו שצריך. זה משהו שברור לכולנו בכל תחום אחר בחיים - כשמשהו חשוב לארגון, הוא שם עליו כסף ומשאבים, כשהוא לא אז כל הדיבורים בעולם לא יעזרו.
וכשאני אומר "זה" הכוונה לא לנושא כרטיסי החוץ, כי זה רק סימפטום ואספקט אחד בנושא רחב וחשוב בהרבה - היחס לאוהדים כקהילה ובעלים, ולשנות פאזה לראיה שלהם כערך עליון שחובה להוציא עליו כסף (גם אם זה לא רווחי בצורה ישירה וברורה), ולא רק בפליטת סיסמאות לתקשורת על בעלות אוהדים, קהל שיש לו מועדון ושאר ירקות.