חסר להפועל אוהדים מקושרים כמוהו שיושבים בשער 2 או 1 או 13?האדס כתב:מי האביב בושינסקי שלך? אתה מבין מי זה אביב בושינסקי? הוא לא איזה אוהד מנוי לשער 2 שהסתובב ופגש מישהו.
יש לי חדשות , יש לנו כאלו יותר מלמכ'.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
חסר להפועל אוהדים מקושרים כמוהו שיושבים בשער 2 או 1 או 13?האדס כתב:מי האביב בושינסקי שלך? אתה מבין מי זה אביב בושינסקי? הוא לא איזה אוהד מנוי לשער 2 שהסתובב ופגש מישהו.
זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
ולנו חסרים יועצים בכירים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים?סומך כתב:זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
בנוסף, את מכבי מכר לוני הרציקוביץ, זה לא אותה ליגה כמו האפסים שמנהלים אותנו ולא רוצים לשחרר את הקבוצה
או קיי שכנעת אותי! מה לעשות עכשיו? לאן אני מתעל את הרצון והאמונה שהפחת בי עכשיו?De Niro כתב: ↑30 נובמבר 2020, 16:36ולנו חסרים יועצים בכירים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים?סומך כתב:זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
בנוסף, את מכבי מכר לוני הרציקוביץ, זה לא אותה ליגה כמו האפסים שמנהלים אותנו ולא רוצים לשחרר את הקבוצה
ואפילו פוליטיקאים בכירים שאוהדים בעצמם?
אני לא תמים.אני יודע שזו משימה מאד מאד קשה.
אבל לעולם אסור להתייאש.
יאוש יהפוך אותנו באמת למועדון לא רלוונטי יותר.
אסור לנו לוותר.
יש לנו כוח והשפעה כאוהדים גם אם רק בהפעלת אוהדים אחרים מקושרים מאיתנו.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
המשפט המודגש עונה על הכל, הם לא באמת רוצים למכור. אנשים כמו גולהאר באים פעם בעשור, אבל אנשי עסקים חובבי כדורגל כמו איזי שירצקי, חזי מגן או מוני הראל יש בארץ כמו חול, אם הם יתנו את הקבוצה במחיר שפוי יהיה מי שירצה לקנות.De Niro כתב: ↑30 נובמבר 2020, 16:36ולנו חסרים יועצים בכירים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים?סומך כתב:זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
בנוסף, את מכבי מכר לוני הרציקוביץ, זה לא אותה ליגה כמו האפסים שמנהלים אותנו ו[i]לא רוצים לשחרר את הקבוצה[/i]
ואפילו פוליטיקאים בכירים שאוהדים בעצמם?
אני לא תמים.אני יודע שזו משימה מאד מאד קשה.
אבל לעולם אסור להתייאש.
יאוש יהפוך אותנו באמת למועדון לא רלוונטי יותר.
אסור לנו לוותר.
יש לנו כוח והשפעה כאוהדים גם אם רק בהפעלת אוהדים אחרים מקושרים מאיתנו.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ראשית , אני שמח לשמוע.באמת (לא ציני).סומך כתב:או קיי שכנעת אותי! מה לעשות עכשיו? לאן אני מתעל את הרצון והאמונה שהפחת בי עכשיו?De Niro כתב: ↑30 נובמבר 2020, 16:36ולנו חסרים יועצים בכירים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים?סומך כתב: זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
בנוסף, את מכבי מכר לוני הרציקוביץ, זה לא אותה ליגה כמו האפסים שמנהלים אותנו ולא רוצים לשחרר את הקבוצה
ואפילו פוליטיקאים בכירים שאוהדים בעצמם?
אני לא תמים.אני יודע שזו משימה מאד מאד קשה.
אבל לעולם אסור להתייאש.
יאוש יהפוך אותנו באמת למועדון לא רלוונטי יותר.
אסור לנו לוותר.
יש לנו כוח והשפעה כאוהדים גם אם רק בהפעלת אוהדים אחרים מקושרים מאיתנו.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אני איתך.De Niro כתב: ↑30 נובמבר 2020, 16:36ולנו חסרים יועצים בכירים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים?סומך כתב:זה לא סתם אוהד מקושר, זה יועץ בכיר ומקורב לנתניהו...
בנוסף, את מכבי מכר לוני הרציקוביץ, זה לא אותה ליגה כמו האפסים שמנהלים אותנו ולא רוצים לשחרר את הקבוצה
ואפילו פוליטיקאים בכירים שאוהדים בעצמם?
אני לא תמים.אני יודע שזו משימה מאד מאד קשה.
אבל לעולם אסור להתייאש.
יאוש יהפוך אותנו באמת למועדון לא רלוונטי יותר.
אסור לנו לוותר.
יש לנו כוח והשפעה כאוהדים גם אם רק בהפעלת אוהדים אחרים מקושרים מאיתנו.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הכי טוב להישאר עם הנוכלים האלה. הניהול כל כך מופתי ורק חוסר מזל גורם לנו לא להיות בצמרת.
מסכים איתך.red in blood כתב:העניין זה לא לוותר, אבל גם לא להגיד ״צריך להפיץ את הבשורה״.
קל להגיד שיש לנו אוהדים בכירים שיכולים להביא רוכשים.
מי הם? זה כל הקטע, לא לירות באפלה בתקווה למצוא מישהו, אלא לסמן מטרות ספציפיות ואז לראות איך מגיעים אליהם ואיך משכנעים אותם.
מי האביב בושינסקי שלנו? לא ״יש הרבה כאלו״, אלא מי האחד שאנחנו צריכים?
תודה רבה על התייחסותך העניינית! כתבת דברים שעוררו אותי למחשבה.karl Weierstrass כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:50 נשמה אדומה יקרה, כתבת טקסט נחמד, אבל לצערי אתה חוזר פה על קלישאות שלא בדיוק יושבות עם המציאות. בשנות ה80, הפועל תל אביב פירקה את הליגה עם חבורה של שחקני בית מיפו\ בת ים והפכה לקבוצה של דרום גוש דן בה הידיעה, הפטיש והמגל או ההסתדרות לא הפריעו לחובתים לאהוד את הפועל ולדעתי די ייצגו את המעמד הסוציואקונומי של רובם.תחילת שנות ה90 הייתה תקופה שחורה כמו היום בלי הישגים ותארים, כשמנגד מכבי חזרה לצמרת,וזה הגורם העיקרי שהביא בני נוער באותה תקופה להתרחק מהפועל, רוב האנשים בוחרים קבוצת כדורגל לפני שמפתחים דעות פוליטיות. בימי השוגר דדי של כתר ומוני הראל הפועל הצליחה "לגייס" שוב לא מעט בני נוער מהאזור כאוהדים, כי שוב היינו חלק מהמשחק של הגודלות והבאנו תארים והצלחות באירופה.
מה שאתה מציע פה זה בעצם להפוך לבני יהודה של יפו בת ים חולון, אני לא רואה איך זה מקדם אותנו, 10 מיליון ש"ח מהאוהדים זה בערך מה שהניסנובים קיבלו בעונה שעברה עם הסגל הכי גרוע של הפועל לאורך ההיסטוריה של המועדון.
הסמלים שאנחנו נושאים הם הפועל כמו שיפו ובת ים הם הפועל, הקיבוצים הם הפועל, דו קיום זה הפועל, הבוהמה התל אביבית ואריק איינשטיין הם הפועל, ארץ ישראל הישנה זה הפועל ועוד ועוד.יש להפועל הרבה זהויות ואי אפשר לקחת אותם רק כדי לרצות ההמון. הפסיפס האנושי שתפגוש בבלומפילד הוא לדעתי הכי מגוון מכל הקבוצות בארץ.
מה שאתם לא מבינים זה שלא צריך לבנות רשימה כזו.De Niro כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:17מסכים איתך.red in blood כתב:העניין זה לא לוותר, אבל גם לא להגיד ״צריך להפיץ את הבשורה״.
קל להגיד שיש לנו אוהדים בכירים שיכולים להביא רוכשים.
מי הם? זה כל הקטע, לא לירות באפלה בתקווה למצוא מישהו, אלא לסמן מטרות ספציפיות ואז לראות איך מגיעים אליהם ואיך משכנעים אותם.
מי האביב בושינסקי שלנו? לא ״יש הרבה כאלו״, אלא מי האחד שאנחנו צריכים?
השאלה איך בונים רשימה כזו?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ייתכן שאין גורם אחד ויחיד שגורם לתופעה המוכרת לכולנו שבה הקבוצה שלנו, דווקא הקבוצה האהובה שלנו, היא בין הקבוצות השנואות ביותר על אוהדי קבוצות אחרות. מי שרוצה להתווכח על ההנחה העובדתית הזו מוזמן להביא אסמכתאות לסתור אותה, אבל אני חושב שמשאל בין אוהדי כדורגל מכל הקבוצות עלול לאושש את ההנחה הזו. מכל מקום, כדי שנוכל להמשיך לדון, תסכים אתי לרגע שקיימת תופעה משמעותית של שנאה כלפי הפועל תל אביב בקרב אוהדי קבוצות אחרות, שחורגת מסתם יריבות ספורטיבית.נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
בול!נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:47ייתכן שאין גורם אחד ויחיד שגורם לתופעה המוכרת לכולנו שבה הקבוצה שלנו, דווקא הקבוצה האהובה שלנו, היא בין הקבוצות השנואות ביותר על אוהדי קבוצות אחרות. מי שרוצה להתווכח על ההנחה העובדתית הזו מוזמן להביא אסמכתאות לסתור אותה, אבל אני חושב שמשאל בין אוהדי כדורגל מכל הקבוצות עלול לאושש את ההנחה הזו. מכל מקום, כדי שנוכל להמשיך לדון, תסכים אתי לרגע שקיימת תופעה משמעותית של שנאה כלפי הפועל תל אביב בקרב אוהדי קבוצות אחרות, שחורגת מסתם יריבות ספורטיבית.נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
ההשערה שלי, בעיקר על סמך מגוון התבטאויות של השונאים (אותן אלה שהצלחתי להבין את התחביר והאיות שלהן) היא שיש לדבר סיבה יסודית, מהותית, המתפצלת למספר תופעות: התופעה הנקראת "הפועל תל אביב" נתפסת בקרב חלקים גדולים בציבור כבעלת צביון פוליטי שמאלני קיצוני. בום! גיליתי את אמריקה.
אלה מילים מפוצצות. האמת היא שמשפחת הפועל תל אביב לדורותיה הייתה קצת כזו ובמידה מסוימת היא אכן קצת כזו גם כיום. וזה בסדר וזה לגיטימי, כי זכותם של אנשים לחשוב מה שהם רוצים וזכותם לקיים קבוצת כדורגל שמתחברת במהותה אל השקפת עולמם. יש להפועל תל-אביב "שמאלנית" זכות קיום מלאה ולגיטימית. אין ויכוח.
הבעיה היא שלפעמים חלקנו, וסלחו לי על הצרפתית שלי, משתינים לתוך הבריכה מן המקפצה, הנה כמה דוגמאות מן המוכרות ביותר לכולם:
[*] לשיר שירי שואה זה לא פוליטי, אבל השואה היא טאבו רגיש בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי ולהשתמש בה לצורך קריאות אוהדים פירושו זילות של הטאבו הזה ופגיעה ברגשות עמוקים של אנשים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? זה נותן משהו לקבוצה חוץ מאשר להוסיף לה שונאים?
[*] כשהפועל מעפילה למפעל בינלאומי (כן, היו דברים כאלה, ויותר מפעם אחת), היא באמת, במובן הרשמי, מייצגת את עצמה ולא את מדינת ישראל, אבל למה לדחוף את זה לפרצוף של אנשים עם שלטים מתגרים? כדי לגרש את כל מי שפוטנציאלית היה יכול להפוך לאוהד בזכות ההצלחה? ובכלל, ממתי זו בושה לייצג את ישראל? זו איננה המדינה של כולנו? האם ייצוג מדינת ישראל במפעל ספורטיבי מהווה הבעת תמיכה במדיניות של ממשלה מסוימת?
[*] כשהפועל משחקת תחת סמל הפטיש והמגל הקומוניסטי, שאפילו הסתדרות העובדים בישראל, הרשימה הערבית המשותפת ומזרח אירופה זנחו כבר מזמן, מה אמורים אנשים לחשוב? שזו קבוצה שמישהו הוציא מן המוזיאון לתולדות ברית המועצות? מה הסמלים האלה אומרים למישהו היום, מלבד לקומץ השולי ביותר? בשביל מה אנחנו צריכים את סרח העודף הזה? מישהו עוד שר את האינטרנציונל ביציעים? אנחנו יודעים מה המשטרים הקומוניסטיים במזרח אירופה עוללו ליהודים בשטחם. אנחנו יודעים כמה הם היו עוינים לישראל. למה להיות מחוברים למורשת המדממת והשנואה הזו?
אני חושב שהדימוי, המוצדק רק בחלקו, של הפועל תל אביב כקבוצה המזוהה פוליטית עם השמאל הקיצוני בישראל, הוא נטל כבד המקשה מאוד על הקבוצה לפרוץ אל קהל אוהדים רחב יותר. אני מאמין שהפועל תל אביב יכולה להסיר מעליה את הנטל הזה, לפחות בחלקו, מבלי לשנות את המהות החברתית שלה, באמצעות מיתוג מחדש ומיתון ההתנהגות של חלק מאוהדיה. זה ישרת את השקפת עולמנו יותר מאשר קיצוניות עם הראש בקיר.
נכבדי היקר, תודה.האדום הצורר כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:53 לי קשה לשמוע את המילה מיתוג בהקשר של הפועל. זאת קבוצת כדורגל וקהילה שאני אוהב ולא חברה שמטרתה להרוויח כסף
תודה רבה רבה, 7even!7even כתב: ↑01 דצמבר 2020, 09:11בול!נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:47ייתכן שאין גורם אחד ויחיד שגורם לתופעה המוכרת לכולנו שבה הקבוצה שלנו, דווקא הקבוצה האהובה שלנו, היא בין הקבוצות השנואות ביותר על אוהדי קבוצות אחרות. מי שרוצה להתווכח על ההנחה העובדתית הזו מוזמן להביא אסמכתאות לסתור אותה, אבל אני חושב שמשאל בין אוהדי כדורגל מכל הקבוצות עלול לאושש את ההנחה הזו. מכל מקום, כדי שנוכל להמשיך לדון, תסכים אתי לרגע שקיימת תופעה משמעותית של שנאה כלפי הפועל תל אביב בקרב אוהדי קבוצות אחרות, שחורגת מסתם יריבות ספורטיבית.נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
ההשערה שלי, בעיקר על סמך מגוון התבטאויות של השונאים (אותן אלה שהצלחתי להבין את התחביר והאיות שלהן) היא שיש לדבר סיבה יסודית, מהותית, המתפצלת למספר תופעות: התופעה הנקראת "הפועל תל אביב" נתפסת בקרב חלקים גדולים בציבור כבעלת צביון פוליטי שמאלני קיצוני. בום! גיליתי את אמריקה.
אלה מילים מפוצצות. האמת היא שמשפחת הפועל תל אביב לדורותיה הייתה קצת כזו ובמידה מסוימת היא אכן קצת כזו גם כיום. וזה בסדר וזה לגיטימי, כי זכותם של אנשים לחשוב מה שהם רוצים וזכותם לקיים קבוצת כדורגל שמתחברת במהותה אל השקפת עולמם. יש להפועל תל-אביב "שמאלנית" זכות קיום מלאה ולגיטימית. אין ויכוח.
הבעיה היא שלפעמים חלקנו, וסלחו לי על הצרפתית שלי, משתינים לתוך הבריכה מן המקפצה, הנה כמה דוגמאות מן המוכרות ביותר לכולם:
[*] לשיר שירי שואה זה לא פוליטי, אבל השואה היא טאבו רגיש בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי ולהשתמש בה לצורך קריאות אוהדים פירושו זילות של הטאבו הזה ופגיעה ברגשות עמוקים של אנשים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? זה נותן משהו לקבוצה חוץ מאשר להוסיף לה שונאים?
[*] כשהפועל מעפילה למפעל בינלאומי (כן, היו דברים כאלה, ויותר מפעם אחת), היא באמת, במובן הרשמי, מייצגת את עצמה ולא את מדינת ישראל, אבל למה לדחוף את זה לפרצוף של אנשים עם שלטים מתגרים? כדי לגרש את כל מי שפוטנציאלית היה יכול להפוך לאוהד בזכות ההצלחה? ובכלל, ממתי זו בושה לייצג את ישראל? זו איננה המדינה של כולנו? האם ייצוג מדינת ישראל במפעל ספורטיבי מהווה הבעת תמיכה במדיניות של ממשלה מסוימת?
[*] כשהפועל משחקת תחת סמל הפטיש והמגל הקומוניסטי, שאפילו הסתדרות העובדים בישראל, הרשימה הערבית המשותפת ומזרח אירופה זנחו כבר מזמן, מה אמורים אנשים לחשוב? שזו קבוצה שמישהו הוציא מן המוזיאון לתולדות ברית המועצות? מה הסמלים האלה אומרים למישהו היום, מלבד לקומץ השולי ביותר? בשביל מה אנחנו צריכים את סרח העודף הזה? מישהו עוד שר את האינטרנציונל ביציעים? אנחנו יודעים מה המשטרים הקומוניסטיים במזרח אירופה עוללו ליהודים בשטחם. אנחנו יודעים כמה הם היו עוינים לישראל. למה להיות מחוברים למורשת המדממת והשנואה הזו?
אני חושב שהדימוי, המוצדק רק בחלקו, של הפועל תל אביב כקבוצה המזוהה פוליטית עם השמאל הקיצוני בישראל, הוא נטל כבד המקשה מאוד על הקבוצה לפרוץ אל קהל אוהדים רחב יותר. אני מאמין שהפועל תל אביב יכולה להסיר מעליה את הנטל הזה, לפחות בחלקו, מבלי לשנות את המהות החברתית שלה, באמצעות מיתוג מחדש ומיתון ההתנהגות של חלק מאוהדיה. זה ישרת את השקפת עולמנו יותר מאשר קיצוניות עם הראש בקיר.
לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.
תודה רבה. הבנתי את האירוניה.
אין שום מחויבות בין המילה מיתוג למילה כסף.האדום הצורר כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:53 לי קשה לשמוע את המילה מיתוג בהקשר של הפועל. זאת קבוצת כדורגל וקהילה שאני אוהב ולא חברה שמטרתה להרוויח כסף
העניין הוא שאתה חושב שיש הפרדה בין הזהות הפוליטית (מה זה אומר? אנחנו לא שייכים או מזוהים עם אף מפלגה) לבין ערכי הקבוצה.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:47ייתכן שאין גורם אחד ויחיד שגורם לתופעה המוכרת לכולנו שבה הקבוצה שלנו, דווקא הקבוצה האהובה שלנו, היא בין הקבוצות השנואות ביותר על אוהדי קבוצות אחרות. מי שרוצה להתווכח על ההנחה העובדתית הזו מוזמן להביא אסמכתאות לסתור אותה, אבל אני חושב שמשאל בין אוהדי כדורגל מכל הקבוצות עלול לאושש את ההנחה הזו. מכל מקום, כדי שנוכל להמשיך לדון, תסכים אתי לרגע שקיימת תופעה משמעותית של שנאה כלפי הפועל תל אביב בקרב אוהדי קבוצות אחרות, שחורגת מסתם יריבות ספורטיבית.נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
ההשערה שלי, בעיקר על סמך מגוון התבטאויות של השונאים (אותן אלה שהצלחתי להבין את התחביר והאיות שלהן) היא שיש לדבר סיבה יסודית, מהותית, המתפצלת למספר תופעות: התופעה הנקראת "הפועל תל אביב" נתפסת בקרב חלקים גדולים בציבור כבעלת צביון פוליטי שמאלני קיצוני. בום! גיליתי את אמריקה.
אלה מילים מפוצצות. האמת היא שמשפחת הפועל תל אביב לדורותיה הייתה קצת כזו ובמידה מסוימת היא אכן קצת כזו גם כיום. וזה בסדר וזה לגיטימי, כי זכותם של אנשים לחשוב מה שהם רוצים וזכותם לקיים קבוצת כדורגל שמתחברת במהותה אל השקפת עולמם. יש להפועל תל-אביב "שמאלנית" זכות קיום מלאה ולגיטימית. אין ויכוח.
הבעיה היא שלפעמים חלקנו, וסלחו לי על הצרפתית שלי, משתינים לתוך הבריכה מן המקפצה, הנה כמה דוגמאות מן המוכרות ביותר לכולם:
[*] לשיר שירי שואה זה לא פוליטי, אבל השואה היא טאבו רגיש בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי ולהשתמש בה לצורך קריאות אוהדים פירושו זילות של הטאבו הזה ופגיעה ברגשות עמוקים של אנשים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? זה נותן משהו לקבוצה חוץ מאשר להוסיף לה שונאים?
[*] כשהפועל מעפילה למפעל בינלאומי (כן, היו דברים כאלה, ויותר מפעם אחת), היא באמת, במובן הרשמי, מייצגת את עצמה ולא את מדינת ישראל, אבל למה לדחוף את זה לפרצוף של אנשים עם שלטים מתגרים? כדי לגרש את כל מי שפוטנציאלית היה יכול להפוך לאוהד בזכות ההצלחה? ובכלל, ממתי זו בושה לייצג את ישראל? זו איננה המדינה של כולנו? האם ייצוג מדינת ישראל במפעל ספורטיבי מהווה הבעת תמיכה במדיניות של ממשלה מסוימת?
[*] כשהפועל משחקת תחת סמל הפטיש והמגל הקומוניסטי, שאפילו הסתדרות העובדים בישראל, הרשימה הערבית המשותפת ומזרח אירופה זנחו כבר מזמן, מה אמורים אנשים לחשוב? שזו קבוצה שמישהו הוציא מן המוזיאון לתולדות ברית המועצות? מה הסמלים האלה אומרים למישהו היום, מלבד לקומץ השולי ביותר? בשביל מה אנחנו צריכים את סרח העודף הזה? מישהו עוד שר את האינטרנציונל ביציעים? אנחנו יודעים מה המשטרים הקומוניסטיים במזרח אירופה עוללו ליהודים בשטחם. אנחנו יודעים כמה הם היו עוינים לישראל. למה להיות מחוברים למורשת המדממת והשנואה הזו?
אני חושב שהדימוי, המוצדק רק בחלקו, של הפועל תל אביב כקבוצה המזוהה פוליטית עם השמאל הקיצוני בישראל, הוא נטל כבד המקשה מאוד על הקבוצה לפרוץ אל קהל אוהדים רחב יותר. אני מאמין שהפועל תל אביב יכולה להסיר מעליה את הנטל הזה, לפחות בחלקו, מבלי לשנות את המהות החברתית שלה, באמצעות מיתוג מחדש ומיתון ההתנהגות של חלק מאוהדיה. זה ישרת את השקפת עולמנו יותר מאשר קיצוניות עם הראש בקיר.
בחיי שאני לא יודע מה יותר גרועDe Niro כתב: ↑27 נובמבר 2020, 17:48 האם ישנם צעדים , שאנחנו כאוהדים יכולים לעשות , כדי לקדם הגעת רוכש למועדון?
האם יש לנו גישה לאנשי עסקים בעלי קשרים, שיכולים לעזור באיתור רוכש למועדון היקר שלנו?
בעבר עלו רעיונות שונים.
יש תחושה אצל הרבה אוהדים , שלא רק על ההנהלה מוטלת החובה לקדם את הנושא , וגם עלינו כאוהדים מוטלת חובה לקדם את הנושא.
השאלה באילו דרכים?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
גם לי אין שום בעיה עם בני יהודה, אבל אני אוהד הפועל ומי שרוצה לאהוד בני יהודה יכול לאהוד את בני יהודה, הייתה פעם גם הפועל צפרירים חולון ותראה איפה הם היום, לשם אתה רוצה להביא אותנו? לא חושב שהבנת את מה שאמרתי על החובתים, גם לי ממש אין בעיה עם זהות עממית והמשפחה שלי במקור משם, אבל אם נחליף את הפטיש והמגל בבאבא סאלי זה לא יביא ילדים משם לאהוד הפועל, אם נחזור לצמרת ביחד עם הפטיש והמגל אז כנראה שכן. ישראל של שנות ה80 הייתה הרבה הרבה יותר מפולגת מהיום, אלו היו ימי השיא של בגין שגילה את מכרה הזהב של השנאה העדתית והחל ליצור את הזיהוי המטופש הזה של השמאל עם האשכנזים.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:17תודה רבה על התייחסותך העניינית! כתבת דברים שעוררו אותי למחשבה.karl Weierstrass כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:50 נשמה אדומה יקרה, כתבת טקסט נחמד, אבל לצערי אתה חוזר פה על קלישאות שלא בדיוק יושבות עם המציאות. בשנות ה80, הפועל תל אביב פירקה את הליגה עם חבורה של שחקני בית מיפו\ בת ים והפכה לקבוצה של דרום גוש דן בה הידיעה, הפטיש והמגל או ההסתדרות לא הפריעו לחובתים לאהוד את הפועל ולדעתי די ייצגו את המעמד הסוציואקונומי של רובם.תחילת שנות ה90 הייתה תקופה שחורה כמו היום בלי הישגים ותארים, כשמנגד מכבי חזרה לצמרת,וזה הגורם העיקרי שהביא בני נוער באותה תקופה להתרחק מהפועל, רוב האנשים בוחרים קבוצת כדורגל לפני שמפתחים דעות פוליטיות. בימי השוגר דדי של כתר ומוני הראל הפועל הצליחה "לגייס" שוב לא מעט בני נוער מהאזור כאוהדים, כי שוב היינו חלק מהמשחק של הגודלות והבאנו תארים והצלחות באירופה.
מה שאתה מציע פה זה בעצם להפוך לבני יהודה של יפו בת ים חולון, אני לא רואה איך זה מקדם אותנו, 10 מיליון ש"ח מהאוהדים זה בערך מה שהניסנובים קיבלו בעונה שעברה עם הסגל הכי גרוע של הפועל לאורך ההיסטוריה של המועדון.
הסמלים שאנחנו נושאים הם הפועל כמו שיפו ובת ים הם הפועל, הקיבוצים הם הפועל, דו קיום זה הפועל, הבוהמה התל אביבית ואריק איינשטיין הם הפועל, ארץ ישראל הישנה זה הפועל ועוד ועוד.יש להפועל הרבה זהויות ואי אפשר לקחת אותם רק כדי לרצות ההמון. הפסיפס האנושי שתפגוש בבלומפילד הוא לדעתי הכי מגוון מכל הקבוצות בארץ.
אינני משוכנע שהאקלים החברתי בישראל של היום דומה מספיק למה שהיה בשנות ה - 80 של המאה שעברה. ישראל של ימינו מקוטבת אפילו עוד יותר וזה לרעתה, וספציפית - גם לרעתנו. לא התיימרתי להציע פתרון קסם מקורי שאיש לא חשב עליו לפני. אולי יש פתרון כזה, אבל אינני יודע מהו.
"בני יהודה" איננה מילה גסה. מה רע בלהיות האחות הגדולה והבכירה שלהם? אני מרגיש הרבה יותר חיבור לבני יהודה ואפס עויינות כלפיהם בהשוואה לתחושות שמעוררת בי המחלה הצהובה. אף אין לי שום בעיה עם חיבור לשכונות הפחות יוקרתיות, ולמה שמכנים ה"חו"בתים". להיפך, אני רואה זאת כמרכיב חשוב, יסודי, של הזהות החברתית של הפועל תל-אביב. אנחנו קבוצה עממית, ולא קבוצה אליטיסטית ומתנשאת. יסלחו לי האוהדים הנהדרים והאהובים בני ההתיישבות העובדת והשכונות הקצת יותר אמידות - הפועל היא הבית של כולם, אבל היא קבוצה שבמהותה חייבת להיות מחוברת לעם ולפריפריה של גוש דן.
ולכן אין בושה בלהיות דלי תקציב. אין בושה בלעלות עם סגל נטול כוכבים. הבושה בעיני היא לחיות מ"שנור", להתחנן כל שנה מחדש לנדבות, במקום לחיות ממה שיש לנו. מכירים את "זה מה יש ועם זה ננצח"? בזה אני דוגל.
לא טענתי שחלופת ה"שוגר דאדי" איננה מסוגלת להצליח. ההיסטוריה מוכיחה שהיא כן יכולה להצליח. בהחלט כן. אבל מזה מספר שנים שזה לא עובד. כפי שציינתי, כיום, ה"שוגר דאדי" הפוטנציאלי כנראה יהיה בעל צבע מאוד מסוים, מה שכמובן לא מפריע לי אישית, להיפך, אבל בהחלט עלול לגרום החרפה של העויינות הקיימת כלפי הפועל מצד חלקים גדולים באוכלוסייה שהייתי רוצה מאוד לראותם באים אלינו. למה לוותר עליהם מראש? למה לא לנסות להרחיב את הקונצנזוס?
כשיש ביד מוצר טוב ביסודו, שאיבד את כוח השוק שלו, אתה יכול להזרים עוד ועוד כספים כדי לשפר ולאושש אותו, אבל אתה יכול גם לעבוד על התדמית שלו. כספים אדירים להשקיע, הלוואי שיבואו - אהיה הראשון שיברך על כך - אבל כל עוד אין כספים כאלה, עדיין צריך לעשות משהו.
"לי אישית נראה שהפטיש והמגל מפריע בעיקר לך ושאתה בכלל בא מהצד השני של גוש דן."karl Weierstrass כתב: ↑01 דצמבר 2020, 13:23גם לי אין שום בעיה עם בני יהודה, אבל אני אוהד הפועל ומי שרוצה לאהוד בני יהודה יכול לאהוד את בני יהודה, הייתה פעם גם הפועל צפרירים חולון ותראה איפה הם היום, לשם אתה רוצה להביא אותנו? לא חושב שהבנת את מה שאמרתי על החובתים, גם לי ממש אין בעיה עם זהות עממית והמשפחה שלי במקור משם, אבל אם נחליף את הפטיש והמגל בבאבא סאלי זה לא יביא ילדים משם לאהוד הפועל, אם נחזור לצמרת ביחד עם הפטיש והמגל אז כנראה שכן. ישראל של שנות ה80 הייתה הרבה הרבה יותר מפולגת מהיום, אלו היו ימי השיא של בגין שגילה את מכרה הזהב של השנאה העדתית והחל ליצור את הזיהוי המטופש הזה של השמאל עם האשכנזים.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:17תודה רבה על התייחסותך העניינית! כתבת דברים שעוררו אותי למחשבה.karl Weierstrass כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:50 נשמה אדומה יקרה, כתבת טקסט נחמד, אבל לצערי אתה חוזר פה על קלישאות שלא בדיוק יושבות עם המציאות. בשנות ה80, הפועל תל אביב פירקה את הליגה עם חבורה של שחקני בית מיפו\ בת ים והפכה לקבוצה של דרום גוש דן בה הידיעה, הפטיש והמגל או ההסתדרות לא הפריעו לחובתים לאהוד את הפועל ולדעתי די ייצגו את המעמד הסוציואקונומי של רובם.תחילת שנות ה90 הייתה תקופה שחורה כמו היום בלי הישגים ותארים, כשמנגד מכבי חזרה לצמרת,וזה הגורם העיקרי שהביא בני נוער באותה תקופה להתרחק מהפועל, רוב האנשים בוחרים קבוצת כדורגל לפני שמפתחים דעות פוליטיות. בימי השוגר דדי של כתר ומוני הראל הפועל הצליחה "לגייס" שוב לא מעט בני נוער מהאזור כאוהדים, כי שוב היינו חלק מהמשחק של הגודלות והבאנו תארים והצלחות באירופה.
מה שאתה מציע פה זה בעצם להפוך לבני יהודה של יפו בת ים חולון, אני לא רואה איך זה מקדם אותנו, 10 מיליון ש"ח מהאוהדים זה בערך מה שהניסנובים קיבלו בעונה שעברה עם הסגל הכי גרוע של הפועל לאורך ההיסטוריה של המועדון.
הסמלים שאנחנו נושאים הם הפועל כמו שיפו ובת ים הם הפועל, הקיבוצים הם הפועל, דו קיום זה הפועל, הבוהמה התל אביבית ואריק איינשטיין הם הפועל, ארץ ישראל הישנה זה הפועל ועוד ועוד.יש להפועל הרבה זהויות ואי אפשר לקחת אותם רק כדי לרצות ההמון. הפסיפס האנושי שתפגוש בבלומפילד הוא לדעתי הכי מגוון מכל הקבוצות בארץ.
אינני משוכנע שהאקלים החברתי בישראל של היום דומה מספיק למה שהיה בשנות ה - 80 של המאה שעברה. ישראל של ימינו מקוטבת אפילו עוד יותר וזה לרעתה, וספציפית - גם לרעתנו. לא התיימרתי להציע פתרון קסם מקורי שאיש לא חשב עליו לפני. אולי יש פתרון כזה, אבל אינני יודע מהו.
"בני יהודה" איננה מילה גסה. מה רע בלהיות האחות הגדולה והבכירה שלהם? אני מרגיש הרבה יותר חיבור לבני יהודה ואפס עויינות כלפיהם בהשוואה לתחושות שמעוררת בי המחלה הצהובה. אף אין לי שום בעיה עם חיבור לשכונות הפחות יוקרתיות, ולמה שמכנים ה"חו"בתים". להיפך, אני רואה זאת כמרכיב חשוב, יסודי, של הזהות החברתית של הפועל תל-אביב. אנחנו קבוצה עממית, ולא קבוצה אליטיסטית ומתנשאת. יסלחו לי האוהדים הנהדרים והאהובים בני ההתיישבות העובדת והשכונות הקצת יותר אמידות - הפועל היא הבית של כולם, אבל היא קבוצה שבמהותה חייבת להיות מחוברת לעם ולפריפריה של גוש דן.
ולכן אין בושה בלהיות דלי תקציב. אין בושה בלעלות עם סגל נטול כוכבים. הבושה בעיני היא לחיות מ"שנור", להתחנן כל שנה מחדש לנדבות, במקום לחיות ממה שיש לנו. מכירים את "זה מה יש ועם זה ננצח"? בזה אני דוגל.
לא טענתי שחלופת ה"שוגר דאדי" איננה מסוגלת להצליח. ההיסטוריה מוכיחה שהיא כן יכולה להצליח. בהחלט כן. אבל מזה מספר שנים שזה לא עובד. כפי שציינתי, כיום, ה"שוגר דאדי" הפוטנציאלי כנראה יהיה בעל צבע מאוד מסוים, מה שכמובן לא מפריע לי אישית, להיפך, אבל בהחלט עלול לגרום החרפה של העויינות הקיימת כלפי הפועל מצד חלקים גדולים באוכלוסייה שהייתי רוצה מאוד לראותם באים אלינו. למה לוותר עליהם מראש? למה לא לנסות להרחיב את הקונצנזוס?
כשיש ביד מוצר טוב ביסודו, שאיבד את כוח השוק שלו, אתה יכול להזרים עוד ועוד כספים כדי לשפר ולאושש אותו, אבל אתה יכול גם לעבוד על התדמית שלו. כספים אדירים להשקיע, הלוואי שיבואו - אהיה הראשון שיברך על כך - אבל כל עוד אין כספים כאלה, עדיין צריך לעשות משהו.
לי אישית נראה שהפטיש והמגל מפריע בעיקר לך ושאתה בכלל בא מהצד השני של גוש דן.
הבנתי אותך.red in blood כתב: ↑01 דצמבר 2020, 12:36העניין הוא שאתה חושב שיש הפרדה בין הזהות הפוליטית (מה זה אומר? אנחנו לא שייכים או מזוהים עם אף מפלגה) לבין ערכי הקבוצה.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:47ייתכן שאין גורם אחד ויחיד שגורם לתופעה המוכרת לכולנו שבה הקבוצה שלנו, דווקא הקבוצה האהובה שלנו, היא בין הקבוצות השנואות ביותר על אוהדי קבוצות אחרות. מי שרוצה להתווכח על ההנחה העובדתית הזו מוזמן להביא אסמכתאות לסתור אותה, אבל אני חושב שמשאל בין אוהדי כדורגל מכל הקבוצות עלול לאושש את ההנחה הזו. מכל מקום, כדי שנוכל להמשיך לדון, תסכים אתי לרגע שקיימת תופעה משמעותית של שנאה כלפי הפועל תל אביב בקרב אוהדי קבוצות אחרות, שחורגת מסתם יריבות ספורטיבית.נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
ההשערה שלי, בעיקר על סמך מגוון התבטאויות של השונאים (אותן אלה שהצלחתי להבין את התחביר והאיות שלהן) היא שיש לדבר סיבה יסודית, מהותית, המתפצלת למספר תופעות: התופעה הנקראת "הפועל תל אביב" נתפסת בקרב חלקים גדולים בציבור כבעלת צביון פוליטי שמאלני קיצוני. בום! גיליתי את אמריקה.
אלה מילים מפוצצות. האמת היא שמשפחת הפועל תל אביב לדורותיה הייתה קצת כזו ובמידה מסוימת היא אכן קצת כזו גם כיום. וזה בסדר וזה לגיטימי, כי זכותם של אנשים לחשוב מה שהם רוצים וזכותם לקיים קבוצת כדורגל שמתחברת במהותה אל השקפת עולמם. יש להפועל תל-אביב "שמאלנית" זכות קיום מלאה ולגיטימית. אין ויכוח.
הבעיה היא שלפעמים חלקנו, וסלחו לי על הצרפתית שלי, משתינים לתוך הבריכה מן המקפצה, הנה כמה דוגמאות מן המוכרות ביותר לכולם:
[*] לשיר שירי שואה זה לא פוליטי, אבל השואה היא טאבו רגיש בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי ולהשתמש בה לצורך קריאות אוהדים פירושו זילות של הטאבו הזה ופגיעה ברגשות עמוקים של אנשים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה? זה נותן משהו לקבוצה חוץ מאשר להוסיף לה שונאים?
[*] כשהפועל מעפילה למפעל בינלאומי (כן, היו דברים כאלה, ויותר מפעם אחת), היא באמת, במובן הרשמי, מייצגת את עצמה ולא את מדינת ישראל, אבל למה לדחוף את זה לפרצוף של אנשים עם שלטים מתגרים? כדי לגרש את כל מי שפוטנציאלית היה יכול להפוך לאוהד בזכות ההצלחה? ובכלל, ממתי זו בושה לייצג את ישראל? זו איננה המדינה של כולנו? האם ייצוג מדינת ישראל במפעל ספורטיבי מהווה הבעת תמיכה במדיניות של ממשלה מסוימת?
[*] כשהפועל משחקת תחת סמל הפטיש והמגל הקומוניסטי, שאפילו הסתדרות העובדים בישראל, הרשימה הערבית המשותפת ומזרח אירופה זנחו כבר מזמן, מה אמורים אנשים לחשוב? שזו קבוצה שמישהו הוציא מן המוזיאון לתולדות ברית המועצות? מה הסמלים האלה אומרים למישהו היום, מלבד לקומץ השולי ביותר? בשביל מה אנחנו צריכים את סרח העודף הזה? מישהו עוד שר את האינטרנציונל ביציעים? אנחנו יודעים מה המשטרים הקומוניסטיים במזרח אירופה עוללו ליהודים בשטחם. אנחנו יודעים כמה הם היו עוינים לישראל. למה להיות מחוברים למורשת המדממת והשנואה הזו?
אני חושב שהדימוי, המוצדק רק בחלקו, של הפועל תל אביב כקבוצה המזוהה פוליטית עם השמאל הקיצוני בישראל, הוא נטל כבד המקשה מאוד על הקבוצה לפרוץ אל קהל אוהדים רחב יותר. אני מאמין שהפועל תל אביב יכולה להסיר מעליה את הנטל הזה, לפחות בחלקו, מבלי לשנות את המהות החברתית שלה, באמצעות מיתוג מחדש ומיתון ההתנהגות של חלק מאוהדיה. זה ישרת את השקפת עולמנו יותר מאשר קיצוניות עם הראש בקיר.
הסיבה שהקבוצה חרטה על עצמה דו קיום למשל זה דווקא כי היא פוליטית. אם לא, סביר להניח שהיינו דומים יותר למכבי בהקשר הזה, של לא מתנגדים, אבל גם לא דחוף לעשות את זה.
יותר מזה, הנכס הכי גדול של הקבוצה זה ההיסטוריה שלה (כי כרגע אין לנו נכסים של ממש). ההיסטוריה הזו עמוסה בפוליטיקה. אם אתה בוחר להתנער מההקשר הפוליטי, אתה גם מתנער מההיסטוריה הזו. אם אתה מתנער מזה, למה לא לשנות את הצבע, שהרי הוא דם הפועלים? למה לא לשנות את שם הקבוצה, כי למה דווקא ״הפועל״? אם הדברים הללו לא חשובים, למה אנחנו שונים מאשדוד למשל?
זה לא אומר שאין מקום למי שלא מחזיק בדעות שמאל להיות אוהד הקבוצה, בטח שיש. לקבוצה יש זהות פוליטית, אך זה לא אומר שאין בה מקום למי שלא מחזיק באותן דעות פוליטיות.
אבל המותג שצריך לחזק הוא של הפועל, פטיש ומגל. קבוצה שלא תתמוך באף מפלגה מן הסתם, אבל יש לה סט ערכים ברור וחד. קבוצה שתשקיע מאמצים בחתירה לדו-קיום ושיוויון. קבוצה שתשמיע קול כשיש פגיעה. קבוצה שחותרת לשלום. קבוצה שחותרת לצדק. וכן - גם קבוצה שחותרת להישגים בלי לוותר על הדברים הללו.
זה הנכס שלנו. ההיסטוריה והערכים. אנחנו לא סתם עוד קבוצה. אנחנו חשובים ונחוצים בפסגת הכדורגל הישראלי דווקא בגלל זה.
כי אם אתה מסיר את זה, אין שום סיבה מיוחדת שנהיה שם.
המסר הוא שמי שירכוש את הפועל, יקבל משהו שהוא הרבה יותר מאשר רק קבוצת כדורגל.
שואל בכנות , באמת יש אנשים טובים ומקושרים שמנסים כל הזמן לשווק את המועדון?האדס כתב:מה שאתם לא מבינים זה שלא צריך לבנות רשימה כזו.De Niro כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:17מסכים איתך.red in blood כתב:העניין זה לא לוותר, אבל גם לא להגיד ״צריך להפיץ את הבשורה״.
קל להגיד שיש לנו אוהדים בכירים שיכולים להביא רוכשים.
מי הם? זה כל הקטע, לא לירות באפלה בתקווה למצוא מישהו, אלא לסמן מטרות ספציפיות ואז לראות איך מגיעים אליהם ואיך משכנעים אותם.
מי האביב בושינסקי שלנו? לא ״יש הרבה כאלו״, אלא מי האחד שאנחנו צריכים?
השאלה איך בונים רשימה כזו?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
היא קיימת. ואותם אוהדים משפיעים מנסים כל הזמן.
אבל זה לא מצליח.
אחת הבעיות כרגע זה חוסר הרצון של קבוצת ניסנוב לצאת מהפועל.
הם לא מוכנים להעביר את המועדון לאנשים בסדרי גודל שלהם, כי לתפיסתם אם לא משקיעים הרבה כסף - הפועל זה שלהם.
אתם מחפשים את הפתרון במקום הכי מורכב (למצוא בעלים) שאנשים כבר מטפלים בו.
הבעיה המרכזית זה איך גורמים לאיציק ושרון לזוז הצידה.
למי שמתעניין במיתוג קבוצות ספורט תחרותי מקצועני, הנה מספר קישורים למאמרים קלים בתחום:האדס כתב: ↑01 דצמבר 2020, 10:07אין שום מחויבות בין המילה מיתוג למילה כסף.האדום הצורר כתב: ↑01 דצמבר 2020, 08:53 לי קשה לשמוע את המילה מיתוג בהקשר של הפועל. זאת קבוצת כדורגל וקהילה שאני אוהב ולא חברה שמטרתה להרוויח כסף
המטרה של מיתוג הוא לייצר עבור המתבונן במותג סט ערכים, שבסופם מובילים להתקשרות בין האדם למותג.
ההתקשרות יכולה להיות רגשית, פיזית וכן ביטוי של ההתקשרות בין אדם למותג יכול להתבצע באמצעות תשלום.
ואגב, הפועל ת״א הוא גוף שאחת מהמטרות שלו (כדי להתקיים) זה להכניס כסף.
אז החברה הזו שנקראת הפועל ת״א מקבלת כסף מגופים ציבוריים, אבל בעיקר מגופים פרטיים: נותני חסויות (זכויות שידור וחסויות פרטיות לקבוצה), כרטיסים ומנויים וכמובן הכנסות נוספות. לכן ההשקעה בהפועל ת״א כמותג היא קריטית.
מי שמתייחס להפועל ת״א כאל משהו שהוא ״לא מותג״:
1. טועה, כי הפועל ת״א זה מותג.
2. קשור קשר ישיר להתנהלות של הבעלים הנוכחיים, שלא הבינו שכשהם מלינים שכר - הם פוגעים במותג. כשהם מפטרים מאמן בבוז - הם פוגעים במותג. כשהם לא מקשיבים לקהל - הם פוגעים במותג. וזה על קצה המזלג.
אבל - וזה אבל גדול, המותג וערכיו מתבססים בין היתר על זכרונות וסמלים. והפועל ת״א עדיין חקוקה בזכרון של רוב אוהדיה כדבר שיכול להיות: חיובי, משמח, מרגש ומרומם. אך שחיקה מותגית לאורך זמן תוביל גם את הזכרונות להפוך לשכחה, ולבסוף להרס מוחלט של המותג.
אם אני מעריך נכון, אנחנו איפשהו באמצע התהליך.
תהליך שעברו מועדונים שגם היו גדולים בעבר, בעולם וכמובן גם בארץ.
על סמך היגיון בלבד, לא ידע, נראה לי שמעבר לעובדה הסטטיסטית שזה יוריד רוכש פוטנציאלי אחד מהרשימה (אם יש רשימה כזו), זה לא אמור לפגוע בסיכויים שלנו (ככל שישנם סיכויים כאלה). יש שם מספיק כסף פנוי לקנות את כל ליגת העל הישראלית בכדורגל ועוד יישאר הרבה מאוד בשביל לקנות את כל שאר ישראל, אם ירצו. דבר אחד צריך להבין, לדעתי, והוא שהמשפחה הזו הם אנשים מתוחכמים וממולחים. הם רחוקים מאוד מלהיות איזה דוד יהודי נדבן ועשיר שישפוך כאן את כספו בזכות ליבו הציוני הרחום. הם ירצו תמורה ברורה על כל דולר. מה התמורה הזו תהיה? אפשר רק לנסות לדמיין או לנחש. לי עצמי אין מושג. אני חושב, אבל, שהטיקט של שלום ודו-קיום יהודי-ערבי הוא הקלף הכי חזק ביד של הפועל בהקשר הזה. מצגת ביצועים של כוכבי העבר הערבים של הפועל תל אביב בליגה ובנבחרת ישראל אולי יכולה להיות כלי שיווקי מועיל בהקשר הזה. אולי גם ראיונות מפרגנים בערבית עם ג'ימי טורק, ואליד בדיר, סלים טועמה ועוד.
אבל יש סיכוי שעשיר אחר משם ירצה להתחרות במשפחת הנסיכות?נשמה אדומה זקנה כתב:על סמך היגיון בלבד, לא ידע, נראה לי שמעבר לעובדה הסטטיסטית שזה יוריד רוכש פוטנציאלי אחד מהרשימה (אם יש רשימה כזו), זה לא אמור לפגוע בסיכויים שלנו (ככל שישנם סיכויים כאלה). יש שם מספיק כסף פנוי לקנות את כל ליגת העל הישראלית בכדורגל ועוד יישאר הרבה מאוד בשביל לקנות את כל שאר ישראל, אם ירצו. דבר אחד צריך להבין, לדעתי, והוא שהמשפחה הזו הם אנשים מתוחכמים וממולחים. הם רחוקים מאוד מלהיות איזה דוד יהודי נדבן ועשיר שישפוך כאן את כספו בזכות ליבו הציוני הרחום. הם ירצו תמורה ברורה על כל דולר. מה התמורה הזו תהיה? אפשר רק לנסות לדמיין או לנחש. לי עצמי אין מושג. אני חושב, אבל, שהטיקט של שלום ודו-קיום יהודי-ערבי הוא הקלף הכי חזק ביד של הפועל בהקשר הזה. מצגת ביצועים של כוכבי העבר הערבים של הפועל תל אביב בליגה ובנבחרת ישראל אולי יכולה להיות כלי שיווקי מועיל בהקשר הזה. אולי גם ראיונות מפרגנים בערבית עם ג'ימי טורק, ואליד בדיר, סלים טועמה ועוד.
מן המעט מאוד שידוע לי על ההיבט הזה, התרבות שם היא סופר הישגית ותחרותית מאוד. זוהי אופנה להתרברב "למי יש גדול יותר", אם זה רכב פאר, מטוס מנהלים, גורד שחקים, אסלה מזהב או קבוצת כדורגל. אני לא חושב שעצם העובדה שיהיה למשפחה המלכותית נכס דומה תמנע מאחרים להיכנס לתחום. להיפך, אולי זה אפילו ישפיע בכיוון של "קריאת כיוון" ודוגמה לחיקוי. הלוואי.De Niro כתב: ↑04 דצמבר 2020, 09:53אבל יש סיכוי שעשיר אחר משם ירצה להתחרות במשפחת הנסיכות?נשמה אדומה זקנה כתב:על סמך היגיון בלבד, לא ידע, נראה לי שמעבר לעובדה הסטטיסטית שזה יוריד רוכש פוטנציאלי אחד מהרשימה (אם יש רשימה כזו), זה לא אמור לפגוע בסיכויים שלנו (ככל שישנם סיכויים כאלה). יש שם מספיק כסף פנוי לקנות את כל ליגת העל הישראלית בכדורגל ועוד יישאר הרבה מאוד בשביל לקנות את כל שאר ישראל, אם ירצו. דבר אחד צריך להבין, לדעתי, והוא שהמשפחה הזו הם אנשים מתוחכמים וממולחים. הם רחוקים מאוד מלהיות איזה דוד יהודי נדבן ועשיר שישפוך כאן את כספו בזכות ליבו הציוני הרחום. הם ירצו תמורה ברורה על כל דולר. מה התמורה הזו תהיה? אפשר רק לנסות לדמיין או לנחש. לי עצמי אין מושג. אני חושב, אבל, שהטיקט של שלום ודו-קיום יהודי-ערבי הוא הקלף הכי חזק ביד של הפועל בהקשר הזה. מצגת ביצועים של כוכבי העבר הערבים של הפועל תל אביב בליגה ובנבחרת ישראל אולי יכולה להיות כלי שיווקי מועיל בהקשר הזה. אולי גם ראיונות מפרגנים בערבית עם ג'ימי טורק, ואליד בדיר, סלים טועמה ועוד.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ענק:))dino כתב:תסריט מסויים
ביבי ״מציל״ את ביטר מהערבים(אחרי שבעצמו קישר את העסקה) ומביא להם יהודי אמריקאי טוב, עשיר וזקן ובעיקר ציוני, הוא מדיח את הדובאיניקי ורוכש את ביטר
אותו דובאיניקי שחשק בביטר, בן חליפה, מתעניין ועובר לצד האדום, יושב לסגור עם הניסנובים, לאחר שקיבל את כל האינפורמציה הכלכלית, הניסנובים משנים את המתווה, חליפה בורח ואנו נשארים עם פלאפל ניסנוב.
גרינברג:״הוא לא היה מספיק רציני, אנחנו לא הבעלים האידיאלים להפועל״