אני גם לא בקטע של לפתוח את הדיון הזה ותראה שהשאלות שלי (גם אלו שענית עליהן) הן נקודתיות ולא מתעסקות בהיסטוריה יותר מדי אם בכלל.teknoboy כתב: ↑17 ספטמבר 2024, 12:431. צודק, לא "אף אחד". יש מיעוט זניח ששמח על הטבח, בדיוק כמו שיש מיעוט זניח ששמח שישראל הרגה חמישים אלף איש.Hapolo כתב: ↑17 ספטמבר 2024, 12:16 עברתי לפה כי נראה שזה גולש מחוץ לתחום של האשכול על יזן נסאר -
1. אף אחד? אני זוכר חגיגות עוד ב7.10 happy october , אני זוכר הצדקות "זה לא בא בוואקום" , תשבוחות לפעולת ההתנגדות הנועזת.teknoboy כתב: ↑17 ספטמבר 2024, 03:56
1. אף אחד מהאנשים האלה לא הצדיק את זה. להפך, כולם היו מזועזעים.
כל בנאדם שפגשתי וידע\הבין שאני מישראל השתתף בצערי, שאל לשלומי, וכו' וכו'.
2. הבעיה היא שאחרי זמן קצר ביותר, כשמאזן המוות והרצח והזוועות התהפך, אז אותם אנשים שקודם הזדעזעו מהחמאס התחילו להזדעזע מישראל. ולמרבה הצער, ישראל ממשיכה לזעזע אותם (את כל העולם, בעצם) מאז ועד היום.
אני זוכר גם עניין של הכחשה של מעשי הזוועות של חמאס, וזה הרגיש שרק "חיכו" לתגובה הישראלית כדי לגנות את ישראל, אפילו טיל של חמאס פגע בבית חולים בעזה וישר עשו משפט שדה לישראל וכותרות בכל העולם שישראל הפציצה בית חולים וכשהתברר שזה טיל תוהה של החמאס לא שמעתי כמעט כלום, לא היה לפרסומים האלה עשירית מהנפח של ההאשמות של ישראל במשהו שהיא לא עשתה.
2. אז הנקודה היא מספר ההרוגים? ישראל הייתה בסדר מבחינתם עד שנהפכו היוצרות ומספר ההרוגים בעזה עלה על זה בישראל?
אם עכשיו לצורך העניין יעשו עוד 7 באוקטובר "מוצלח" יותר ומספר ההרוגים בישראל יעלה על זה שבעזה, הצדק יעבור לישראל ונראה גינויים בכל העולם וחמאס יואשם ברחוב ברצח עם? מבול פוסטים עם 60k לייק על האכזריות של חמאס?
היו הפגנות של מליוני אנשים נגד הרציחות המזעזעות?
למה עוד בשביעי באוקטובר לא הודבק לזה תווית של רצח עם מצד חמאס? אחד המשתמשים פה אמר באשכןל של נסאר "מודדים אידיאולגיה לפי הערכים שלה, לא לפי ההצלחות שלה לממש" , אתה מסכים עם האמירה הזו? אם כן, הכמויות פה משנות משהו? הרי כשם שחמאס רצח "רק" כ- 1000 , זה אמור להיות אותו דבר כמו שרצח 100 אלף כי זו השאיפה שלו ואף יותר לא?
3. לסיכום אתה חושב שחמאס וישראל נשפטים באופן שקול ונקי מדעות קדומות ואג'נדות, שהסיקור התקשורתי וברשתות החברתיות הוא מאוזן? שלא שמים זכוכית מגדלת על מה שישראל עושה ומעלימים עין/ מעוותים את מעשי הערבים "לטובתם" ?
שאין פרופגנדה נגד ישראל בהיקף עצום שמטה דעה של אנשים?
אתה חושב שישראל נשפטת על מעשיה בצורה שקולה לסכסוכים אחרים על הגלובוס?
2. בנוסף, "זה לא בא בוואקום" לא אומר שמי שאמר את זה שמח ורוצה שהחמאס יטבח שוב מאות אזרחים.
3. אבל מה לעשות, שום דבר לא בא בוואקום.
4. למה אתה חושב שבתקשורת העולמית כל דיווח על מה שקורה בעזה מתחיל במשפט כמו "במלחמה בעזה, שהחלה בעקבות אירועי ה-7.10"? ההקשרים האלה חשובים להבנה של מה שקורה, אבל זה לא אומר שהם מהווים הצדקה אוטומטית לכל מעשה זוועה.
5. אם החטא היחיד של ישראל היה להרוג חמישים אלף איש כנקמה על הטבח זה לא היה מספיק חמור? וזה לא, יש גם את כל העניין הפעוט של כיבוש במשך דורות, אלפים רבים מאוד של הרוגים לאורך עשורים וכו' וכו'.
6, לגבי "אם החמאס היה מצליח X אז היו אומרים Y?", הכדור בדולח שלי בדיוק בתיקון אז אני לא יודע, אבל אני כן יודע שדיונים מסוג "אם משהו שאני מדמיין היה קורה אז..." הם דרך מצוינת להתחמק מדיון על מה שקורה בפועל במציאות האמיתית בעולם החומרי.
7. אם מצפים מישראל ליותר ממה שמצפים מהחמאס זה מכמה סיבות פשוטות.
קודם כל ישראל היא מדינה וחמאס הוא ארגון טרור. אתה באמת מצפה שישפטו אותה באותם קריטריונים? ישראל לשיטתך היא ארגון טרור?
8. יותר מזה, ישראל מציגה את עצמה כמדינה מערבית, מדברת עם מדינות המערב על ערכים משותפים וכו'. אתה לא יכול לדרוש שיאהבו אותך בזכות ערכים משותפים ואז לאמץ בחדווה את הערכים ההפוכים (שהם בדיוק הערכים שאתה טוען שמאפיינים את אלה שאתה נלחם נגדם) ולנהוג על פיהם. זה בדיוק מה שנקרא "צביעות".
9. דבר שלישי, ישראל היא החזקה בסכסוך ולכן מצפים ממנה ליותר. מהחזק מצפים שינהג באיפוק ולא ינצל את הכוח העודף שלו כדי להתעמר בחלש.
10. דבר אחרון, ישראל נשפטת לחומרה כי היא עושה דברים חמורים יותר. קודם כול מבחינה מספרית, אפילו רק בשנה האחרונה בעזה, ישראל הרגה *הרבה* יותר אזרחים מאשר החמאס הרג ומתוך אוכלוסייה הרבה יותר קטנה.
11, היא השמידה את כל התשתיות בעזה, כולל כל מערכת הבריאות ואפילו תשתיות הכי בסיסיות כמו מים. ואי אפשר לשכוח שכל זה מגיע אחרי עשרות שנים של התעמרות שאין עוד דוגמה שדומה לה בכל העולם.
12. להגיד שאם מישהו לא מתעלם מכל הדברים האלה ובוחר לזכור רק את מה שקרה ב-7.10 זה סימן שדעתו מוטה בגלל פרופגנדה בהיקף עצום זה פשוט ילדותי.
13. לחשוב שמתייחסים אליך יותר רע כי שונאים אותך אישית זה פשוט ילדותי. אלה מאפיינים של דרך חשיבה של מישהו שמנסה להסיר מעצמו אשמה (מול העולם או מול עצמו, או שניהם, לא לגמרי ברור לי) על ידי הכחשת המציאות, לא של של מישהו שמנסה לפתור בעיות ולשפר את המצב העניינים שהוא חי בו.
עריכה: אין לי כוח לפתוח מחדש את כל הדיון האינסופי של חמישים השנים האחרונות.
אני לא מבטיח להמשיך בדיון הזה, ואני בהחלט מבטיח שלתגובות בנוסח "אני צודק ואתה טועה ולכן אחזור על הדברים שכתבתי קודם" אני אשתדל מאוד **לא** לענות.
1. הרושם שקיבלתי עם הפופולריות העצומה של הפוסטים שהביעו שמחה לאחר הטבח והחגיגות ברחובות במדינות בעולם הוא שלא מדובר במיעוט זניח ולצערי גם בישראל כמות האנשים ששמחה כשערבים מתים היא לא זניחה
2. לא אמרתי שבהכרח מי שאמר את זה שמח אלא שזו הצדקה, ואם לדעת מישהו זה צודק אז למה שלא יצדיק את זה אם זה יקרה שוב?
3. אגב, מה שישראל עושה בעזה לאחר 7.10 הגיע בוואקום? כי הרושם שאני מקבל בנרטיב של תומכי עזה / שונאי ישראל הוא שישראל הורגת אזרחים בעזה לשם הספורט, סתם כי אוהבים וכי ישראלים הם villains
4. מסכים שלא צריך לעשות זוועות בשם זוועות שביצעו קודם כי זה מעגל דמים שלא נגמר וזה צריך להיות נכון לשני הצדדים, וההרגשה שלי היא שעבור הפלסטינים יש סלחנות והבנה למעשים האלה, מה שחמאס עשה באוקטובר *במהות שלו* זה רצח עם לא פחות ממה שישראל עושה (ואף יותר, אחזור על כך - במהות, ואני בטוח שאם הייתה להם את היכולת הם היו הורגים מליון יהודים ולא 1000) , אבל לא רואה שאנשים בעולם מתייחסים לזה ככה ומזדעזעים ביקרו את חמאס באופן הראוי
5. אמרת שדעת הקהל התהפכה לאחר שהתהפך מאזן ההרג, אבל אתה מכניס עכשיו גם את האלמנט ההיסטורי ואני מבין את זה שיש לזה משקל השאלה שלי היא אם בהתחשב בכך שבסוף לא משנה מה, ישראל אשמה בגלל האלמנט הזה - האם יש תגובה צבאית שהיא "לגיטימית" מצד ישראל, שאתה או כל בן אדם "נייטרלי" לא הייתם באים בטענות לישראל ? או שישראל תמיד אשמה בכל מערכה בגלל ההיסטוריה והמצב של הפלסטינים?
אגב אתה חושב שמדובר נטו בנקמה מצד ישראל? אין שום מניע אחר למה שקורה בעזה שאתה מפשט את כל זה לכדי "נקמה" ?
6. אוקי אז אשאל את אותה שאלה אבל אוסיף "האם לדעתך?"
7. כן אני מצפה שאנשים כאנשים יזדעזעו ויבקרו את חמאס בדיוק כמו שמבקרים את ישראל (שלא נדבר על זה שאנשים מצדיקים את מה שהם עשו) כי העובדה שקבוצת האנשים שמרכיבה את חמאס מוגדרת תחת אוסף האותיות "ארגון טרור" ואלה שמרכיבים את ישראל "מדינה" לא הופכת את המעשים האלה למזעזעים יותר או פחות, בסוף המשמעות היא אותה משמעות וזה מעשי זוועה, לא צריך לתת שום הנחות ברמה האנושית בגלל הגדרה כזו או אחרת
8. אתה חושב שכשם שהמטרה של חמאס ב- 7.10 הייתה לשחוט אזרחים מכל הבא ליד כך ישראל מנסה להרוג כמה שיותר ערבים באשר הם במתקפות שלה? כי אם הדרייב של ישראל היה כמו חמאס ב7.10 נראה לי שהיו יותר מ50 אלף הרוגים
9. אשאל את זה ברמה הכללית, בלי הקשר - אם אני חלש ואני תוקף מישהו חזק ממני ואז אני מקבל ממנו מכה חזקה יותר, זה הופך אותו ללא בסדר? זו נקראת התעמרות מצד החזק?
10. אני לא יודע איפה שמים את הקו שלפניו כמות ההרג כתגובה למשהו היא לגיטימית ואחריו היא לא אבל אתה לא חושב שהעובדה שנהרגים שם המון אזרחים קשורה לעובדה שחמאס משתמש באוכלוסיה שלו כמגן אנושי? שהוא מחביא נשק ותוקף ממקומות שאם ישראל מפציצה אותם אחרי זה מזדעזעים שהיא העיזה לעשות זאת? אתה חושב שישראל מעוניינת בביקורת הזו ולא הייתה רוצה לצמצם את הפגיעה באזרחים לא מעורבים?
11. מסכים שישראל צריכה לעשות את המקסימום כדי לצמצם ככל הניתן את הסבל של האזרחים הלא מעורבים וברור לי שהיא לא תלית שכולה תכלת ושהסיטואציה שחיים בה העזתים היא בלתי אפשרית, השאלה היא אם שחרור המצור של ישראל (אם לזה התכוונת בין היתר בהתעמרות) היא לא גזר דין מוות למדינת ישראל בגלל השאיפה של הפלסטינים להרוג את כל היהודים/לגרש את כולם יכולה להתממש ככה? אם זה המצב מה ישראל יכולה לעשות כל עוד זו השאיפה של הפלסטינים או לפחות של חלק שהוא מספיק משמעותי אצלם כדי לעשות את זה?
12. לא אמרתי דבר כזה באותו סעיף שהתייחסת אליו או בכלל, שאלתי שאלות נקודתיות בכוונה אז אולי תתייחס אליהן ככה ואל תדביק כל מיני הנחות ותוספות של דברים שלא אמרתי או התכוונתי אליהם
13. לא אומר שאם זו לא הייתה ישראל בסיטואציה הזו לא הייתה ביקורת אבל אני חושב שלעובדה שמול הפלסטינים עומדים יהודים יש משקל כלשהו (לדעתי גדול) בכך שהשיפוטיות של אנשים היא לא נקייה וגרמה להזדהות מוגברת של אנשים עם הצד הפלסטיני ושנאה מוגברת כלפי ישראל