Re: רוכש למועדון - צעדים פרקטים של אוהדים/מתווכים/אנשי עסקים לאיתור רוכש
נשלח: 29 נובמבר 2020, 20:43
שדים 2.0
https://www.shedim.org/
ראשית, תודה שהגבת לפוסט שלי. אני מכיר אותך מהפורום ומכבד אותך מאוד וזהו כבוד בשבילי (באמת! בלי ציניות) שהתייחסת לדברים עניינית. תודה.
ההפך. להגביר את המחאה.Hapoel כתב:צעד אחד צריך לעשות וזה לעצור את המחאה נגד ההנהלה.
אין להם אינטרס להישאר בקבוצה, מחאות מבריחות בעלים לא מביאות אותם.
התחילו בטביב ותראו לאן המועד הגיע.
אם כבר צריך לעשות מחאה על השחקנים שיתחילו להתעורר
נשמה אדומה זקנה כתב: ↑30 נובמבר 2020, 09:06 אדומים יקרים,
אני חבר רשמי עם ותק אפס כאן בפורום ולכן אני כותב בדחילו ורחימו. בבקשה לא להתרגז אם אעשה טעויות. אני אוהב את הפועל תל אביב בלב ונפש ולכן רק מנסה לתרום כאן את הדעה שלי, שלא בהכרח שווה משהו. אם מה שאכתוב שטותי / מעצבן, אנא התעלמו מטעויות של טירון.
בקליפת אגוז, אני חושב שהפועל תל אביב ניצבת, ולא מאתמול, על פרשת דרכים שמחייבת אותה לבחור בין שתי חלופות:
א. לשאוף להיות ספינת הדגל של ספורט הפועלים בישראל, גרעונית בהגדרה אך מסובסדת על ידי "שוגר דאדי" בזכות האג'נדה הפוליטית שלו. או -
ב. להפוך להיות מועדון ספורט נטול זיהוי פוליטי, אך בעל זיהוי חברתי מודגש, מאוזן תקציבית על בסיס עצמי.
"שוגר דאדי"
++++++++
זהו, פחות או יותר, מצבנו מאז ועד היום, למן תקופת ההסתדרות ועד להפרטה. ייתכן שיש מי שיבקשו לראות בתקופת טביב משהו אחר, כאשר הבעלים היה בעלים לא ממניעים אלטרואיסטיים דווקא, אלא אולי ממניעים אחרים, ואין ברצוני להתווכח על כך. אני חושב שהרוב יכולים להסכים אתי שהבעלים הפרטיים לפני ואחרי טביב לא הרוויחו, ולרוב גם הפסידו, כסף רב מן הבעלות על הפועל תל אביב. שוגר דאדי לא יסבסד את הפועל תל-אביב על מנת להרוויח ממנה כסף, אלא יזרים אליה כסף מכיסו כדי לקדם את השקפת עולמו. בהתחשב ברקע של הפועל תל-אביב מבחינה היסטורית, קשה לחשוב על שוגר דאדי שירצה לקדם אג'נדה אחרת מאשר משהו באזור האדום של הקשת הפוליטית. לכן סביר להניח שמשקיע כזה יגיע מן הצד הזה של הקשת, ולרבות משקיע ערבי, מטעמים מובנים. מכאן, שחיפוש המשקיע מן הסוג הזה, צריך להתמקד (כפי שאכן נעשה היום) במגזר הערבי, מדינות ערביות מתונות אך גם במקומות באנשים ובארגונים שמגלים עניין בהשפעה לכיוון השמאל באמצעות כסף על החברה הישראלית: סקנדינביה, גרמניה, ג'ורג' סורוס, ובאופן כללי יותר - האיחוד האירופי. הצלחה בגיוס משקיע מן הצבע הזה פירושה יהיה סיוע כספי כלשהו, ומחירה יהיה העמקה של הדימוי הפוליטי (הקיים ממילא) של הקבוצה והגברת העויינות העמוקה שחשים חלקים שונים בציבור כלפי הקבוצה ומה שהיא מסמלת.
"מועדון ספורט נטול זיהוי פוליטי"
++++++++++++++++++++++
זוהי דרך חדשה, אולי קשה יותר, מקודמתה, שמצריכה שינוי חשיבה. אני בטוח שהצעה לזנוח את הסמלים האנכרוניסטיים של הפטיש והמגל תעורר ברבים אצלנו חמה שפוכה. לא יעזור לי אם אספר את הידוע שהסמלים הללו מתו ברוב העולם לפני למעלה משלושים שנה וכיום הם ממשיכים להתקיים רק במקומות מלבבים כמו סין, צפון קוריאה, קובה ועוד. במצבנו כיום, אנו נושאים על חולצותינו את הסמלים המיושנים הללו, שרבים בישראל שונאים אותם ממש - ולא בכדי, למרות שרבים מאתנו לא הניפו מגל בשדה ולא השתמשו בפטיש לפרנסתם מעולם.
נוצר מצב מוזר של ללכת עם ולהרגיש בלי: אנו נושאים סמלים שיש להם בישראל של היום יותר שונאים מאשר אוהבים, סופגים את העויינות הקשה שהסמלים האלה מעוררים, ומאידך, את התמיכה הממסדית שקיבלנו פעם בזכות הסמלים הללו שהשלטון רצה ביקרם - שוב איננו מקבלים. אנו יוצאים קרחים מכאן ומכאן. האם ישנה דרך להשתחרר מן המלכוד הזה ובכל זאת לא לאבד את הזהות שלנו כקבוצה? אני חושב שכן. המסרים של ספורט תחרותי ככלי לחינוך, לאורח חיים בריא וככלי לקידום חברתי, של קידום השוויון, דו-קיום ושלום, הם מסרים שיכולים להתקבל ביתר רצון בקרב רבים מן האוכלוסייה, כאשר אינם באים תחת סמלים ארכאיים שחלק גדול מן הציבור רואה בהם סדין אדום, תרתי משמע. אפשר להיות קבוצה שמחויבת לערכיה, אפילו להיסטוריה הספורטיבית שלה, מבלי לאתגר פוליטית חלקים גדולים בציבור על ידי נפנוף בסמלים סוציאליסטיים ונשיאת שלטים שאין צורך שאחזור כאן על תוכנם. מה רע במועדון ספורט של דרום העיר, שרואה את עצמו כחלופה ספורטיבית וחברתית ראויה לקבוצה העשירה היונקת מפטמות הנדבן הזר? מועדון ספורט בלתי מזוהה פוליטית, אבל כזה שרגיש חברתית, שמחובר לקהילתו, מציע לה פעילויות באופן הוגן ושוויוני ומקדם פעילות ספורט חינוכית מילדות ועד בגרות ומצמיח מקרבה כוכבים? מועדון שחי רק ממה שהוא מסוגל להכניס, ואף לא שקל יותר?
אני רואה עכשיו שהארכתי כאן בדברים ועדיין לא העליתי על הכתב אלא מעט ממחשבותיי בנושא. מוטב שאעצור כאן ואניח למי שרוצה להגיב - לעשות זאת. אנא, חברים, ברחמים עם הנאצות. אין לי כוונות רעות. אולי אני טועה, אבל בזה מסתכם עווני.
הצגתי למעלה, בכותרות בלבד, שתי חלופות אסטרטגיות לעתידה של הפועל תל-אביב ואני בוחר לסיים במילותיו של סופר סוציאליסטי דגול, הרברט ג'ורג' וולס, שבהן סיים את ספרו (אני מתכוון לגרסת הסרט בלבד) "צורת הדברים שייקרו":
"במה תבחרו? מה זה יהיה?"
תודה רבה!7even כתב: ↑30 נובמבר 2020, 10:40נשמה אדומה זקנה כתב: ↑30 נובמבר 2020, 09:06 אדומים יקרים,
אני חבר רשמי עם ותק אפס כאן בפורום ולכן אני כותב בדחילו ורחימו. בבקשה לא להתרגז אם אעשה טעויות. אני אוהב את הפועל תל אביב בלב ונפש ולכן רק מנסה לתרום כאן את הדעה שלי, שלא בהכרח שווה משהו. אם מה שאכתוב שטותי / מעצבן, אנא התעלמו מטעויות של טירון.
בקליפת אגוז, אני חושב שהפועל תל אביב ניצבת, ולא מאתמול, על פרשת דרכים שמחייבת אותה לבחור בין שתי חלופות:
א. לשאוף להיות ספינת הדגל של ספורט הפועלים בישראל, גרעונית בהגדרה אך מסובסדת על ידי "שוגר דאדי" בזכות האג'נדה הפוליטית שלו. או -
ב. להפוך להיות מועדון ספורט נטול זיהוי פוליטי, אך בעל זיהוי חברתי מודגש, מאוזן תקציבית על בסיס עצמי.
"שוגר דאדי"
++++++++
זהו, פחות או יותר, מצבנו מאז ועד היום, למן תקופת ההסתדרות ועד להפרטה. ייתכן שיש מי שיבקשו לראות בתקופת טביב משהו אחר, כאשר הבעלים היה בעלים לא ממניעים אלטרואיסטיים דווקא, אלא אולי ממניעים אחרים, ואין ברצוני להתווכח על כך. אני חושב שהרוב יכולים להסכים אתי שהבעלים הפרטיים לפני ואחרי טביב לא הרוויחו, ולרוב גם הפסידו, כסף רב מן הבעלות על הפועל תל אביב. שוגר דאדי לא יסבסד את הפועל תל-אביב על מנת להרוויח ממנה כסף, אלא יזרים אליה כסף מכיסו כדי לקדם את השקפת עולמו. בהתחשב ברקע של הפועל תל-אביב מבחינה היסטורית, קשה לחשוב על שוגר דאדי שירצה לקדם אג'נדה אחרת מאשר משהו באזור האדום של הקשת הפוליטית. לכן סביר להניח שמשקיע כזה יגיע מן הצד הזה של הקשת, ולרבות משקיע ערבי, מטעמים מובנים. מכאן, שחיפוש המשקיע מן הסוג הזה, צריך להתמקד (כפי שאכן נעשה היום) במגזר הערבי, מדינות ערביות מתונות אך גם במקומות באנשים ובארגונים שמגלים עניין בהשפעה לכיוון השמאל באמצעות כסף על החברה הישראלית: סקנדינביה, גרמניה, ג'ורג' סורוס, ובאופן כללי יותר - האיחוד האירופי. הצלחה בגיוס משקיע מן הצבע הזה פירושה יהיה סיוע כספי כלשהו, ומחירה יהיה העמקה של הדימוי הפוליטי (הקיים ממילא) של הקבוצה והגברת העויינות העמוקה שחשים חלקים שונים בציבור כלפי הקבוצה ומה שהיא מסמלת.
"מועדון ספורט נטול זיהוי פוליטי"
++++++++++++++++++++++
זוהי דרך חדשה, אולי קשה יותר, מקודמתה, שמצריכה שינוי חשיבה. אני בטוח שהצעה לזנוח את הסמלים האנכרוניסטיים של הפטיש והמגל תעורר ברבים אצלנו חמה שפוכה. לא יעזור לי אם אספר את הידוע שהסמלים הללו מתו ברוב העולם לפני למעלה משלושים שנה וכיום הם ממשיכים להתקיים רק במקומות מלבבים כמו סין, צפון קוריאה, קובה ועוד. במצבנו כיום, אנו נושאים על חולצותינו את הסמלים המיושנים הללו, שרבים בישראל שונאים אותם ממש - ולא בכדי, למרות שרבים מאתנו לא הניפו מגל בשדה ולא השתמשו בפטיש לפרנסתם מעולם.
נוצר מצב מוזר של ללכת עם ולהרגיש בלי: אנו נושאים סמלים שיש להם בישראל של היום יותר שונאים מאשר אוהבים, סופגים את העויינות הקשה שהסמלים האלה מעוררים, ומאידך, את התמיכה הממסדית שקיבלנו פעם בזכות הסמלים הללו שהשלטון רצה ביקרם - שוב איננו מקבלים. אנו יוצאים קרחים מכאן ומכאן. האם ישנה דרך להשתחרר מן המלכוד הזה ובכל זאת לא לאבד את הזהות שלנו כקבוצה? אני חושב שכן. המסרים של ספורט תחרותי ככלי לחינוך, לאורח חיים בריא וככלי לקידום חברתי, של קידום השוויון, דו-קיום ושלום, הם מסרים שיכולים להתקבל ביתר רצון בקרב רבים מן האוכלוסייה, כאשר אינם באים תחת סמלים ארכאיים שחלק גדול מן הציבור רואה בהם סדין אדום, תרתי משמע. אפשר להיות קבוצה שמחויבת לערכיה, אפילו להיסטוריה הספורטיבית שלה, מבלי לאתגר פוליטית חלקים גדולים בציבור על ידי נפנוף בסמלים סוציאליסטיים ונשיאת שלטים שאין צורך שאחזור כאן על תוכנם. מה רע במועדון ספורט של דרום העיר, שרואה את עצמו כחלופה ספורטיבית וחברתית ראויה לקבוצה העשירה היונקת מפטמות הנדבן הזר? מועדון ספורט בלתי מזוהה פוליטית, אבל כזה שרגיש חברתית, שמחובר לקהילתו, מציע לה פעילויות באופן הוגן ושוויוני ומקדם פעילות ספורט חינוכית מילדות ועד בגרות ומצמיח מקרבה כוכבים? מועדון שחי רק ממה שהוא מסוגל להכניס, ואף לא שקל יותר?
אני רואה עכשיו שהארכתי כאן בדברים ועדיין לא העליתי על הכתב אלא מעט ממחשבותיי בנושא. מוטב שאעצור כאן ואניח למי שרוצה להגיב - לעשות זאת. אנא, חברים, ברחמים עם הנאצות. אין לי כוונות רעות. אולי אני טועה, אבל בזה מסתכם עווני.
הצגתי למעלה, בכותרות בלבד, שתי חלופות אסטרטגיות לעתידה של הפועל תל-אביב ואני בוחר לסיים במילותיו של סופר סוציאליסטי דגול, הרברט ג'ורג' וולס, שבהן סיים את ספרו (אני מתכוון לגרסת הסרט בלבד) "צורת הדברים שייקרו":
"במה תבחרו? מה זה יהיה?"
צדק ממש. הזיהוי שלנו עם דברים שלא רלוונטים כבר בערך עשרות שנים הוא מיותר. לא חושב שזה אומר שצריך לשנות את הסמל, קצת הרחקת לכת.
בנוסף - אולי היסטורית הפועל מזוהה עם הצד השמאלי, אבל זה מזמן כבר לא ככה. תמיד יש את המשועממין מההפגנות שיהרסו לנו עם קריאות שואה, אבל לאט לאט לומדים להתנער גם מהם.
קהל נוסף (במיוחד כמות גדולה שאמורה לקחת אותנו מקבוצה עם התנהלות כלכלית זוועתית ומביכה לקבוצה שפויה מבחינה כלכלית) לא יגיע אלא אם הקבוצה תתחיל להצליח. היית ממלא את בלומפילד כל שבוע כשהיית בצמרת.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑30 נובמבר 2020, 09:34ראשית, תודה שהגבת לפוסט שלי. אני מכיר אותך מהפורום ומכבד אותך מאוד וזהו כבוד בשבילי (באמת! בלי ציניות) שהתייחסת לדברים עניינית. תודה.
אני חושב שיש בגוש דן רבתי, בעיקר בדרום, ת"א-יפו, בת-ים, חולון פוטנציאל גדול למדי של אוכלוסייה צעירה שאוהבת כדורגל מאוד ואשר בגלל הדימוי שיש לה לגבי הפועל תל-אביב לא רק שנמנעת מלאהוד אותה ולצפות במשחקיה, אלא אפילו שונאת את קבוצתנו על לא עוול בכפה.
התנערות מסמלים שמאתגרים אוכלוסייה כזאת, אולי תאפשר לנו להתחבר אל שכבות אוכלוסייה נרחבות יותר, שהן ממילא קהל היעד הטבעי של קבוצה כמונו. אנחנו הרי לא קבוצה של ילדי שמנת צפונבונים עשירים (למרות שהייתה בקרבם אופנה שכזאת, לאהוד אותנו). אנחנו קבוצה ששורשיה בדרום תל-אביב ודרומה. קבוצה עממית באמת שמחוברת לתדמית מתה שרק חוצצת בינה ובין העם. אני מייחל ליום שבו "דרומים" רבים יפסיקו לשנוא אותנו וימצאו בנו בית ספורטיבי חם.
נכון, האוכלוסייה בדרום היא לא עשירה. היא לא תוכל ולא תרצה להאכיל אותנו קוויאר. היא תדרוש תמורה על המגרש על כל שקל שתוציא על כרטיס או מנוי. אז מה? ככה זה אמור לעבוד, לא?
אם נתחבר לקהילה רחבה יותר, לא נהיה קבוצה עשירה, אבל נהיה קבוצה עם מספיק אוהדים על מנת לייצר, בסופו של דבר, הכנסה ישירה של כ 10 מיליון ש"ח מן הקהל בלבד. זה לא יפתור את כל הבעיות ולא יביא לכאן כוכבים, אבל זה יהיה יותר טוב מאשר לקבץ נדבות.
אם אתה מרים הכנסה שנתית של כ - 10 מיליון ש"ח מן הקהל בלבד, אזי על פי הערכה שמרנית זהירה, אתה יכול להכפיל את הסכום הזה משאר המקורות, בלי השקעת בעלים.
נכון, 20 מיליון ש"ח הם תקציב נמוך למועדון עילית, אבל למועדון עממי המדובר בתקציב שאפשר לחיות אתו. אם נצליח על המגרש - עוד כסף יבוא. אם ניכשל - יהיה פחות כסף. ככה זה עובד. זה רציונלי. זה מציאותי.
אתה צודק בזה, הצלחה מביאה קהל. זה נכון ואינני מטיל בזה ספק. הטענה שלי היא שמיתוג מסוים, מיושן ולא הוגן של הקבוצה שלנו, מרחיק ממנה קהל פוטנציאלי טבעי שלה. זו עובדה ידועה ולא מאתמול ש"כל העולם כולו שונא את הפועל ורק אני אוהב". אני חולם שהמציאות הזו תשתנה. שלא תהיה לקהל פוטנציאלי שלנו סיבה בלתי מוצדקת לשנוא אותנו. מצדי, אנשים יכולים להחזיק באיזו השקפת עולם חוקית שבאה להם, כל עוד הם באים לעודד את הקבוצה מכל הלב.הגלמוד מלוד כתב: ↑30 נובמבר 2020, 10:56קהל נוסף (במיוחד כמות גדולה שאמורה לקחת אותנו מקבוצה עם התנהלות כלכלית זוועתית ומביכה לקבוצה שפויה מבחינה כלכלית) לא יגיע אלא אם הקבוצה תתחיל להצליח. היית ממלא את בלומפילד כל שבוע כשהיית בצמרת.נשמה אדומה זקנה כתב: ↑30 נובמבר 2020, 09:34ראשית, תודה שהגבת לפוסט שלי. אני מכיר אותך מהפורום ומכבד אותך מאוד וזהו כבוד בשבילי (באמת! בלי ציניות) שהתייחסת לדברים עניינית. תודה.
אני חושב שיש בגוש דן רבתי, בעיקר בדרום, ת"א-יפו, בת-ים, חולון פוטנציאל גדול למדי של אוכלוסייה צעירה שאוהבת כדורגל מאוד ואשר בגלל הדימוי שיש לה לגבי הפועל תל-אביב לא רק שנמנעת מלאהוד אותה ולצפות במשחקיה, אלא אפילו שונאת את קבוצתנו על לא עוול בכפה.
התנערות מסמלים שמאתגרים אוכלוסייה כזאת, אולי תאפשר לנו להתחבר אל שכבות אוכלוסייה נרחבות יותר, שהן ממילא קהל היעד הטבעי של קבוצה כמונו. אנחנו הרי לא קבוצה של ילדי שמנת צפונבונים עשירים (למרות שהייתה בקרבם אופנה שכזאת, לאהוד אותנו). אנחנו קבוצה ששורשיה בדרום תל-אביב ודרומה. קבוצה עממית באמת שמחוברת לתדמית מתה שרק חוצצת בינה ובין העם. אני מייחל ליום שבו "דרומים" רבים יפסיקו לשנוא אותנו וימצאו בנו בית ספורטיבי חם.
נכון, האוכלוסייה בדרום היא לא עשירה. היא לא תוכל ולא תרצה להאכיל אותנו קוויאר. היא תדרוש תמורה על המגרש על כל שקל שתוציא על כרטיס או מנוי. אז מה? ככה זה אמור לעבוד, לא?
אם נתחבר לקהילה רחבה יותר, לא נהיה קבוצה עשירה, אבל נהיה קבוצה עם מספיק אוהדים על מנת לייצר, בסופו של דבר, הכנסה ישירה של כ 10 מיליון ש"ח מן הקהל בלבד. זה לא יפתור את כל הבעיות ולא יביא לכאן כוכבים, אבל זה יהיה יותר טוב מאשר לקבץ נדבות.
אם אתה מרים הכנסה שנתית של כ - 10 מיליון ש"ח מן הקהל בלבד, אזי על פי הערכה שמרנית זהירה, אתה יכול להכפיל את הסכום הזה משאר המקורות, בלי השקעת בעלים.
נכון, 20 מיליון ש"ח הם תקציב נמוך למועדון עילית, אבל למועדון עממי המדובר בתקציב שאפשר לחיות אתו. אם נצליח על המגרש - עוד כסף יבוא. אם ניכשל - יהיה פחות כסף. ככה זה עובד. זה רציונלי. זה מציאותי.
זה נכון לגבי הבעלים עם הכיסים הגדוליםהאדס כתב: ↑30 נובמבר 2020, 11:17 הנה מה שגורם לאנשים לקנות מועדון כדורגל - אינטרס אישי.
ממש לא מעניין אותם אם האוהדים שרים שואה, מוות לערבים או חיפה חיזבאללה (מקווה שמיפיתי נכון).
גולדאהר קנה את מכבי כי רצה להנציח את אימו ובחר בהם בגלל הטלאי הצהוב.
גיידמאק קנה את בית״ר כי רצה לרוץ בפוליטיקה (והבין שבית״ר זה הכוח הפוליטי הגדול בישראל)
אלונה קנתה את באר שבע כי חיפשה צעצוע לעצמה וכנראה גם אמצעי פוליטי.
למה לבייב לא קנה את הפועל? בגלל השבת.
למה ג׳קי לא קנה את הפועל? בגלל שלא רצו למכור לו.
למה קאהן וגלובט לא קנו את הפועל? בגלל השבת.
מה הדבר האחרון שהפריע לאנשים האלו? הסמל, השירים וכל החרא הזה מסביב שמעסיק את הקהל.
אתה דיברת איתם?האדס כתב: ↑30 נובמבר 2020, 11:17 הנה מה שגורם לאנשים לקנות מועדון כדורגל - אינטרס אישי.
ממש לא מעניין אותם אם האוהדים שרים שואה, מוות לערבים או חיפה חיזבאללה (מקווה שמיפיתי נכון).
גולדאהר קנה את מכבי כי רצה להנציח את אימו ובחר בהם בגלל הטלאי הצהוב.
גיידמאק קנה את בית״ר כי רצה לרוץ בפוליטיקה (והבין שבית״ר זה הכוח הפוליטי הגדול בישראל)
אלונה קנתה את באר שבע כי חיפשה צעצוע לעצמה וכנראה גם אמצעי פוליטי.
למה לבייב לא קנה את הפועל? בגלל השבת.
למה ג׳קי לא קנה את הפועל? בגלל שלא רצו למכור לו.
למה קאהן וגלובט לא קנו את הפועל? בגלל השבת.
מה הדבר האחרון שהפריע לאנשים האלו? הסמל, השירים וכל החרא הזה מסביב שמעסיק את הקהל.
לא, בגלל זה אני לא כותב דברים שאני לא יודע.
בנו את הקבוצה? אני מסכים שבאותם שנים עלו כמה כישרונות מהנוער ושחקני בית שחזרו מהשאלות כמו נאתכו וזהבי אבל אל תשכח יבואה, דה סילבה ידין ובן דיין הביא טביב.karl Weierstrass כתב: ↑29 נובמבר 2020, 20:26חחח לא שמתי לב, הייתי בטוח שזה שאלתיאל דאוד, בכל מקרה מוני הראל ומחלקת הנוער של הפועל בנו את הקבוצה של דאבל למרות אלי טביב.Hapoel כתב: ↑29 נובמבר 2020, 19:49אתה טועה, טביב היה חלק מהבעלים על הקבוצה עוד ב09/10 בעונה שלקחנו דאבל.karl Weierstrass כתב: ↑29 נובמבר 2020, 19:06 טביב קיבל קבוצה עם הסגל אולי הכי טוב בליגה באותם ימים ששיחקה עונה קודם בליגת האלופות, על התקציב המטורף אין בכלל מה לדבר. איכשהו גם אז כשרונות כמו נאעל חוטבה ומחמוד עבאס חתמו בהפועל, יגאל אנטבי הגיע עם חיתול ופילפינית לעזור במאבק האליפות ומרקו שולר הגדול הגיע להציל את ההגנה המחוררת, שהחזיק ואליד באדיר גם כן בגיל מתקדם.
קודם כל, אני מסכים איתך ב 1000%. לגבי רפי עגיב וזה, שוב, אני ניזון ממה שאני קורא, אני מניח שדי כמוך. אין לי מושג למה כל העסקאות האלה נפלו. השבת נראה לי קצת קלוש, אבל שוב, זו רק ספקולציה.האדס כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:51 צריך להפסיק לשיר שירי שואה כי זה פוגע בזכרם של מיליוני יהודים שנרצחו, לא כי זה מרחיק איזה רוכש עשיר שבא לקדם את האינטרס שלו פה.
ובשני המקרים של כדורגל בשבת זו הייתה דרישת סף של שני הגרומים שנענתה בהבטחות מצד הבעלים באותה תקופה, שמאוחר יותר הובנו כהבטחות ש:
1. לא ניתן לממש בטווח הארוך (כי זה פתח לעוד קבוצות ושבירת הסטטוס קוו מול זכויות השידור, שהן מממנות את רוב הליגה פה)
2. כי הקהל לא היה אוהב את זה
כל הסיפורים על רפי עגיב, אוהדים ששלחו הודעות וכל החרא הזה - זה לא רציני. וזה לא הסיבה לפיצוצים.
בדיוק כמו שאין שום סיכוי ששייח שרוצה לקנות את בית״ר יעזוב את העסקה כי איזה אוהד הפועל מפורום שדים שלח לו מייל.
ובדיוק כמו שאין שום סיכוי שמישהו יקנה את הפועל כי כמה אוהדים הכינו מצגת יפה בפוטושופ או בpp.
תתקדמו, דעו את מקומכם. אם יש אוהד לידכם שאומר נאצי תעירו לו. אם מישהו לידכם מאחל סרטן, תעירו לו.
יש דיון בפורום ומצדיקים שירי שואה ונאצה? תעמדו על שלכם.
אוהדים צריכים להביא רוכש? תתקדמו, תמצאו חיים ותבינו כבר את סדרי הגודל של הדברים.
אני חושב שזה חסר טעם להתווכח על מה שהיה לפני כבר יותר מ10 שנים ולא תורם כל כך לדיון שנפתח פה, אבל את בן דיין הביא גוטמן מנתניה ועל דה סילבה וידין שילמנו סכום הוגן, ואם הצוות המקצועי היה מעוניין בהם הפועל הייתה קונה אותם גם בלי טביב.Hapoel כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:51בנו את הקבוצה? אני מסכים שבאותם שנים עלו כמה כישרונות מהנוער ושחקני בית שחזרו מהשאלות כמו נאתכו וזהבי אבל אל תשכח יבואה, דה סילבה ידין ובן דיין הביא טביב.karl Weierstrass כתב: ↑29 נובמבר 2020, 20:26חחח לא שמתי לב, הייתי בטוח שזה שאלתיאל דאוד, בכל מקרה מוני הראל ומחלקת הנוער של הפועל בנו את הקבוצה של דאבל למרות אלי טביב.
אכן דיון עקר, אבל אתה קצת טועה בעובדות, את המחיר ששילמנו על שחקני כפ"ס שילמנו משום מה ישירות לטביב ולא לכפ"ס...karl Weierstrass כתב: ↑30 נובמבר 2020, 13:02אני חושב שזה חסר טעם להתווכח על מה שהיה לפני כבר יותר מ10 שנים ולא תורם כל כך לדיון שנפתח פה, אבל את בן דיין הביא גוטמן מנתניה ועל דה סילבה וידין שילמנו סכום הוגן, ואם הצוות המקצועי היה מעוניין בהם הפועל הייתה קונה אותם גם בלי טביב.Hapoel כתב: ↑30 נובמבר 2020, 12:51בנו את הקבוצה? אני מסכים שבאותם שנים עלו כמה כישרונות מהנוער ושחקני בית שחזרו מהשאלות כמו נאתכו וזהבי אבל אל תשכח יבואה, דה סילבה ידין ובן דיין הביא טביב.karl Weierstrass כתב: ↑29 נובמבר 2020, 20:26
חחח לא שמתי לב, הייתי בטוח שזה שאלתיאל דאוד, בכל מקרה מוני הראל ומחלקת הנוער של הפועל בנו את הקבוצה של דאבל למרות אלי טביב.
היא נפלה ממש אחרי אם אני זוכר נכוןNati כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:18 לבייב קאהן וגולבט לא קנו את הפועל רק בגלל הלחץ ששמו עליהם מהרגע שפורסם שהם קונים את הפועל.
ללבייב היה תאריך בו הפועל עוברת לידיים שלו.הסיפור עם עגיב היה תירוץ לברוח מעיסקה.
כשהתחיל הסיפור עם עגיב.הוא אמר,על תדאגו.תפתרו את הסיפור ביניכם ואז נעביר את הקבוצה.שבוע אחרי זה הוא הודיע על ביטול הקניה.
העיסקה עם קאהן וגילבוט הייתה הרבה לפני התקרית עם פואד.
אפילו אנשי חבד גוייסו ללחץ שהופעל עליהם.הקש ששבר את העיסקה מבחינתם,היה הטלפונים שהתקשרו אל משפחתם(הם היו בארץ)ביום כיפור.
איך אמר ארי שמאי בפודקאסט ״צבע אדום״: ״אני לא חושב שבגלל השלט לא בא רוכש, השאלה איזה סוג של רוכש״נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
בדיוק, איזה סוג של רוכש. לבית״ר לא הגיע שחר, גולדהאר או אלונה. אין לי ספק שזה מונע מרוכשים להגיע אליה (אני לא מדבר על גיידמאק וגומא הלא מחווטים).שרוף על הפועל ת״א כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:51איך אמר ארי שמאי בפודקאסט ״צבע אדום״: ״אני לא חושב שבגלל השלט לא בא רוכש, השאלה איזה סוג של רוכש״נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
תראה קבוצות בעולם שמזוהות עם פאשיזם ונאציזם (או בארץ ביתר), זה לא מונע מאנשים להגיע אבל זאת לא הסיבה שלא בא רוכש.
ההפגנות מעולם לא הבריחו אף רוכש, פוטנציאלי ולא פוטנציאלי. היחידים שמבריחים רוכשים הם האנשים נגדם מפגינים.Hapoel כתב:ותבריח עוד רוכשים פוטנציאלים.
לצערי - כל מילה פה מדוייקתנייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 15:03לא דיברתי על רוכש, דיברתי על השיח סביב הקהל של הפועל בחברה הישראלית, ועד כמה זה מגעיל את האדם הממוצע בישראל.שרוף על הפועל ת״א כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:51איך אמר ארי שמאי בפודקאסט ״צבע אדום״: ״אני לא חושב שבגלל השלט לא בא רוכש, השאלה איזה סוג של רוכש״נייט כתב: ↑30 נובמבר 2020, 14:41 לצערי הרב,
לא סמלים של פטש ומגל, לא קומוניזם ולא סוציאליזם הם מה שמרחיק אוהדים פוטנציאלים
בשנים האחרונות שירי שואה וכל מה שקשור בהם, נדבקו לקהל שלנו ולמועדון, והם מרחיקים הרבה מאוד אנשים שבלעדיהם לא היה נחרדים כל כך מהפועל.
המון אנשים שאני מדבר איתם, אפילו כאלה שלא הכי מתעניינים בכדורגל מחברים את הפועל לשירי שואה
אף פעם היה ברור לי בכלל מה העקרון להתעקש לשיר אותם.
כי "אף אחד לא יגיד לנו מה לשיר"? אז כל פעם נעלה את הרף כדי שתהיה ביקורת ונוכל להגיד שאנחנו עושים משהו למרות הביקורת מבחוץ ומבפנים?
בסוגייה הזו במקום לצאת חכמים, אנחנו יוצאים טיפשים פעם אחר פעם ויורים לעצמנו ברגל
תראה קבוצות בעולם שמזוהות עם פאשיזם ונאציזם (או בארץ ביתר), זה לא מונע מאנשים להגיע אבל זאת לא הסיבה שלא בא רוכש.
לאזכור השואה בשירים שלנו אין שום סממן פוליטי, לא ימין ולא שמאל, לא פאשיזם, לא נאציזם ולא קומוניזם.
בהתחלה מטרת האזכורים הייתה להקניט את היריבה בצורה קצת קיצונית יותר מהרגיל, אבל מרגע שנשמעו ביקורות מבפנים ומבחוץ על השירים האלה, התווספו עוד ועוד כאלה, ואף הפכו לקיצוניים יותר. וממטרה של להקניט את היריבה בצורה קיצונית המטרה נהפכה לאחרת - לזעזע את מי ששומע את השירים האלה.
המטרה הושגה, והרבה אנשים מזועזעים ושונאים את הפועל יותר ממה ששנאו אותה בלי השירים והסממנים הנאצים
לא בדיוק, אני חושב שזה התחיל מאביב בושינקי שהביא את שניידר וכששניידר רצה לעזוב הוא הביא את גולדהר
אני יודע , אבל בושינסקי כידוע הוא אוהד מכ'.סומך כתב:לא בדיוק, אני חושב שזה התחיל מאביב בושינקי שהביא את שניידר וכששניידר רצה לעזוב הוא הביא את גולדהר