Re: חדשות מהזווית הפלסטינית
נשלח: 16 מאי 2022, 10:55
מה זה משנה אם הוא מכחיש שואה או לא? הבן אדם שולט ביהודה ושומרון כמו שאנחנו שולטים בדרבי רגל
חלש ולא רלוונטי
חלש ולא רלוונטי
אתה רוצה להגיד לי שבננעים זה פאקינג עראפת????????Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 01:25זה מה שהמנוול, רב המרצחים אמר אחרי הסכמי אוסלו.L.S כתב:עזוב את זה, במדינת כל אזרחיה הם פתאום יקבלו את זה שאני רוצה להסתובב עם דגל ישראל או יפוצצו אותי במכות?
להזכיר לכולם שהוא היה נציג העם הפלסטיני.
אנשים כאן מספרים סיפורים ובדיות כאילו יש מישהו בצד השני שמסוגל להזיז משהו בכיוון השלום.
מזל שיש את הדוד גוגל שיזכיר לנו עם מי יש לנו עסק.
![]()
והמעט שהוא ופת"ח כן שולטים בגדה הם פרקטית קבלן ביצוע של ישראל.Red Or Dead כתב: ↑16 מאי 2022, 10:55 מה זה משנה אם הוא מכחיש שואה או לא? הבן אדם שולט ביהודה ושומרון כמו שאנחנו שולטים בדרבי רגל
חלש ולא רלוונטי
ישראל הציעה לא פעם מו״מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. למה לסרב לזה?תא מרבוטא כתב:המנהיג השני בעזה לא רלבנטי למו"מ כי חמאס ארגון קיצוני שלא מכיר בנו ורוצה להרוג אותנו, ולא על הפרק. המכחיש הוא לא מנהיג אופטימלי אבל זה מה שיש ונציגי מערכת הביטחון מציינים שהוא שוב ושוב מנע או ניסה למנוע פיגועים ואנשים משתפים פעולה איתם. אם חלק מנציגינו מוכנים להפגש עם אנשים כמו ג'ון הייגי ולקבל מהם כספים, נראה לי שגם אבו מאזן יכול להיות פרטנר נסבל. לא אופטימלי. נסבל.Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 08:29עראפת לא כאן, והממשיך שלו בגדה הוא מכחיש שואה, כשהמנהיג השני בעזה קורא להשמדת היהודים וגירושם מהארץ.תא מרבוטא כתב: 1. ערפאת גם היה אידיוט מספיק כדי להתסיס את השטח באוקטובר 2000, כי הוא האמין שבסוף ישתלם לו. קיבל את שרון. ואגב , מסתבר שלפחות לפי ויקיפדיה גם הצהיר שישנה סעיפי האמנה הפלסתינית להשמדת מדינת ישראל, אבל זה נעשה רק אחרי לחץ ישראלי ושל ארהב ב1998.
2. זה שלפלסתינים יש מנהיג אידיוט לא אומר שכעיקרון מגיע להם אפרטהייד וכיבוש. אפילו אתה לזכרוני אמרת שעדיף הסכם שלום קר, ולא לשלוט בפלסתינים
3. ערפאת לא איתנו מאז 2004.
4. אכן כמו שענו לך הצד השני, אפחד לא טען שבצד השני יש רק פציפיסטים. גם כשהוחלט על סיום המנדט בארץ וחלוקתה אגב, לא היה צד אחד חביב ופציפיסטי וצד צמא דם. שני הצדדים כמו שנהוג לומר בכדורגל התפרעו וזרקו פירו לדשא.
אלה המנהיגים שלהם כרגע, והם מכתיבים את הקצב. מדינת ישראל לא תחתום הסכם שלום עם מוחמד ממחנה פליטים ג׳נין, אלא עם זה שמייצג אותו.
אין בינינו ויכוח שעדיף שלום קר על מה שקורה עכשיו, ואני בעד פינוי רוב האדמות שאין לנו מה לחפש בהן ביו״ש (דביליל בעיניי לאבטח מאחז של שתי משפחות על גבעה), ועדיין, כשאנחנו במצב הנוכחי כשאין פרטנר אמיתי בצד השני, ותושבי המדינה שבה אני חי נמצאים בסכנה(כולל ערבים שהרי המחבלים לא מבחינים תמיד בין הנרצחים), זה בבחינת הרע במיעוטו.
אין ספק שהטיעון הכי טוב הוא לעבור מגופו של עניין, לגופו של אדם.teknoboy כתב:אתה רוצה להגיד לי שבננעים זה פאקינג עראפת????????Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 01:25זה מה שהמנוול, רב המרצחים אמר אחרי הסכמי אוסלו.L.S כתב: עזוב את זה, במדינת כל אזרחיה הם פתאום יקבלו את זה שאני רוצה להסתובב עם דגל ישראל או יפוצצו אותי במכות?
להזכיר לכולם שהוא היה נציג העם הפלסטיני.
אנשים כאן מספרים סיפורים ובדיות כאילו יש מישהו בצד השני שמסוגל להזיז משהו בכיוון השלום.
מזל שיש את הדוד גוגל שיזכיר לנו עם מי יש לנו עסק.
![]()
![]()
![]()
![]()
כי הם אומרים אותו דבר בדיוק, אני בשוק.
צודק. אבו מאזן הוא מל״ו צדיקים, והחמאס היא בכלל תנועה ציונית.אדום מטלי כתב:וואו, אבו מאזן מכחיש שואה...Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 08:29עראפת לא כאן, והממשיך שלו בגדה הוא מכחיש שואה, כשהמנהיג השני בעזה קורא להשמדת היהודים וגירושם מהארץ.תא מרבוטא כתב: 1. ערפאת גם היה אידיוט מספיק כדי להתסיס את השטח באוקטובר 2000, כי הוא האמין שבסוף ישתלם לו. קיבל את שרון. ואגב , מסתבר שלפחות לפי ויקיפדיה גם הצהיר שישנה סעיפי האמנה הפלסתינית להשמדת מדינת ישראל, אבל זה נעשה רק אחרי לחץ ישראלי ושל ארהב ב1998.
2. זה שלפלסתינים יש מנהיג אידיוט לא אומר שכעיקרון מגיע להם אפרטהייד וכיבוש. אפילו אתה לזכרוני אמרת שעדיף הסכם שלום קר, ולא לשלוט בפלסתינים
3. ערפאת לא איתנו מאז 2004.
4. אכן כמו שענו לך הצד השני, אפחד לא טען שבצד השני יש רק פציפיסטים. גם כשהוחלט על סיום המנדט בארץ וחלוקתה אגב, לא היה צד אחד חביב ופציפיסטי וצד צמא דם. שני הצדדים כמו שנהוג לומר בכדורגל התפרעו וזרקו פירו לדשא.
אלה המנהיגים שלהם כרגע, והם מכתיבים את הקצב. מדינת ישראל לא תחתום הסכם שלום עם מוחמד ממחנה פליטים ג׳נין, אלא עם זה שמייצג אותו.
אין בינינו ויכוח שעדיף שלום קר על מה שקורה עכשיו, ואני בעד פינוי רוב האדמות שאין לנו מה לחפש בהן ביו״ש (דביליל בעיניי לאבטח מאחז של שתי משפחות על גבעה), ועדיין, כשאנחנו במצב הנוכחי כשאין פרטנר אמיתי בצד השני, ותושבי המדינה שבה אני חי נמצאים בסכנה(כולל ערבים שהרי המחבלים לא מבחינים תמיד בין הנרצחים), זה בבחינת הרע במיעוטו.
"אחרי המלחמה נפוצה ידיעה ששישה מיליון יהודים היו בין הקורבנות ושמלחמת ההשמדה כוונה בעיקר כלפי היהודים. האמת היא שאין איש היכול לאשש או לשלול מספר זה. ייתכן שמספר הקורבנות היהודיים הגיע לשישה מיליון, אך בו בזמן ייתכן שהמספר קטן משמעותית, נמוך ממיליון".
בזה בערך מסתכמת הכחשת השואה שלו. פשוט נורא ואיום, אדם בלתי נסבל. במקרה הגרוע הוא חמור, וכתב את זה ב-1982, בזמן שעוד לא הייתה שום התייחסות ישראלית לקיום הפלסטיני.
הוא כבר התנצל מאז, ואמר שהשואה הייתה אסון ענק ליהודים. אבל מה זה משנה, אפשר לנצל את הקישקוש הזה כדי להמשיך לדכא, להשפיל, לזרוע מוות אצל מליוני אנשים.
איך תזה שהוא כתב לפני 40 שנה קשורה בכלל למציאות בפלסטין, מציאות שבה הציונות מפעילה משטר של טיהור אתני ואפרטהייד שמדכא מליוני אנשים ושולל מהם זכויות אדם?
ולגבי המנהיג ברצועת עזה: אתה מוכן להראות איפה הוא אמר שצריך להשמיד את היהודים? או לגרש אותם מהארץ?
איפה אתה רואה טיעון לגופו של אדם?
כנראה שמדובר באיש קטן שסבל רבות בילדותו ככה שהתבגר בצורה כזאת. אין לי שמץ של מושג איך המוח שלו עובד
אתה באמת חושב שאיש קטן ועלום בפורום של אוהדי הפועל ת"א יכול להעליב אותי?
(הייתי ממשיך אבל הבחילה קצת חזקה מדי)למה אתה כ"כ שונא את בני עמך? מי פגע בך בצעירותך?
הדיסוננסנים הקוגניטיביים שלך ושל בןנעים מרשימים במיוחד.
כמו שכתבתי פה כבר כמה וכמה פעמים - אף אחד לא טוען שהצד השני "צדיק", אלא שמדובר בבני-אדם שמתנגדים, ככל בני-האדם, לקולוניאליזם ודיקטטורה זרה. זה שהצדק הבסיסי עם הפלסטינים לא אומר שכל מה שפלסטיני עושה הוא צודק ונכון, בפרט פיגועים נגד אזרחים.
למה אתה עובר נושא?Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 12:09צודק. אבו מאזן הוא מל״ו צדיקים, והחמאס היא בכלל תנועה ציונית.אדום מטלי כתב:וואו, אבו מאזן מכחיש שואה...Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 08:29
עראפת לא כאן, והממשיך שלו בגדה הוא מכחיש שואה, כשהמנהיג השני בעזה קורא להשמדת היהודים וגירושם מהארץ.
אלה המנהיגים שלהם כרגע, והם מכתיבים את הקצב. מדינת ישראל לא תחתום הסכם שלום עם מוחמד ממחנה פליטים ג׳נין, אלא עם זה שמייצג אותו.
אין בינינו ויכוח שעדיף שלום קר על מה שקורה עכשיו, ואני בעד פינוי רוב האדמות שאין לנו מה לחפש בהן ביו״ש (דביליל בעיניי לאבטח מאחז של שתי משפחות על גבעה), ועדיין, כשאנחנו במצב הנוכחי כשאין פרטנר אמיתי בצד השני, ותושבי המדינה שבה אני חי נמצאים בסכנה(כולל ערבים שהרי המחבלים לא מבחינים תמיד בין הנרצחים), זה בבחינת הרע במיעוטו.
"אחרי המלחמה נפוצה ידיעה ששישה מיליון יהודים היו בין הקורבנות ושמלחמת ההשמדה כוונה בעיקר כלפי היהודים. האמת היא שאין איש היכול לאשש או לשלול מספר זה. ייתכן שמספר הקורבנות היהודיים הגיע לשישה מיליון, אך בו בזמן ייתכן שהמספר קטן משמעותית, נמוך ממיליון".
בזה בערך מסתכמת הכחשת השואה שלו. פשוט נורא ואיום, אדם בלתי נסבל. במקרה הגרוע הוא חמור, וכתב את זה ב-1982, בזמן שעוד לא הייתה שום התייחסות ישראלית לקיום הפלסטיני.
הוא כבר התנצל מאז, ואמר שהשואה הייתה אסון ענק ליהודים. אבל מה זה משנה, אפשר לנצל את הקישקוש הזה כדי להמשיך לדכא, להשפיל, לזרוע מוות אצל מליוני אנשים.
איך תזה שהוא כתב לפני 40 שנה קשורה בכלל למציאות בפלסטין, מציאות שבה הציונות מפעילה משטר של טיהור אתני ואפרטהייד שמדכא מליוני אנשים ושולל מהם זכויות אדם?
ולגבי המנהיג ברצועת עזה: אתה מוכן להראות איפה הוא אמר שצריך להשמיד את היהודים? או לגרש אותם מהארץ?
אתה מבין כמה פתאטי זה לנסות להציג את סינוואר והנהגת החמאס (תנועה שחרטה על דגלה את השמדת ישראל) ככאלה שרוצים שלום?
אני באמת לא זוכר אם זה היית אתה או מישהו אחר כאן בשרשור שטען שהפיגועים הם לגיטימיים בגלל הכיבוש (אם זה לא אתה מחילה מראש), ובעצם הצדיק רצח של אחד מהחברים שלנו ליציע.
אין ספק שהמצב היום לא אופטימלי, ואין לנו מה לחפש בחלק מהשטחים, רק שאצלך הפתרון הוא נסיגה בצורה יותר גרועה מההתנתקות (שאני תמכתי ותומך בה), ולדעתי זה מתכון לכמות נרצחים גדולה.
ד״א צבא מוסרי- תסתכל בפוסט של הבן של לוחם הימ״מ שנהרג ביום חמישי האחרון ותקבל מושג.
לא יודע למה הוא סירב לזה, אבל אם כבר תנאים מוקדמים אז לבנות התנחלויות בזמן ההצעה, פלוס לא לפנות מאחזים פלוס לגרש יושבי כפרים לא מןכרים...זה קצת להציב תנאים בפועל. זה כמו לבקש שנחלק בינינו פיצה תוך שצד אחד אוכל ממנה עוד לפני שקבענו איך לחלקAsafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 11:34ישראל הציעה לא פעם מו״מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. למה לסרב לזה?תא מרבוטא כתב:המנהיג השני בעזה לא רלבנטי למו"מ כי חמאס ארגון קיצוני שלא מכיר בנו ורוצה להרוג אותנו, ולא על הפרק. המכחיש הוא לא מנהיג אופטימלי אבל זה מה שיש ונציגי מערכת הביטחון מציינים שהוא שוב ושוב מנע או ניסה למנוע פיגועים ואנשים משתפים פעולה איתם. אם חלק מנציגינו מוכנים להפגש עם אנשים כמו ג'ון הייגי ולקבל מהם כספים, נראה לי שגם אבו מאזן יכול להיות פרטנר נסבל. לא אופטימלי. נסבל.Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 08:29
עראפת לא כאן, והממשיך שלו בגדה הוא מכחיש שואה, כשהמנהיג השני בעזה קורא להשמדת היהודים וגירושם מהארץ.
אלה המנהיגים שלהם כרגע, והם מכתיבים את הקצב. מדינת ישראל לא תחתום הסכם שלום עם מוחמד ממחנה פליטים ג׳נין, אלא עם זה שמייצג אותו.
אין בינינו ויכוח שעדיף שלום קר על מה שקורה עכשיו, ואני בעד פינוי רוב האדמות שאין לנו מה לחפש בהן ביו״ש (דביליל בעיניי לאבטח מאחז של שתי משפחות על גבעה), ועדיין, כשאנחנו במצב הנוכחי כשאין פרטנר אמיתי בצד השני, ותושבי המדינה שבה אני חי נמצאים בסכנה(כולל ערבים שהרי המחבלים לא מבחינים תמיד בין הנרצחים), זה בבחינת הרע במיעוטו.
לא מסכים עם התפיסה הזו.תא מרבוטא כתב:לא יודע למה הוא סירב לזה, אבל אם כבר תנאים מוקדמים אז לבנות התנחלויות בזמן ההצעה, פלוס לא לפנות מאחזים פלוס לגרש יושבי כפרים לא מןכרים...זה קצת להציב תנאים בפועל. זה כמו לבקש שנחלק בינינו פיצה תוך שצד אחד אוכל ממנה עוד לפני שקבענו איך לחלקAsafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 11:34ישראל הציעה לא פעם מו״מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. למה לסרב לזה?תא מרבוטא כתב: המנהיג השני בעזה לא רלבנטי למו"מ כי חמאס ארגון קיצוני שלא מכיר בנו ורוצה להרוג אותנו, ולא על הפרק. המכחיש הוא לא מנהיג אופטימלי אבל זה מה שיש ונציגי מערכת הביטחון מציינים שהוא שוב ושוב מנע או ניסה למנוע פיגועים ואנשים משתפים פעולה איתם. אם חלק מנציגינו מוכנים להפגש עם אנשים כמו ג'ון הייגי ולקבל מהם כספים, נראה לי שגם אבו מאזן יכול להיות פרטנר נסבל. לא אופטימלי. נסבל.
בחיאתAsafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 13:07לא מסכים עם התפיסה הזו.תא מרבוטא כתב:לא יודע למה הוא סירב לזה, אבל אם כבר תנאים מוקדמים אז לבנות התנחלויות בזמן ההצעה, פלוס לא לפנות מאחזים פלוס לגרש יושבי כפרים לא מןכרים...זה קצת להציב תנאים בפועל. זה כמו לבקש שנחלק בינינו פיצה תוך שצד אחד אוכל ממנה עוד לפני שקבענו איך לחלק
בלי תנאים זה אומר שכל אחד יכול לבוא ולבקש מה שהוא רוצה.
מה שאתה מציין נקרא לדעתי ״צעד בונה אמון״.
אתה מוכן כבר לענות על השאלה שנשאלת, במקום ללכת סחור סחור ולהקיא תעמולה?Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 13:05 מוכן לקרוא את אמנת החמאס? סינוואר הוא לא אחד המנהיגים של אותה תנועה? הקריאה שלו לקחת גרזנים וסכינים היתה כדי שיעזרו ליהודים לחטוב עצים?
די כבר עם ההתפלפלויות האלה.
החמאס רוצה בהשמדת מדינת ישראל. נקודה.
אש״ף שינו סעיף ככל שזכור לי להכרה במדינת ישראל. החמאס עשה את זה?
הבנאדם הספציפי הזה מרוויח כסף באופן ישיר מביבי ומזיק למדינה במכוון.. כחלק מאג'נדה שמטרתה להרחיב את הפילוג בעם, לדעתי הוא גם מצליח. משה מירון לא דוגמא לכלום
אז כשפלסטינים מחלקים סוכריות זה בגלל שהם חיות אדם צמאות דם שחוגגות מוות, וכשישראלי\יהודי\ציוני מחלק סוכריות באותן נסיבות בדיוק זה סיפור מורכב של תככים ואינטרסים פנימיים של קבוצות שצריך להכיר ולדעת?
אני חושב שצריך לשים לב לפרטים בשני הצדדים, אחרת לא נתקדם. אני גם מסכים שאסור להכליל, וחשוב לדייק בעובדות.teknoboy כתב: ↑16 מאי 2022, 15:15אז כשפלסטינים מחלקים סוכריות זה בגלל שהם חיות אדם צמאות דם שחוגגות מוות, וכשישראלי\יהודי\ציוני מחלק סוכריות באותן נסיבות בדיוק זה סיפור מורכב של תככים ואינטרסים פנימיים של קבוצות שצריך להכיר ולדעת?
אין פה שום דבר שקשור ל"תפיסה" שצריך להסכים או לא להסכים איתה.Asafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 13:07לא מסכים עם התפיסה הזו.תא מרבוטא כתב:לא יודע למה הוא סירב לזה, אבל אם כבר תנאים מוקדמים אז לבנות התנחלויות בזמן ההצעה, פלוס לא לפנות מאחזים פלוס לגרש יושבי כפרים לא מןכרים...זה קצת להציב תנאים בפועל. זה כמו לבקש שנחלק בינינו פיצה תוך שצד אחד אוכל ממנה עוד לפני שקבענו איך לחלק
בלי תנאים זה אומר שכל אחד יכול לבוא ולבקש מה שהוא רוצה.
מה שאתה מציין נקרא לדעתי ״צעד בונה אמון״.
אבל אם בזמן שאתה "מתחיל תהליך", כלומר, מתפשר על דברים כי ככה תהליכים עובדים, ומגלה שלא קיבלת כלום בתמורה, זה יכול לגרום לך לחשוש שמדובר בתרגיל בלבד שלא באמת יביא לך את החופש שלך, ולכן לא לסמוך על הצד השני.Red Or Dead כתב: ↑16 מאי 2022, 13:42 ההיגיון שלי אומר שאם הייתי חי תחת כיבוש ו״אפרטהייד״, הייתי רוצה לצאת לחופשי ולקיים תהליך שבסופו של דבר יוביל לעצמאות שלי
במציאות, לצד החי תחת כיבוש ישנם אינסוף תירוצים ללמה לא לקיים משא ומתן, וכאשר כן קוים משא ומתן, לשלול על הסף כל הצעה, מרחיקת לכת ככל שהייתה(אולמרט, ברק)
באופן שאינו מנותק מזה, בשנים האחרונות יותר ויותר פלסטינים מעוניינים במדינה אחת (וזה אסון עבורנו, וכמובן לא יועיל להם)
fidel כתב: ↑16 מאי 2022, 15:17אני חושב שצריך לשים לב לפרטים בשני הצדדים, אחרת לא נתקדם. אני גם מסכים שאסור להכליל, וחשוב לדייק בעובדות.
כמדומני שהנאצים היו נאצים גם לפני השואה
2. תגידו מה שתגידו על חמאס, בניגוד לכל מיני ציונים הם לא טוענים שרמת הגולן, סיני, דרום לבנון ו/או ירדן שייכים להם.אדום מטלי כתב: ↑16 מאי 2022, 14:45 2. פלסטין בגבולותיה מנהר הירדן במזרח ועד הים התיכון במערב,ומראש הנקרה [ראס אל-נאקורה] בצפון ועד אילת [אום אל-רשרש] בדרום היא יחידה אזורית שאינה נחלקת, והיא אדמת העם הפלסטיני ומולדתו.
4. כל מי שנולד לאב ערבי פלסטיני לאחר מועד זה בתוך פלסטין או מחוצה לה, הוא בגדר פלסטיני.
ממש מגילת העצמאות של ארה״ב…אדום מטלי כתב:אסףרףרף, לשימושך:
אמנת החמאס 2017 ( לפי תרגום של המרכז הירושלמי לעניני ציבור ומדינה)
הגדרת התנועה:
1. תנועת המאבק האסלאמית חמאס היא תנועה אסלאמית לשחרור ולמאבק לאומי פלסטיני,אשר מטרתה שחרור פלסטין והתמודדות עם המפעל הציוני. האסלאם משמש מקור הסמכות בנקודות המוצא שלה, בעקרונותיה וביעדיה.
אדמת פלסטין:
2. פלסטין בגבולותיה מנהר הירדן במזרח ועד הים התיכון במערב,ומראש הנקרה [ראס אל-נאקורה] בצפון ועד אילת [אום אל-רשרש] בדרום היא יחידה אזורית שאינה נחלקת, והיא אדמת העם הפלסטיני ומולדתו. גירוש העם הפלסטיני, סילוקו מאדמתו והקמת ישות ציונית עליה אינם מבטלים את זכות העם הפלסטיני בכל אדמתו ואינה יוצרת בה זכות לגיטימית של הישות הציונית הגזלנית.
3. פלסטין היא ארץ ערבית אסלאמית והיא ארץ מבורכת מקודשת שלה מעמד מיוחד בלב כל ערבי ומוסלמי.
עם פלסטין:
4. הפלסטינים הם התושבים הערבים אשר התגוררו בפלסטין עד שנת1947 בין אם יצאו ממנה או נשארו בה, וכל מי שנולד לאב ערבי פלסטיני לאחר מועד זה בתוך פלסטין או מחוצה לה, הוא בגדר פלסטיני.
5. לאופי הפלסטיני מאפיין שורשי שאינו חולף והוא עובר מאב לבן,וכמו כן האסונות שפקדו את העם הפלסטיני בידי הכיבוש הציוני ומדיניות הגירוש שיישם לא פגמו באופיו ובהשתייכותו ואינם מבטלים אותם. בנוסף לכך, השגת אזרחות אחרת ע"י פלסטיני אינה גורמת לאובדן זהותו וזכויותיו הלאומיות.
6. העם הפלסטיני הוא עם אחד,על כל בניו בפנים [בשטח פלסטין] ובחוץ [מחוץ לפלסטין], ועל כל מרכיביו הדתיים, התרבותיים והפוליטיים.
האסלאם ופלסטין:
7. פלסטין נמצאת בלב האומה הערבית והאסלאמית ושמורה לה חשיבות מיוחדת,ובה בית אל-מקדס [ירושלים] אשר אללה ברך את אשר סביב לו, וזו האדמה המקודשת אשר אללה ברך בה את הברואים, והיא כיוון התפילה הראשון של המוסלמים, ומקום היציאה ועלייתו לשמיים של שליח אללה מוחמד, תפילות וברכות אללה עליו, ומקום ההולדת של ישוע עליו השלום, וברגביה שרידיהם של אלפי נביאים, חברי הנביא והמוג'אהידין, והיא אדמת העומדים על הצדק – בבית אל-מקדס[ירושלים] ובסביבות בית אל-מקדס [בכל פלסטין] – אשר אינם ניזוקים בידי אלה אשר פגעו בזכויותיהם או בגדו בהם עד אשר יגיע דבר אללה.
8. תנועת חמאס רואה את האסלאם ככולל את כל היבטי החיים,ותקף לכל זמן ומקום, ואופיו הואדרך המלך והמתינות, והיא מאמינה שהוא דת השלום והסובלנות ובצילו חיים הדבקים בחוקים ובדתות בביטחון ובשלווה. כמו כן, היא [חמאס] מאמינה שפלסטין הייתה ותישאר דוגמה לדו קיום,לסובלנות וליצירה תרבותית.
9. חמאס מאמינה,כי מסר האסלאם הגיע עם ערכים של אמת, צדק, חירות וכבוד, ושלילת העוול על כל היבטיו, וקביעת אשם נגד מי שגורם אי צדק ללא קשר לדתו, למוצאו האתני, מגדרו ואזרחותו, וכי האסלאם מתנגד לכל ביטויי הקיצוניות והקנאות הדתית, האתנית והעדתית והוא דת אשר מחנכת את חסידיה לתגובה לתוקפנות ולסיוע לעשוקים, והיא מעודדת אותם להשקעה, נתינה והקרבה בהגנה על כבודם, ארצם, עמיהם והמקומות הקדושים להם.
"ירושלים היא בירת פלסטין, ולה מעמד דתי, היסטורי ותרבותי מבחינה ערבית"
אל–קודס:
10. העיר אל-קודס[ירושלים] היא בירת פלסטין, ולה מעמד דתי, היסטורי ותרבותי מבחינה ערבית, אסלאמית ואנושית, וכל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות, ובראשם מסגד אל-אקצה המבורך, הם זכות איתנה של העם הפלסטיני והאומה הערבית והאסלאמית, ולא יהיה ויתור או התמקחות על חלק מהם, וכל הצעדים של הכיבוש באל-קודס, ובהם ייהוד, התנחלות וזיוף העובדות ומחיית אתריה,בטלים.
11. מסגד אל-אקצה המבורך הוא זכות בלעדית של עמנו ואומתנו,ואין לכיבוש כל זכות בו, וכל תוכניותיו, צעדיו וניסיונותיו לייהד את [מסגד] אל-אקצה בטלים ואין להם תוקף חוקי.
הפליטים וזכות השיבה:
12. הסוגיה הפלסטינית במהותה היא סוגיה של ארץ כבושה ועם מגורש,וזכות השיבה של הפליטים והעקורים הפלסטינים למגוריהם מהם סולקו או שנמנעה מהם השיבה אליהם, בין אם באזורים שנכבשו ב-1948 או ב-1967 (כלומר כל פלסטין), היא זכות טבעית, פרטית וקיבוצית, אשר מאושרת ע"י החוקים השמיימיים, והעקרונות הבסיסיים של זכויות האדם, והחוקים הבינלאומית, וזו זכות שאינה ניתנת לביטול בידי גורם כלשהו בין אם מדובר בפלסטיני, ערבי או בינלאומי.
13. חמאס מתנגדת לכל התוכניות החותרת לחסל את בעיית הפליטים,ובכלל זאת הניסיונות ליישבם מחוץ לפלסטין, ותוכניות המולדת החלופית, והיא רואה במתן פיצויים לפליטים ולעקורים הפלסטינים על הנזק שנגרם בגירושם ובכיבוש ארצם, זכות אינהרנטית בשיבתם והיא תיושם לאחר מימוש זכות זו, והיא אינה מבטלת או עומדת בסתירה לזכותם לשיבה.
המפעל הציוני:
14. המפעל הציוני הוא תוכנית גזענית,תוקפנית, כובשת, התפשטותית המבוססת על גזילת זכויות אחרים ועוינת את העם הפלסטיני ושאיפותיו לחירות, לשחרור, לשיבה ולהגדרה עצמית. הישות הישראלית היא אמצעי של המפעל הציוני והבסיס התוקפני שלו.
15. המפעל הציוני אינו שם לו למטרה רק את העם הפלסטיני אלא הוא אויב של האומה הערבית והאסלאמית,והוא מהווה סכנה אמיתית כלפיה, ואיום משמעותי לביטוחנה ואינטרסיה, וכמו כן הוא עוין את שאיפותיה לאחדות, התחדשות ושחרור והוא הסיבה העיקרית למה שהאומה סובלת ממנה כיום. המפעל הציוני מהווה גם סכנה לביטחון ולשלום העולמי ועל החברה האנושית, האינטרסים שלה והיציבות שלה.
16. חמאס מדגישה,כי העימות עם המפעל הציוני אינו עימות נגד היהודים בגלל דתם. חמאס אינה מנהלת עימות נגד היהודים בשל היותם יהודים, אלא היא מנהלת עימות נגד הציונים הכובשים התוקפנים, ואילו מנהיגי הכיבוש הם אלה אשר עושים שימוש בסיסמאות של היהודים והיהדות במסגרת העימות ומתארים בהן את הישות הגזלנית שלהם.
17. חמאס מתנגדת לדיכוי של אדם כלשהו או לשלילה של זכויותו על בסיס לאומי,דתי או עדתי,והיא סבורה כי הבעיה היהודית והאנטישמיות ודיכוי היהודים היא תופעה הקשורה באופן בסיסי בהיסטוריה האירופאית, ולא בהיסטוריה של הערבים והמוסלמים ולא במורשת שלהם, וכי התנועה הציונית – אשר זכתה להצלחה בחסות הכוחות המערביים – היא הדוגמה המסוכנת ביותר של כיבוש התנחלותי אשר נעלם מרוב אזורי העולם, ואשר חובה שיסתיים בפלסטין.
העמדה כלפי הכיבוש וההסדר המדיני:
18. נחשבים בטלים הצהרת בלפור,מסמכי המנדט הבריטי בפלסטין, החלטת האו"ם המורה על חלוקת פלסטין [החלטה 181], וכל החלטות וצעדים הנגזרים מהם או התואמים אותם, וכי קיומה של ישראל בטל מעיקרו והוא מנוגד לזכויות הבלתי מעורערות של העם הפלסטיני, רצונו ורצון האומה,ולזכויות האדם, ולחוקים ולאמנות הבינלאומיות, ובראשן זכות ההגדרה העצמית.
19. לא תהיה הכרה בלגיטימיות של הישות הציונית,ובטלים הכיבוש, ההתנחלות או הייהוד, או שינוי האתרים או זיוף העובדות שאירעו על אדמת פלסטין, שכן הזכויות אינן מתבטלות בהתיישנות.
20. לא יהיה ויתור על חלק כלשהו של אדמת פלסטין ללא קשר לסיבות,לתנאים, ללחצים ולהתמשכות הכיבוש, וחמאס מתנגדת לכל חלופה לשחרור פלסטין במלואה, מהנהר שלה [הירדן]ועם הים שלה [הים התיכון]. בעמדה שאין משמעותה כלל וכלל הכרה בישות הציונית וויתור על זכות פלסטינית כלשהי, חמאס סבורה, כי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בעלת ריבונות מלאה ובירתה אל-קודס בגבולות ה-4 ביוני 1967 עם שיבת הפליטים והעקורים למגוריהם מהם סולקו, היא נוסח לאומי מוסכם ומשותף.
21. חמאס מדגישה,כי הסכמי אוסלו ונספחיהם עומדים בסתירה ליסודות כלל בל יעבור (יוס קוגנס Jus Cogens) של המשפט הבינלאומי נוכח זאת שהם קבעה התחייבויות המפרות של זכויות העם הפלסטיני שאינן ניתנות להעברה, ולכן התנועה מתנגדת להסכמים אלה וההתחייבויות הנגזרות מהם הפוגעות באינטרסים של עמנו, ובפרט בתיאום (שיתוף הפעולה) הביטחוני.
22. חמאס מתנגדת לכל הההסכמים,היוזמות ותוכניות השלום החותרות לחסל את הבעיה הפלסטינית או לגרוע מזכויות עמנו הפלסטיני, וכי חובה שכל עמדה, יוזמה או תוכנית מדינית לא יפגעו בזכויות אלה ואסור שהן יעמדו בסתירה להן או יהיו מנוגדות להן.
23. חמאס מדגישה,כי לא ייתכן שהעוול שנגרם לעם הפלסטיני, גזילת אדמתו וגירוש ממנה ייקרא שלום, וכי הסדר אשר יתבסס על עקרון זה לא יביא לשלום, והמאבק [מקאוומה] והג'יהאד לשחרור פלסטין יוותרו זכות לגיטימית וחובה וכבוד לכל בני עמנו ואומתנו.
המאבק [מקאוומה] והשחרור:
24. שחרור פלסטין הוא חובה מיוחדת החלה על העם הפלסטיני וחובה על האומה הערבית והאסלאמית באופן כללי,והוא גם אחריות אנושית בהתאם לדרישות של האמת והצדק, וכי דרכי הפעולה של פלסטין, בין אם הם לאומיים, ערביים, אסלאמיים או אנושיים הם דרכי פעולה המשלימות זו את זה והתואמות זו את זו והן אינן מנוגדות זו לזו.
25. המאבק[מקאוומה] בכיבוש בכל האמצעים והשיטות הוא זכות לגיטימית המוקנית בחוקים השמיימיים, בנוהג ובחוקים הבינלאומיים, ובליבה המאבק [מקאוומה] המזוין אשר נחשב הדרך האסטרטגית להגנה על עקרונות היסוד ולהשבת זכויות העם הפלסטיני.
26. חמאס מתנגדת לפגיעה ב[כוחות ה]מאבק[מקאוומה] ובנשק שלהם, והיא מדגישה את זכות עמנו לפתח את אמצעי המאבק [מקאוומה] וכליו, וכי ניהול המאבק [מקאוומה] בהקשר של הסלמה או רגיעה, או מבחינת גיוון האמצעים והשיטות, נכלל כולו במסגרת תהליך ניהול הסכסוך והוא אינו בא על חשבון עקרון המאבק [מקאוומה].
דחלאן ועבאס.
המשטר הפוליטי הפלסטיני:
27. המדינה הפלסטינית האמיתית היא הפרי של השחרור ואין חלופה להקמת מדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה כל האדמה הלאומית הפלסטינית ובירתה אל-קודס.
28. חמאס מאמינה ודבקה בניהול היחסים הפלסטיניים על בסיס של פלורליזם, בחירה דמוקרטית, שותפות לאומית, קבלת האחר והישענות על דיאלוג, באופן שיחזק את אחדות השורה והפעילות המשותפת, למען מימוש היעדים הלאומיים ושאיפות העם הפלסטיני.
29. הארגון לשחרור פלסטין[אש"ף] הוא המסגרת הלאומית של העם הפלסטיני בפנים [בשטח פלסטין] ובחוץ [מחוץ לפלסטין] וחובה לשמור עליו לצד הצורך לפעול לפיתוחו, לבנייתו מחדש על יסודות דמוקרטיים שיבטיחו את השתתפות כל מרכיבי וכוחות העם הפלסטיני ובאופן שישמור על הזכויות הפלסטיניות.
30. חמאס מדגישה את הצורך לבנות את המוסדות ומקורות הסמכות הלאומיים הפלסטיניים על יסודות דמוקרטיים איתנים ומבוססים,ובראשם הבחירות החופשיות וההוגנות, ועל בסיס השותפות הלאומית, ובהתאם לתוכנית ואסטרטגיה בעלת מאפיינים ברורים, ואשר דבקה בזכויות ובמאבק[מקאוומה] ועונה על שאיפות העם הפלסטיני.
31. תנועת חמאס מדגישה,כי תפקיד הרשות הפלסטינית חייב לשרת את העם הפלסטיני ולשמור על ביטחונו, זכויותיו ומפעלו הלאומי.
32. תנועת חמאס מדגישה את הצורך בקבלת ההחלטות הלאומיות הפלסטיניות באופן עצמאי,ואי ההסתמכות על גורמים חיצוניים, ובה בעת היא מדגישה את האחריות של הערבים והמוסלמים ואת חובתם ותפקידם לשחרר את פלסטין מהכיבוש הציוני.
33. מרכיבי החברה השונים,ובהם אישים, מנהיגים, נכבדים, מוסדות החברה האזרחית, אגודות צעירים, סטודנטים, איגודים וארגוני נשים, הפועלים ליישום היעדים הלאומיים, הם אפיקים חשובים בתהליך הבנייה של החברה ובתוכנית של המאבק [מקאוומה] והשחרור.
34. תפקיד האישה הפלסטינית הוא בסיס בבנייה של ההווה והעתיד,כמו כן הוא היה תמיד ביצירת ההיסטוריה הפלסטינית, ולו תפקיד מרכזי בתוכנית של המאבק [מקאוומה], השחרור ובניית המשטר הפוליטי.
האומה הערבית והאסלאמית:
35. חמאס סבורה,כי סוגיית פלסטין היא הסוגיה המרכזית של האומה הערבית והאסלאמית.
36. חמאס מאמינה באחדות האומה על כל מרכיביה הדתיים,האתניים והכיתתיים, והיא רואה צורך להימנע מכל דבר אשר עניינו פילוג האומה ואחדותה.
37. חמאס מאמינה בשיתוף פעולה עם כל המדינות התומכות בזכויות העם הפלסטיני,והיא מתנגדת להתערבות בעניינים הפנימיים של המדינות, וכן היא מתנגדת להתערב בסכסוכים ובעימותים ביניהם. חמאס מאמצת מדיניות של פתיחות כלפי מדינות העולם השונות, ובפרט הערביות והאסלאמיות, והיא חותרת לבניית יחסים מאוזנים, על בסיס הקריטריון של חיבור בין דרישות הסוגיה הפלסטינית, האינטרס של העם הפלסטיני והאינטרס של האומה, התחדשותה וביטחונה.
לצערי, לא.pelegs כתב:תגיד, אסףאסרף - קראת בסוף את הלינק שצירפתי בנושא הסכמי אוסלו?
תנסה להיזכר מה היה המצב לפני הסכם אוסלו.תא מרבוטא כתב:בחיאתAsafasraf כתב: ↑16 מאי 2022, 13:07לא מסכים עם התפיסה הזו.תא מרבוטא כתב:
לא יודע למה הוא סירב לזה, אבל אם כבר תנאים מוקדמים אז לבנות התנחלויות בזמן ההצעה, פלוס לא לפנות מאחזים פלוס לגרש יושבי כפרים לא מןכרים...זה קצת להציב תנאים בפועל. זה כמו לבקש שנחלק בינינו פיצה תוך שצד אחד אוכל ממנה עוד לפני שקבענו איך לחלק
בלי תנאים זה אומר שכל אחד יכול לבוא ולבקש מה שהוא רוצה.
מה שאתה מציין נקרא לדעתי ״צעד בונה אמון״.
במו"מ להסכם מדיני נותנים איזו תשתית שאפשר לעבוד איתה. אין שום משמעות לדון על שטח שהשני קובע בו עובדות בפועל במהלך הסכם. זה כמו מו"מ על גירושין שבו אחד הצדדים לוקח רכוש לעצמו בזמן שדנים