מונדיאל של מלשינים

פורום אוהדי הפועל תל אביב
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

https://www.haaretz.co.il/sport/world-c ... 7df7bd0000
קטאר מפתה אוהדים לדווח על חבריהם באמצעות מימון של המונדיאל
קטאר מציעה לנציגי אוהדים כרטיסים למשחקים, לינה ואפילו טיסות בחינם, אבל מצפה לתמורה. בין היתר, היא דורשת מהאוהדים שיסכימו לשיר לפי דרישה, להשתתף בטקס הפתיחה ואפילו לדווח על דברים שעלולים לפגוע בכבוד המדינה או הטורניר

זו הצעה טובה מספיק כדי לגרום לכל אוהד כדורגל לעצור לרגע ולהקשיב. טיסה חינם למונדיאל, כרטיסי כניסה ללא עלות למשחקים, לינה בזמן הטורניר ואפילו קצת כסף לבזבוזים. אבל בהצעה הזו יש גם מלכוד. האוהדים שייבחרו בקפידה ויסכימו להצעה, יקבלו טיול של פעם בחיים במימון קטאר - המארחת של הגביע העולמי השנה. עם זאת, הם יתחייבו בחוזה לשיר כשמבקשים מהם לשיר, לשים לב לדברים שיוצאים מפיהם ולדווח על פוסטים של אוהדים ברשתות החברתיות המבקרים את קטאר.
למרות הכללים הללו, מאות אוהדים כבר נרשמו. ההזמנות לתוכנית, שיצאו בסוף ספטמבר, כוונו לכמה ממנהיגי האוהדים המקושרים והמוכרים ביותר מבין 32 הנבחרות שישתתפו במונדיאל. אוהד הולנדי סיפר לרשת NOS כי הסכים לנטר פעילות של אוהדים הולנדים אחרים. חבר הנהלה בקבוצת האוהדים הגדולה ביותר של ארצות הברית, The American Outlaws, הסכים להשתתף בתוכנית ולאחר מכן עזר להחתים חברים נוספים.



בחודש שעבר, החברים מהארגון האמריקאי שהסכימו לנסוע לקטאר לפני הטורניר כחלק מהתוכנית, אמרו כי החליטו שלא לקבל את כרטיסי הטיסה או האירוח מקטאר בזמן המונדיאל. בינתיים, אוהדים מכל התאחדויות פיפ"א הסכימו להצעה הקטארית; עשרות כבר נסעו לפחות פעם אחת לביקורים ראוותניים במדינה לפני הגביע העולמי. גם הביקורים האלה מומנו על ידי מארגני הטורניר. אבל יש גם אוהדים שסירבו להצעה. אוהד צרפתי אמר ל"לה פריזיאן" כי הוא מרגיש שהתנאים הנלווים לתוכנית קיצוניים מדי. "למרות הצדדים המפתים, אני מעדיף לשמור אמונים לערכיי", אמר ז'וסף דלאג', חבר בארגון אוהדים גדול בצרפת.
הצעתה של קטאר יצאה לפועל כחלק מקמפיין ליצירת מעורבות אוהדים ב-2020. זו הפעם הראשונה שמדינה שילמה לקבוצות אוהדים של הנבחרות המשתתפות להגיע למונדיאל. אולם זו לא הפעם הראשונה בה קטאר ניסתה למלא איצטדיונים באוהדים תומכים; ב-2019, מהגרי עבודה ותלמידים גויסו לאייש כסאות ריקים באליפות העולם באתלטיקה שהתקיימה בדוחא.
בתמורה להטבות המונדיאל, יתחייבו האוהדים שייבחרו – כ-50 איש מכל מדינה – להופיע בטקס לפני משחק הפתיחה שיתקיים ב-20 בנובמבר, ובו תתמודד קטאר מול אקוודור. המארגנים הקציבו חמש דקות מהאירוע לאוהדים. אלו שירוויחו מהאדיבות של קטאר יידרשו לבצע שיר למדינתם, שלא נבחר על ידם אלא על ידי המארגנים.
נציגים מהוועדה המארגנת בקטאר ניסו בתחילת החודש להקטין את חשיבותן של הדרישות בהצעה. "אין התחייבות לקדם או לעשות דבר", אמר בריאיון אחסן מנסור, מנהל המחלקה ליצירת מעורבות אוהדים במונדיאל 2022. אבל בחינה מדוקדקת של תנאי ההתקשרות מראה כי הם מעודדים את האוהדים הנבחרים להדהד את מסרי המארגנים ולתמוך בגביע העולמי "על ידי 'לייקים' ושיתופי פוסטים של צד שלישי". בו בעת, מסמכים וחוזים שנבדקו על ידי הטיימס ואומתו על ידי מספר אוהדים, מתריעים בפני המשתתפים שהם אמנם לא מתבקשים להפוך לשופרות מטעם המארחים, אך "שלא יהיה ראוי לפגוע בערכם" של המדינה או הטורניר.
בנוסף, הסכימו מנהיגי האוהדים לשמור על ערנות בנוגע לפרסומיהם ברשתות החברתיות; סעיף בקוד האתי מבקש שהם "ידווחו על תגובות פוגעניות, משפילות, ומעליבות" כלפי המארגנים. כשמתאפשר, נכתב בקוד האתי, הם ישלחו תמונות מסך של פוסטים פוגעניים. בנוסף, מי שיעבור על הכללים עלול להיות מורחק מהתוכנית.
"במקרה הטוב הם מתנדבים בגביע העולם ובמקרה הרע הם שופרות של הוועדה המארגנת", אמר רונאן אווין, שמנהל את Football Supporters Europe, ארגון גג של קבוצות אוהדים המוכר על ידי אופ"א. ב-12 השנים שעברו מאז זכתה קטאר באירוח, ניסתה הנסיכות לעצב ולהגן על תדמיתה לאור טענות על שוחד, פגיעה בסביבה וזכויות אדם.
נראה שהניסיון להביא אוהדים כשגרירים בפועל התחיל ב-2020, אז פנתה הוועדה המארגנת להתאחדויות לאומיות מסביב לעולם וביקשה ליצור קשר עם קבוצות אוהדים מובילות כדי להבין את צורכי המבקרים. קטאר, שלה כמעט שאין מסורת של אירוח אירועי ספורט גדולים או תרבות אוהדים מקומית, ניצבה מול משימה מורכבת: איך לייצר חווית טורניר שתרגיש אותנטית למבקרים, אבל גם תתאים לנורמות התרבותיות של קטאר - מדינה מוסלמית מסורתית.
רוב ההתאחדויות הבינו זאת. דובר בהתאחדות האמריקאית לכדורגל אמר שנציגים של הטורניר ביקשו ליצור קשר עם אוהדים, והשתמשו בהזדמנות כדי לפתוח בדיאלוג עם קבוצות האוהדים שלהם. עם זאת, להתאחדות לא היה חלק בבחירת האוהדים שייסעו למונדיאל. התאחדויות אחרות סיפקו את פרטי הקשר לקבוצות האוהדים הידועות או כמו במקרה של אנגליה, פרסמו את טופס ההרשמה באתר קבוצת האוהדים הרשמית שלהם.
ההתאחדות של אנגליה אמרה כי גילתה על התוכנית - שמממנת לאוהדים את הנסיעה לטורניר - דרך פרסומים בתקשורת. "נאמר לנו כי מדובר בהזדמנות ליצור קשר עם אוהדים מהמדינות המתחרות כדי לוודא שקולם של האוהדים נשמע בבירור בזמן תכנון הגביע העולמי, ושפנו למספר רב של ההתאחדויות", נמסר בהודעה מטעם ההתאחדות באנגליה. ההתאחדות האנגלית הוסיפה ואמרה כי מאז שפרסמה את הקישור שמחבר בין אוהדים ומארגנים קטארים: "לא היה לנו חלק בתוכנית מעבר לכך, ולא ראינו 'קוד אתי' או איזשהם סעיפים או תנאים להשתתפות".
אולם, התוכנית צמחה בשקט מופתי לאורך השנתיים האחרונות. מנהיגי האוהדים הוטסו לקטאר. הם נפגשו עם מארגני המונדיאל שרצו לשמוע על ציפיותיהם מהטורניר, וחזרו הביתה כשהם יודעים למה עליהם לצפות. הם קיבלו את חווית האירוח הטובה ביותר, כך העידו מי שהשתתפו בנסיעות, ורבים מהם פרסמו תמונות ותוכן המקדם את התוכנית. הנסיעות לפני המונדיאל ארכו כשבוע ונסובו סביב שלושה ציוני דרך: הגביע הערבי – שהיה סוג של מבחן לקראת הגביע העולמי; ההגרלה לקראת הטורניר שהתקיימה באפריל; והפתיחה של איצטדיון לוסייל, הגדול ביותר בקטאר והמבנה שיארח את משחק הגמר בדצמבר.
באחד הביקורים הם הוזמנו לארמון של נציג אוהדים קטארי. במהלך הביקור בביתו, הם קיבלו סיור על צי המכוניות המרשים של הקטארי וראו את אוסף החולצות החתומות שלו, שביניהן אפשר היה למצוא את דייגו מראדונה, פלה וליאו מסי. חלק מהאוהדים פגשו את דייויד בקהאם, אחד מהנציגים שקטאר החתימה כדי לקדם את המונדיאל. מנהיגים רבים – וגם קצת עיתונאים שהסכימו להשתתף בנסיעות דומות – הציפו את הרשתות החברתיות עם חוויותיהם מקטאר.
"אם אתה משפיען שנתמך או מקבל תשלום על ידי מותג מסוים כדאי לומר זאת", אמר אווין, נציג קבוצת האוהדים האירופית, "מה שראינו בזמן הגביע הערבי בשנה שעברה, היה מנהיגי אוהדים אירופאים שלא חשפו את הקשר שלהם לוועדה המארגנת". מארגני הגביע העולמי הגנו על ההצעה שהעבירו לאוהדים, הם אמרו שזו לא יותר מאשר הכרה בזמן שהם השקיעו כדי לעזור לקטאר להבין ולהתכונן לקראת זרם הזרים חסר התקדים שיגיע למדינה. "אין להם קשר חוזי או רשמי למונדיאל, והם לא שגרירים שלו", אמר מנסור, ראש תוכנית האוהדים. כל שעליהם לעשות, אמר, הוא לתפוס את עמדותיהם בטקס הפתיחה.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
שליחת תגובה