שמעתם על הסאברדיט r/fuckcars?
זה הולך ונעשה הסאברדיט האהוב עלי.
בגדול: מכוניות זה קקי, הן מזהמות בכמה רמות - פליטת גזי חממה וחומרים רעילים, הן מיוצרות מחומרי גלם בעייתיים (זה בעיקר נכון לגבי מכוניות חשמליות), יוצרות זיהום קול וכו'.
מכוניות פרטיות גם יוצרות תלות בהן, מבזבזות הרבה מאד שטח (רק תחשבו על מגרשי חניה), גורמות לפקקים ויוצרות הפרדה מעמדית דרך עלויות קניה ותחזוקה. כמובן שהן גם חלק ענק בתלות בדלקי מאובנים ומחירי הנפט.
לדעתי צריך לאסור על כניסת כלי רכב פרטיים לתוך ערים, התחבורה הפנים-עירונית צריכה להיות מבוסס על תחבורה ציבורית איכותית בלבד (אוטובוסים, טרולי-באס, רכבת קלה, רכבות תחתיות ועליות וכו'). התחבורה הבין-עירונית כנ"ל, אבל פה יש מקום לאפשר רכבים פרטיים במידה מסוימת. בנוסף, יש לקדם השקעה מאסיבית בשבילי אופניים והפיכת רחובות בפנים העיר לצירי תחבורה מעורבים להולכי רגל, אופניים ותנועת רכבים קלה (כאמור, ללא רכבים פרטיים).
יהיו מותרים רק רכבים אינדיוידואליים לצורכי שינוע סחורות, שיטור ושירותי הצלה.
מה אתם אומרים?
אני מאד אוהב את הרעיון, ובאופן כללי שונא מכוניות ושונא לנהוג.
מאז שעברתי לגור במדינה עם תחבורה ציבורית מתפקדת העולם שלי השתנה. כבר כמעט עשור שאין לי רכב, אני לא צריך להשתמש ברכב ועלויות ההתניידות שלי נמוכות מאד. זה היה נכון כשגרתי בעיר גדולה וגם כשגרתי בעיר קטנה ועכשיו בעיירה/כפר.
שנאת מכוניות
- pelegs
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
- קיבל.ה 800 לייקים
חופש לפלסטין
כל הכוח למעמד העובדים
كل القوة للطبقة العاملة
الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם

ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية

- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
בגדול אתה צודק מאה אחוז, אבל זה מהלך מרחיק לכת הרבה יותר מסתם חקיקה.
זה דבר שאפשר לעשות אותו ביישובים מסדר גודל מסוים, אבל מה תעשה עם אנשים שגרים במקום שהמכולת הקרובה היא חמישה ק"מ מהם?
או עם מישהו שגר בעיירה שיש בה את החנויות הבסיסיות, אבל עכשיו הוא צריך לקפוץ רגע לקפוץ לחנות חומרי בניין ולהביא כמה דברים לשיפוץ שהוא עושה?
יכול להיות שהתשובה היא שצורות יישוב כאלה הן לא בנות קיימא, אבל אז צריך לעזור לכל מי שגר במקומות האלה לעבור למקום יותר בר קיימא (או לחכות שכולם ימותו).
זה דבר שאפשר לעשות אותו ביישובים מסדר גודל מסוים, אבל מה תעשה עם אנשים שגרים במקום שהמכולת הקרובה היא חמישה ק"מ מהם?
או עם מישהו שגר בעיירה שיש בה את החנויות הבסיסיות, אבל עכשיו הוא צריך לקפוץ רגע לקפוץ לחנות חומרי בניין ולהביא כמה דברים לשיפוץ שהוא עושה?
יכול להיות שהתשובה היא שצורות יישוב כאלה הן לא בנות קיימא, אבל אז צריך לעזור לכל מי שגר במקומות האלה לעבור למקום יותר בר קיימא (או לחכות שכולם ימותו).
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
-
- הצטרף: 24 יוני 2021, 15:49
- קיבל.ה 1003 לייקים
אני חושב שגם אנשים שגרים במקומות כאלה מתרבים, והצאצאים שלהם נוטים לפעמים להישאר שם אז אולי זו לא תוכנית עם מעוף
ועוד לא דיברתי על מקומות כאלה מחוץ לישראל
ועוד לא דיברתי על מקומות כאלה מחוץ לישראל
- pelegs
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
- קיבל.ה 800 לייקים
כמובן - מדובר בהליך ארוך טווח ולא במכה. הדבר הכי חשוב הוא קודם כל להתחיל להשקיע בתחבור"צ בעיקר במרכזי ערים גדולות, וביישובים מבודדים יחסית. זה ייקח למדינות המתקדמות ביותר לפחות כמה שנים להגיע למצב שרוב האוכלוסיה מעדיפה להשתמש בתחבור"צ ע"פ מכונית פרטית.teknoboy כתב: ↑19 מאי 2022, 14:35 בגדול אתה צודק מאה אחוז, אבל זה מהלך מרחיק לכת הרבה יותר מסתם חקיקה.
זה דבר שאפשר לעשות אותו ביישובים מסדר גודל מסוים, אבל מה תעשה עם אנשים שגרים במקום שהמכולת הקרובה היא חמישה ק"מ מהם?
או עם מישהו שגר בעיירה שיש בה את החנויות הבסיסיות, אבל עכשיו הוא צריך לקפוץ רגע לקפוץ לחנות חומרי בניין ולהביא כמה דברים לשיפוץ שהוא עושה?
יכול להיות שהתשובה היא שצורות יישוב כאלה הן לא בנות קיימא, אבל אז צריך לעזור לכל מי שגר במקומות האלה לעבור למקום יותר בר קיימא (או לחכות שכולם ימותו).
במקביל, צריך להפסיק להרחיב נתיבים כי זה פשוט לא עובד (להיפך - זה גורם לעלייה בתמספר המכוניות על הכביש), ולהפחית בהדרגה את כמות המכוניות המורשות אל תוך מרכזי ערים גדולות. המצב בערים הרבה יותר גרוע מאשר ביישובים קטנים, והאחרונים יכולים להישאר למשך זמן ארוך יותר עם תלות במכוניות פרטיות. למרות זאת, גם להם צריך להציע פתרונות חלופיים, לכל הפחות עיבוי תדירות התחבור"צ ביישוב.
כמו הרבה דברים בכלכלה המודרנית, תחבורה פרטית היא בליפ בתמונה האנושית הכללית, והיא רעיון מודרני ולא בר-קיימה בטווח הבאמת הארוך (שלא לדבר על שינויי אקלים).
חופש לפלסטין
כל הכוח למעמד העובדים
كل القوة للطبقة العاملة
الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם

ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية

- teknoboy
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
- קיבל.ה 1823 לייקים
יש מצב שלא ממש תהיה ברירה, השאלה אם האנשים האלה יופקרו לגורלם או שיעזרו להם מראש.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
לדעתי צריך להתחיל ביישוב מאדים בהקדם. אפשר יהיה לבנות שם מההתחלה ערים מודרניות עם תחבורה ציבורית טובה. חלום.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
- pelegs
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
- קיבל.ה 800 לייקים
איך שזה נראה כרגע זה יהיה בשליטת תאגידים ואנשים פרטיים ויהיה סיוט מוחלט. אני אישית לא רוצה את השרלטן* מאסק בתור שליט של כלום חוץ מאולי ארון הבגדים שלו.
*לדעתי האישית, אין לי ואני לא אספק הוכחות חותכות לטענה שהוא שרלטן.
*לדעתי האישית, אין לי ואני לא אספק הוכחות חותכות לטענה שהוא שרלטן.
חופש לפלסטין
כל הכוח למעמד העובדים
كل القوة للطبقة العاملة
الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם

ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية

- its-sick
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
- קיבל.ה 1394 לייקים
חשבתי שבאשכול הזה אנחנו חולמים בקול רם. בחלום שלי החברה במאדים היא אידיאל של שיויון.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
-
- הצטרף: 31 מאי 2021, 10:36
- קיבל.ה 384 לייקים
כנראה שכולכם גרים בתל אביב, כי חוץ מזה אין איך להתנהל במדינה בלי רכב פרטי. כדי להגיע לעבודה אני נוסע 20-30 דק', באוטובוס זה יקח לי למעלה משעה
- pelegs
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
- קיבל.ה 800 לייקים
אני מציע שתקרא את ההודעה שלי שוב, ביחוד החלק האחרון

עכשיו, שיהיה ברור - אני לא אומר שמי שמחזיק במכונית הוא אדם רע או שוגה, מן הסתם כשאין תשתית תחבורה ציבורית סבירה אז אין הרבה מה לעשות. מה שאני אומר הוא שצריך לעשות שינוי מחשבתי ופוליטי בנושא. אם תהיה השקעה רצינית שכזו, אתה תוכל לנסוע לעבודה ב-20 דקות בתחבור"צ, גם לא תצטרך לנהוג כל הדרך, גם תחווה פחות פקקים (אם בכלל) וגם יחסכו לך עלויות גבוהות של אחזקת רכב.
חופש לפלסטין
כל הכוח למעמד העובדים
كل القوة للطبقة العاملة
الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם

ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية

קודם שתהיה בארץ תחב"צ 24/7, משם יהיה אפשר להתקדם הלאה.


- pelegs
- הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
- קיבל.ה 800 לייקים
כן, זה גם חלק מהרעיון. מניעת תחבורה ציבורית בשבת היא למעשה אפליה על סמך הכנסה והון.
חופש לפלסטין
כל הכוח למעמד העובדים
كل القوة للطبقة العاملة
الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם

ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية
